لاغری کاهش وزن رژیم غذایی مناسب رژیم غذایی تناسب اندام

کاهش وزن یکی مهم ترین دغدغه های افرادی است که اضافه وزن دارند. این افراد به سبب چاقی به دنبال رژیم هایی  بازده زود هستند و در این میان نیز افرادی هستند که شروع به راهنمایی فرد می کنند که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند. با دکتر سلام همراه باشید.

 

یکی از راهکارهای مؤثر برای کسانی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، دوری از برخی خرافاتی است که در این باره مطرح می شود.

پایگاه “healthyfood” شماری از خرافات شایع را درباره کاهش وزن ذکر و نثد کرده است:
خوردن صبحانه به محض بیدار شدن

هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. بیشتر تبلیغات برای ترویج این دیدگاه از سوی شرکت های صنایع غذایی است که منافعی را دنبال می کنند. خوردن یا نخوردن صبحانه هیچ تغییر محسوسی در کاهش وزن ایجاد نمی کند.

نیاز بدن به وعده های سبک، هر دو یا سه ساعت

برخی مردم برای فعال کردن عملیات سوخت و ساز بدن، غذای خود را روزانه در شش وعده کوچک می خورند. این مساله گاهی باعث می شود مصرف کالری بیشتر از زمانی شود که سه وعده غذایی معمولی استفاده می شود. البته این روش ممکن است از نظر روحی برای تسلط بر اشتهای افراد و کنترل رژیم غذایی مناسب باشد.

پس از ورزش بدن به غذا نیاز دارد

یکی از شایعات دیگر این است که 45 دقیقه تا یک ساعت پس از ورزش باید پروتئین و کربوهیدرات به بدن برسد، درغیر این صورت همه تلاشی گه برای ورزش انجام شده است، بیهوده خواهد بود.

اما مجله بین المللی تغذیه می گوید این باور را بی اساس می داند؛ زیرا عضله های بدن تا چندین ساعت پس از تمرین، بدون غذا، لاغر نخواهد شد، اما در صورت انجام ورزش های فشرده ی دیگر در همان روز بدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چند ساعت پیش از خواب نباید غذا خورد

بارها این نصیحت تکراری شنیده شده که پس از ساعت هفت یا هشت شب غذا نخورید؛ زیرا این کار سبب ذخیره شدن چربی در بدن می شود.

در واقع این توصیه نیز برای تنظیم رژیم غذایی است؛ چون مردم، در طول شب، به خوردن وعده های دارای کالری بالا مانند پیتزا، بستنی و شیرینی که به افزایش وزن منجر می شود، تمایل دارند. البته این توصیه، بدون شک، برای کسانی که مشکلاتی در دستگاه گوارش دارند مفید است؛ زیرا خوابیدن پس از خوردن غذا، به تشدید سوء هاضمه و افزایش ترشح اسیدها منجر می شود.

 

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 28 مهر 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز درباره مراقبت از پوست خشک صورت
  • درمانهای طبیعی برای سرطان پروستات
  • سندرم هلپ در طی دوران حاملگی چیست؟
  • معجونی مناسب برای برای دردهای گوارشی
  • نقش ویتامین C را در رژیم غذایی
  • چگونگی استفاده از پدیاشور
  • وحید شمسایی در بیمارستان جم بستری شد
  • ۹۰‬درصد واكسن مورد نياز كشور در موسسه رازي توليد مي‌شود
  • محبوبترین ها

  • آنچه که باید درباره واکسن زگیل تناسلی بدانید
  • دو داروی ضدافسردگی سودمند در درمان سندرم روده تحریك پذیر
  • مصرف داروهای مسکن و تغییر در خلق و خو
  • داروی فولیک اسید چه اثرات درمانی دارد؟
  • داروهاي فشارخون مفيد هستند
  • مقایسه بازار طب سنتی با طب صنعتی
  • باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک
  • پودرهاي سفيدكننده‌ ميناي دندان را ضعيف مي‌كند
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما