با توجه به دنیای تکنولوژی و کم تحرکی انسان ها، بسیاری از ما با افزایش وزن و بیماری های مربوط به آن درگیر شده ایم؛ اما نکته ای که تازگی توسط پژوهشگران اعلام شده است قابل تامل بوده و نقش مهمی در دانسته های رژیمی ما خواهد داشت.

پژوهش های جدید به سوالی که برای رژیم دهندگان و محققان چاقی گیج کننده است به روشنی پاسخ می دهند. سوالی شبیه به  این که: چرا افراد بعد از این که برای کم کردن وزن خود سخت تلاش می کنند، دوباره دچار اضافه وزن می شوند. افرادی که با موفقیت وزن خود را کم می کنند، گرسنگی زیادی را تحمل می کنند. در حالی که ما به 100 کالری بیشتر از حد معمول به ازای هر دو کیلو کاهش وزن نیاز داریم.

محققان موسسه ملی سلامت، پاسخ بدن به کاهش وزن را این گونه بیان می کنند. کاهش وزن به اشتهای شما ضربه وارد می کند. بر اثر سوخت و ساز ناشی از کاهش وزن، بدن دوباره تحریک به اضافه وزن می شوند. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت اثر اشتها سه برابر قوی تر از سوخت و ساز بدن است. این دو با هم، عملا اطمینان می دهند که به ازای هر کیلو کاهش وزن  شما یک قدم به عقب  بر خواهید داشت. دانستن این موضوع پزشکان را در برخورد صحیح با بیمارانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یاری می کند.

این مطالعات یک نقطه تحول است، زیرا به پزشکان اطلاعات مفیدی می دهد تا دستورالعمل های صحیحی ارائه دهند و از اضافه وزن دوباره جلوگیری کنند.

مدیر مرکز تغذیه و تحقیقات متابولیک می گوید: ما همواره به بیماران خود توصیه می کنیم این دو کفه را همیشه در نظر داشته باشیم تا ما بتوانیم مشخص کنیم چه کاری باید انجام دهیم. یعنی شما واقعا مجبورید بین مصرف غذا در یک کفه و دفع اشتها در کفه ی دیگر یکی را انتخاب کنید.

سوخت و ساز بدن و مصرف غذا:

در 80% افرادی که وزن خود را با موفقیت از دست داده اند حدود 10% آن ها به تدریج به وزن قبلی خود رسیده اند که این به دلیل رعایت نکردن اعتدال بین مصرف غذا و رفع اشتهایشان است.

ارسال شده در 28 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , بهداشت و ارتقاء سلامت , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در سیب، هلو و زردآلو مقدار زیادی آفت کش وجود دارد
  • ترفندهای زیبایی مردم مصری ،رومی و هندی
  • برآورده کردن انتظارات جنسی همسر
  • ۷ شیوه برای لاغر شدن اشخاص دیابتی
  • برای رفع گرفتگی عضلات چه روشهای خانگی توصیه می شود؟
  • پیشگیری از عوارض جراحی سرطان سینه با ورزش های استقامتی
  • چه زمان و به چه میزان به کودک خود غذا بدهیم؟
  • سیب زمینی سرخ شده با روغن کمتر و سبزیجات بیشتر
  • آیا علت دیابت می تواند کمبود ویتامین A باشد؟
  • اگر در گذشته سرطان سینه داشته اید و درمان شده این تغذیه ها مختص شماست
  • درمان اضطراب و استرس با ماست پروبیوتیک
  • دیدگاه روانشناسان در رابطه با عشق
  • زمان مصرف قرص جلوگیری از بارداری
  • این موضوع پر اهمیت برای کودک را نادیده نگیرید
  • نوع دیگری از بقچه پنیری
  • محبوبترین ها

  • تورتیلا و روش تهیه آن
  • پنکیک صبحانه متفاوت
  • آموزش آشپزی در ماشین ظرف‌شویی
  • نان تست لواش
  • نوعی کوکوی کدوی ترکیه در فر
  • طبخ کوکو سیب زمینی با روشی جدید
  • بدون فر روی گاز پیتزا درست کنید ( پیتزای ترکیه)
  • آموزش تهیه دلمه با فلفل دلمه ای
  • پوره بسیار مقوی برای خردسالان
  • نان لوکوم
  • لقمه های خوشمزه با مرغ
  • بستنی بریده بدون تخم مرغ
  • رسپی یک املت با کمترین کالری
  • طبخ پلو با ترفندهای خاورمیانه ای
  • آموزش تهیه نان پر خاصیت با کدو حلوایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است