201541419483662a-1 باور های غلط درباره کاهش وزن

کاهش وزن یکی مهم ترین دغدغه های افرادی است که اضافه وزن دارند. این افراد به سبب چاقی به دنبال رژیم هایی  بازده زود هستند و در این میان نیز افرادی هستند که شروع به راهنمایی فرد می کنند که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند. با دکتر سلام همراه باشید.

 

یکی از راهکارهای مؤثر برای کسانی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، دوری از برخی خرافاتی است که در این باره مطرح می شود.

پایگاه “healthyfood” شماری از خرافات شایع را درباره کاهش وزن ذکر و نثد کرده است:
خوردن صبحانه به محض بیدار شدن

هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. بیشتر تبلیغات برای ترویج این دیدگاه از سوی شرکت های صنایع غذایی است که منافعی را دنبال می کنند. خوردن یا نخوردن صبحانه هیچ تغییر محسوسی در کاهش وزن ایجاد نمی کند.

نیاز بدن به وعده های سبک، هر دو یا سه ساعت

برخی مردم برای فعال کردن عملیات سوخت و ساز بدن، غذای خود را روزانه در شش وعده کوچک می خورند. این مساله گاهی باعث می شود مصرف کالری بیشتر از زمانی شود که سه وعده غذایی معمولی استفاده می شود. البته این روش ممکن است از نظر روحی برای تسلط بر اشتهای افراد و کنترل رژیم غذایی مناسب باشد.

پس از ورزش بدن به غذا نیاز دارد

یکی از شایعات دیگر این است که 45 دقیقه تا یک ساعت پس از ورزش باید پروتئین و کربوهیدرات به بدن برسد، درغیر این صورت همه تلاشی گه برای ورزش انجام شده است، بیهوده خواهد بود.

اما مجله بین المللی تغذیه می گوید این باور را بی اساس می داند؛ زیرا عضله های بدن تا چندین ساعت پس از تمرین، بدون غذا، لاغر نخواهد شد، اما در صورت انجام ورزش های فشرده ی دیگر در همان روز بدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چند ساعت پیش از خواب نباید غذا خورد

بارها این نصیحت تکراری شنیده شده که پس از ساعت هفت یا هشت شب غذا نخورید؛ زیرا این کار سبب ذخیره شدن چربی در بدن می شود.

در واقع این توصیه نیز برای تنظیم رژیم غذایی است؛ چون مردم، در طول شب، به خوردن وعده های دارای کالری بالا مانند پیتزا، بستنی و شیرینی که به افزایش وزن منجر می شود، تمایل دارند. البته این توصیه، بدون شک، برای کسانی که مشکلاتی در دستگاه گوارش دارند مفید است؛ زیرا خوابیدن پس از خوردن غذا، به تشدید سوء هاضمه و افزایش ترشح اسیدها منجر می شود.

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 28 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • سنجش استعداد کودکان با این روش ها
  • کنفرانس پوست، مو و زیبایی در آمریکا با ارائه مدرک بین المللی
  • با اشتهای آخر شب چگونه برخورد کنیم!
  • خوردن پرتقال سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند
  • تشخیص صدای مادر توسط نوزاد
  • بررسی فاکتور های یک شام خوب و کامل
  • تصاویر قاشقک تخت پزشکی
  • برنامه پانزده روزه بسیار شگفت انگیزبرای تضمین سلامتی
  • افسردگی و هیجانات انسان
  • آموزش نظم دادن به اتاق بچه
  • کاهش عوارض سیکل ماهانه با این روش ها
  • تحقیر دیگران یعنی تحقیر خود
  • وقتی به چشمهایتان فلفل تند رفت چکار باید بکنید؟
  • چای سبز و زردچوبه،2 گیاه دارویی ضد سرطان
  • با منوی غذای دریایی از حافظه خود مراقبت کنید
  • محبوبترین ها

  • عوارض سوخاری های پرطرفدار برای سلامتی
  • برطرف کردن اختلالات خواب با روش های ساده
  • خواص درمانی انواع فرآورده های به
  • چهره ای چاق با برخی ترفندهای خوراکی
  • فواید دمنوش برای سلامت بدن
  • با این رژیم غذایی از سرطان دوری کنید
  • پیامدهای مصرف گوشت های فرآوری شده
  • نسخه پزشکی برای درمان بیماری واریس
  • خیارشور را اینگونه تهیه کنید
  • کالری بادام زمینی
  • تبلیغات زیاد برای مصرف چیپس و پفک
  • نکاتی جالب و خواندنی در مورد غذا های ایرانی
  • چگونه کمتر از شیرینی های خوشمزه استفاده کنیم؟!
  • پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی با این خوراکی ها
  • بهبود علائم یائسگی با لاغر شدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است