dt_160725_osteoporosis_800x600
دریافت کلسیم برای پیشگیری از پوکی استخوان ها بسیار حائز اهمیت است اگر علاقه مند به مصرف لبنیات نیستید و تمایلی به مصرف خوراکی های دریایی ندارید بهتر است از منابع دیگر خوراکی برای دریافت کلسیم کمک بگیرید پوکی استخوان اکثر افراد سالمند را تهدید میکند پیشنهاد می کنیم از مصرف مکمل امگا3 و ویتامین د غافل نشوید و همچنین روزانه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا دچار پوکی استخوان نشوید.
 یک فوق تخصص زانو – بیماری «مرگ خاموش» را تشریح و توصیه‌های کلیدیی عنوان و گفت: بر دیوار بیمارستان کانادایی نوشتند: Take your milk- Have your activity- ta avoid Osteoporosis «شیرت را بخور، فعالیت داشته باش، از پوکی استخوان جلوگیری می‌شود».

حسین فائزی‌پور – متخصص ارتوپدی به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان با بیان اینکه در کشورهای اروپایی پوکی استخوان دزد خاموش نامیده می‌شود که کلسیم را به مرور زمان از بدن می‌گیرد، شایع‌ترین علت آن را عدم استفاده از محصولات لبنی و خوراک‌های دریایی عنوان کرد.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه ویتامین D و کلسیم مکمل همدیگر هستند، گفت: ویتامین D در خوراک‌های دریایی مثل ماهی، میگو به وفور یافت می‌شود و محصولات لبنی نیز همچون شیر، ماست و کشک سرشار از کلسیم است.

این فوق تخصص زانو و تومورهای استخوان تصریح کرد: در صورتیکه مردم در رژیم غذایی خود مصرف لبنیات و خوراکی‌های دریایی به عادت همیشگی تبدیل کنند کمتر به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.

فائزی‌پور، با بیان اینکه نور خورشید در تأمین ویتامین D مؤثر است آن را منبع غنی از این نوع ویتامین دانست و با توجه به آفتابی بودن کشورمان بر استفاده از آن حداقل روزی 10 دقیقه و به طور مستقیم تأکید کرد.

این متخصص ارتوپدی وی ضمن اشاره به اینکه لازم است با انجام آزمایش‌ میزان تراکم استخوان، ویتامین D و کلسیم خون در افراد مشخص شود، توضیح داد: خانم‌ها معمولاً بعد از یائسگی با از دست دادن برخی از هورمون‌های بدن دچار پوکی استخوان می‌شوند.

این فوق تخصص زانو و تومورهای استخوان به تجربه خود در بیمارستان تورنتو کانادا اشاره کرد و ادامه داد: بر روی دیوار این بیمارستان نوشته شده بود Take your milk- Have your activity- ta avoid Osteoporosis «شیرت را بخور، فعالیتت را داشته باش، از پوکی استخوان جلوگیری می‌شود».

فائزی‌پور، پوکی استخوان را بدون علامت خاص دانست و گفت: اغلب افراد با شکایت از دردهای استخوانی، خستگی یا شکستگی بی‌دلیل به ویژه در افراد میانسال مراجعه می‌کنند که بعد از انجام آزمایش متوجه این عارضه می‌شوند.

وی تشریح کرد: فرد از نظر تراکم استخوان در سه حالت نرمال، نرمی استخوان یا کمبود مواد معدنی و پوکی استخوان یا کمبود مواد لبنی قرار دارد که مصرف روزانه 4-3 لیوان شیر برای سلامتی استخوان ضروری است.

تسنیم

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • کال کباب را اینگونه تهیه کنید
  • 8 علامت عدم تعادل قند خون
  • رنگ زبان و نکات مهم در مورد آن
  • چگونه بخوابیم تا بدن سالمی داشته باشیم
  • علل مهم در بروز کمر درد
  • پوست سالم با خوردن این میوه ها
  • خطر مشکلات ریوی برای سالمندان
  • سه شیوه برای تاثیر بهتر قرص آسپرین
  • بررسی آثار محیط و وراثت در چاقی
  • آرامش می خواهید؛ پس بخوانید
  • میوه پائیزی ضد چربی خون
  • برای لاغرشدن از این ده گیاه استفاده کنید
  • مشکلات و بیماری های شایع در ناخن ها
  • آسیب صورت ناشی از رژیم گرفتن
  • خاصیت های بیشمار نعناع
  • محبوبترین ها

  • ظاهری جوان و عمری طولانی با این مواد غذایی
  • درمان بیماری ها با خرمالو
  • از میوه به جای دارو برای پوستتان استفاده کنید
  • استفاده از عناب در این زمینه های درمانی
  • چرا باید بامیه بخوریم
  • درمان ریفلاکس با کمک زنجبیل
  • بروز نفخ با میوه
  • مامیران و این تاثیرات مفید
  • میوه های جدید بازار ایران چه خاصیتی برای سلامتی دارند؟
  • درمان با هندوانه
  • اسفناج ؛کشنده اشتهای کاذب
  • به این دلایل حتما توت فرنگی بخورید!
  • فواید و خواص دارویی انبو یا سپستان
  • تاثیر آب پیاز بر رشد مو
  • میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است