لاغری کاهش وزن رژیم غذایی مناسب رژیم غذایی تناسب اندام

کاهش وزن یکی مهم ترین دغدغه های افرادی است که اضافه وزن دارند. این افراد به سبب چاقی به دنبال رژیم هایی  بازده زود هستند و در این میان نیز افرادی هستند که شروع به راهنمایی فرد می کنند که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند. با دکتر سلام همراه باشید.

 

یکی از راهکارهای مؤثر برای کسانی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، دوری از برخی خرافاتی است که در این باره مطرح می شود.

پایگاه “healthyfood” شماری از خرافات شایع را درباره کاهش وزن ذکر و نثد کرده است:
خوردن صبحانه به محض بیدار شدن

هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. بیشتر تبلیغات برای ترویج این دیدگاه از سوی شرکت های صنایع غذایی است که منافعی را دنبال می کنند. خوردن یا نخوردن صبحانه هیچ تغییر محسوسی در کاهش وزن ایجاد نمی کند.

نیاز بدن به وعده های سبک، هر دو یا سه ساعت

برخی مردم برای فعال کردن عملیات سوخت و ساز بدن، غذای خود را روزانه در شش وعده کوچک می خورند. این مساله گاهی باعث می شود مصرف کالری بیشتر از زمانی شود که سه وعده غذایی معمولی استفاده می شود. البته این روش ممکن است از نظر روحی برای تسلط بر اشتهای افراد و کنترل رژیم غذایی مناسب باشد.

پس از ورزش بدن به غذا نیاز دارد

یکی از شایعات دیگر این است که 45 دقیقه تا یک ساعت پس از ورزش باید پروتئین و کربوهیدرات به بدن برسد، درغیر این صورت همه تلاشی گه برای ورزش انجام شده است، بیهوده خواهد بود.

اما مجله بین المللی تغذیه می گوید این باور را بی اساس می داند؛ زیرا عضله های بدن تا چندین ساعت پس از تمرین، بدون غذا، لاغر نخواهد شد، اما در صورت انجام ورزش های فشرده ی دیگر در همان روز بدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چند ساعت پیش از خواب نباید غذا خورد

بارها این نصیحت تکراری شنیده شده که پس از ساعت هفت یا هشت شب غذا نخورید؛ زیرا این کار سبب ذخیره شدن چربی در بدن می شود.

در واقع این توصیه نیز برای تنظیم رژیم غذایی است؛ چون مردم، در طول شب، به خوردن وعده های دارای کالری بالا مانند پیتزا، بستنی و شیرینی که به افزایش وزن منجر می شود، تمایل دارند. البته این توصیه، بدون شک، برای کسانی که مشکلاتی در دستگاه گوارش دارند مفید است؛ زیرا خوابیدن پس از خوردن غذا، به تشدید سوء هاضمه و افزایش ترشح اسیدها منجر می شود.

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 28 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • آلودگی ها و عوارض برخی ترکیبات محصولات لبنی
  • خواص فوق العاده ی زرد آلو
  • درباره انواع سقط و تاثیرات منفی هرکدام
  • انواع و اقسام تمایلات جنسی
  • ظرفیت تامپونی (بافری) عضله در هایپوکسی
  • خطرات ناشی از خوردن هندوانه
  • عواقب حذف وعده های غذایی
  • محبوبترین ها

  • 10 ماده غذایی که باعث گاز میشوند
  • خوردن این مواد غذایی سلامت بدن را به خطر می اندازد
  • از فواید این آش برای بدن غافل نشوید
  • بهترین پیشنهادهای غذایی سالم
  • شکلات داغ را از قلم نیندازید
  • چطوری برای بهبود سلامتی خود در دو هفته بکوشیم
  • برای کاهش کلسترول از این 8 ماده غذایی بخورید
  • نوشیدنی های سرشار از قند
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است