مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى

ویتامینهای موجود در سیب زمینی ویتامین سیب زمینی دريافت نشاسته دريافت پروتئين   “سيب‌زميني، ماده غذايي پر از نشاسته است. اين ماده غذايي، تقريبا شامل همه ويتامين‌هاي متنوع دسته B، بغیر از ويتامين12 B است و کمی ويتامين C موجود در سيب‌زميني خام هم تاحدي قابل‌توجه است…”

سيب‌زميني جزو خوراکي‌هاي حاوي ويتامين C است اما وقتي انواع ميوه، سبزي يا خوراکي‌هاي حاوي ويتامين‌هاي مختلف را مي‌پزيم، بخش زيادي از ويتامين‌هاي آنها، به‌خصوص ويتامينC، تخريب مي‌شود و از بين مي‌رود…

البته ميزان تخريب ويتامين‌هاي موجود در خوراکي‌ها در اثر پخت‌وپز به نحوه پخت مواد غذايي هم بستگي دارد. مثلا وقتي سيب‌زميني را با روش آبپز يا تنوري مي‌پزيم، زمان پخت کوتاه مي‌شود. به‌علاوه، معمولا سيب‌زميني با پوست پخته مي‌شود و مطالعه‌ها ثابت کرده‌اند اين كار باعث حفظ مقدار مناسبي از ويتامين‌هاي موجود در آن مانند ويتامين C مي‌شود. اين در حالي است که با سرخ کردن سيب‌زميني پوست‌کنده و حرارت ديدن مستقيم و زياد اين ماده غذايي، بخش زيادي از ويتامين‌هاي موجود در آن، به‌خصوص ويتامين C از بين مي‌رود.

سيب‌زميني، ماده غذايي سرشار از نشاسته است. اين ماده غذايي، تقريبا حاوي تمام ويتامين‌هاي مختلف گروه B، جز ويتامين12 B است و مقدار ويتامين C موجود در سيب‌زميني خام هم تاحدي قابل‌توجه است.

اين ماده غذايي، املاح چنداني ندارد و برخي افراد گمان مي‌کنند به همين دليل مصرف آن به‌جاي نان و برنج به بيماران مبتلا به فشارخون بالا توصيه مي‌شود اما حقيقت اين است که نان و برنج هم املاح چنداني ندارند و اگر به آنها هم نمک اضافه نکنيم، فشارخون را افزايش نمي‌دهند. با اين حال، از آنجا که مصرف سيب‌زميني بدون نمک از نان يا برنج بدون نمک براي بيماران فشارخوني مناسب‌تر است، خوردن سيب‌زميني به آنها توصيه مي‌شود.

نکته آخر هم درباره توصيه به مصرف سيب‌زميني به افراد لاغر يا ورزشکار است. سيب‌زميني، منبع خوبي براي دريافت نشاسته است بنابراين افراد لاغر مي‌توانند آن را به‌عنوان ميان‌وعده در برنامه غذايي خود بگنجانند.

ورزشکاران هم مي‌توانند سيب‌زميني پخته را همراه سفيده کاملا پخته تخم‌مرغ که منبع خوبي براي دريافت پروتئين مرغوب است، قبل از فعاليت‌هاي ورزشي‌ مصرف کنند. سفيده تخم‌مرغ، پروتئين باکيفيت فراواني دارد و اگر با سيب‌زميني که منبع خوب نشاسته است، قبل و بعد از ورزش خورده شود، مي‌تواند به افزايش وزن و عضله‌سازي ورزشکاران کمک کند

منبع: هفته نامه سلامت

5 1000
ارسال شده در 14 اسفند 1392 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x