6294_tooxcjr

میوه ها جزء غنی ترین منابع ویتامین ها هستند، قند موجود در آنها هیچگونه ضرری برای انسان ندارد همچنین ماسک های طبیعی بسیار مناسبی برای پوست انسان هستند. اما میوه ها با وجود تمام این خواص می توانند مضر باشند. با دکتر سلام همراه باشید.

کارشناسان تغذیه می‌گویند: زیاده‌روی در مصرف میوه که یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است، هم خطرات و هم نشانه‌هایی دارد.

به گفته کارشناسان تغذیه، مردم نباید روزانه بیش از اندازه نیازشان میوه دریافت کنند. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، یک فرد بیش از حد مورد نیاز، میوه مصرف کرده است، این نشانه‌ها را بشناسید.

احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه کلاسیک برای ابتلا به نفخ است. میوه‌ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متاسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که 40 درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می‌برند. جذب نشدن فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است.دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش‌های التهابی در بدن نیز همراه است.

ابتلا به اسهال یا سندرم آی بی اس: سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه‌ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.

افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذاهای فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می‌تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه 5 میوه متوسط توصیه شده است. یک میوه متوسط درحدود 60 کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه‌ها هم رعایت شود.

احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه‌ تنها جلوی گرسنگی را نمی‌گیرد بلکه برعکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌‌دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن 24 داوطلب که گروهی نوشیدنی ‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌‌های حاوی فروکتوز مصرف می ‌کردند اعلام کردند، وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌‌خورد احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوییت بیشتر می‌‌شود. متخصصان می‌‌گویند، گرچه فروکتوز قند میوه‌ است اما به هرحال قند ساده تلقی می‌‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. گرچه این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌‌شود اما برای حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • ترفندی برای مصرف لیمو با پوست
  • بر اشتباهات کودک خرده نگیرید
  • تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران
  • مزایای استفاده از شیر و عسل برای سلامتی
  • شیوه نو در معالجه شکستگی مهره
  • کاهش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری قلبی با کودکی قوی
  • با چربی هایی که برای بدن مفیدند آشنا شوید
  • هر آنچه لازم است درباره بیمار پوکی استخوان بدانیم
  • آنچه از افسردگی می دانیم
  • چکاپ سرطان پروستات در مردها در چه سنی؟
  • برای حفظ سلامتی روزه چه فوایدی دارد
  • سفیدی کل بدن، آخرین درمان برای برص
  • نکاتی پیرامون عارضه های مختلف کلیوی
  • دیگه نمیشه دکترها رو گول زد
  • تاثیرات شگفت انگیز استفاده از کاهو
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از ابتلا به یائسگی زودرس
  • مضرترین همراه کننده غذا
  • لیستی از غذاهای سالم که سبب تقویت ریه می شوند
  • در صبحانه چه نوشیدنی بنوشیم بهتر است؟
  • بررسی ویژگی های مثبت و منفی شیر گاو
  • 10 روزه با چربی های خود خداحافظی کنید
  • آبگوشتی لذیذ که حال و هوای شما را تابستانی می کند
  • نکاتی درباره ی غذاهای چرب و غذاهای سالم و مقوی
  • کمک گرفتن از خوراکی ها برای کاهش وزن
  • رژیم غذایی دو ساله
  • خوردن شکلات چه تاثیرات منفی بر سلامتی بدن دارد؟
  • مخفی شدن سن واقعی زیر پوست چهره
  • کاهش وزن آسان بدون رژیم های طاقت فرسا
  • کاهش وزن به چه قیمتی؟
  • 11 توصیه غذایی که پوست شما را شاداب نگه می دارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است