مهمترین وظایف آب در بدن کاهش آب بدن فاکتورهای زیبایی و نشاط پوست حفظ تعادلات مایعات بدن اهمیت مصرف آب آب

 

مصرف آب در طول روز بسیار مهم و حائز اهمیت است سعی کنید این نکته را فراموش نکنید که بدنتان روزانه به هشت لیوان آب نیاز دارد و کمتر از هشت لیوان آب می تواند به ضرر سلامتی تان تمام شود کلیه ها و پوست مهمترین ارگان های بدن هستند که به آب نیاز دارند نوشیدن آب در صبحگاه  تاثیرات مثبت زیادی بر گردش خون و بازشدن عروق خواهد گذاشت هیچ نوشیدنی نمی تواند نقش اب را برای بدنتان ایفا کند.

هشت لیوان آب در طول روز بنوشید. جمله ای آشنا که همه در طول زندگی آن را بارها و بار-*/ها از زبان افراد مختلف شنیده ایم؛ اما مسئله این است که تا چه حد باید به این توصیه توجه کرد؟ آیا برای آن توجیه علمی وجود دارد؟ آیا بدن همه ما به همین میزان آب احتیاج دارد؟

 

احتمالاً بسیاری از ما گمان می کنیم نوشیدن کم تر از هشت لیوان آب در طول روز می تواند سلامتی ما را تهدید کند، در حالی که یافته های اخیر دانمشندان خبر از موضوع دیگری می دهد. شما هم متعجب خواهید شد اگر بدانید نوشیدن آب زمانی که واقعاً تشنه نیستید می تواند حتی منجر به مرگ بشود. بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، دریافت بیش از اندازه مایعات منجر به فعال شدن محافظ مهار بلع درون مغز می شود.

در واقع، زمانی که شما خودتان را مجبور به نوشیدن آبی بیشتر از نیازتان می کنید در معرض ابتلا به نوعی مسمومیت با آب قرار می گیرید. هیپوناترومی (کم سدیمی خون) زمانی اتفاق می افتد که میزان سدیم خون انسان از حد طبیعی و استاندارد خود پایین تر بیاید و نوشیدن بیش از حد مایعات می تواند یکی از عوامل ابتلا به چنین مشکلی بشود. مشکلی که با عوارضی هم چون: بی حالی، حالت تهوع، تشنج، کما و حتی در مواردی مرگ همراه است.

به همین خاطر کافی است ما آن میزانی آب دریافت کنیم که نیاز بدنمان است. همان طور که کم آبی موجب بروز مشکلات بسیاری برای ما می شود، بدون احساس تشنگی آب نوشیدن نیز خطرات بسیاری برای بدن ما به دنبال دارد. نگاهی به تاریخچه مسابقات مارون نشان می دهد بسیاری از دوندگان با این فرض که نوشیدن آب زیاد به حفظ شرایط جسمانی آنها کمک می کند بدون احساس تشنگی آب نوشیده اند و در نهایت جان خود را از دست داده اند.

بنابراین اگر می خواهید سیستم محافظتی مغزتان بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد و سدیم موجود در بدنتان نیز کاهش پیدا نکند تنها زمانی به سمت مایعات بروید که احساس نیاز می کنید؛ و نه احساس اجبار.

شفقنا زندگی،

 

 

ارسال شده در 30 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع علمی

پیشنهاد سردبیر

  • 4 اصل تغذیه ای برای ترک سیگار
  • عینک آفتابی و این آسیب ها
  • چگونه می توان با شیوه سه‌ گوش، پستانها را معاینه کرد؟
  • نامزدها و اصلی ترین اقدامات پزشکی و سلامت
  • عوامل ایجاد کننده بوی بدن
  • خانم های مسن و مقاومت در برابر سرطان
  • موثر ترین درمان برای آفت دهان
  • اهمیت و نقش پرنگ غدد پاراتیروئید در بدن انسان
  • سه شیوه آسان برای پیشگیری از نازک شدن مو
  • هوس غذایی و بیماری در بدن
  • برای تسکین درد دندان از کمپرس سرد استفاده کنید
  • تاتو سنتی با میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی دارد؟
  • چرا باید کودکان را از مسائل جنسی آگاه سازیم
  • خلال پوست لیمو و تنظیم انسولین در خون
  • زنجبیل درمانی و راه و روش ان
  • محبوبترین ها

  • خار مریم چه خاصیت دارویی دارد؟
  • درمان بیماری های صعب العلاج با این گیاه!
  • نیاز به دانسته هایی درباره هلیله سیاه
  • پوست کف سرتان خشک است؟با این درمان های خانگی آن را درمان کنید
  • دنیای از خاصیت های مختلف برای دارچین
  • گیاه شاتره و این فایده ها
  • گیاهان و خوراکی های موثر برای مقابله با چربی کبد
  • همه چیز درباره مصرف آرتیشو
  • داروهای سنتی و این آسیب ها
  • 23 فایده پودر شنبلیله برای پوست و مو و سلامتی
  • بخور گل ختمی و بابونه برای پاکسازی پوست
  • 7 فایده آویشن
  • درمان های گیاهی خانگی برای پوست
  • آرامش با چای های گیاهی
  • دیابتی ها و استفاده از این گیاه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است