physio-logo1

ورزش مقوله ای جداگانه است که فعالیت پزشکی از آن مستثنی است برخی افراد فکر می کنند فعالیت روزانه را می توانند جایگزین ورزش کنند  و دیگر به ورزش نپردازند چون روزانه فعالیت و تحرک زیادی دارند این طرز فکر اشتباه است خستگی حاصل از فعالیت ورزشی با خستگی حاصل از فعالیت روزانه تفاوت عمده ای دارد نمی توان این دور ا با هم مقایسه کرد حرکات ورزشی هریک تاثیرات مفید و منحصربفرد خود را دارد.

دکتر امیرحسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی ضمن تاکید بر اینکه :«ورزش باید در فضا و موقعیت مناسب انجام شود، تمام تمرکز فرد بایستی به فعالیت ورزشی معطوف باشد تا تغییرات هورمونی اتفاق افتاده و سلامتی حاصل گردد.» خاطر نشان کرد :«اهمیت ورزش برای افراد پنهان نیست، اما نباید فعالیت فیزیکی را با ورزش یکسان شمرد. فعالیت فیزیکی شامل هرنوع انقباض عضلانی و حرکت مفاصل است که برای انجام کارهای روزمره به آن نیازمندیم.»
عابدی یکتا حداکثر ۳۰ دقیقه ورزش روزانه با شدت متوسط را توصیه کرد و گفت :« خستگی تا حداکثر نیم ساعت بایستی برطرف شود. در صورتی که خستگی حاصل از فعالیت ورزشی بیش از مدت زمان مذکور ادامه یابد، نشان دهنده شدت بالای فعالیت می باشد.»
وی افزود:«بسیاری از افرادی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند، آن را جایگزینی برای ورزش تصور می کنند؛ در حالی که ورزش حرکات ریتمیک و تکرار شونده برای رسیدن به هدف سلامتی است.»
عابدی در پایان خاطر نشان کرد :« همه افراد بعد از کار خسته می شوند و خستگی بعد از ورزش نیز قابل تعریف است، با این تفاوت که بعد از ورزش احساس نشاط داربم.
شدت فعالیت ورزشی نیز باید قابل توجه باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند منظور از ورزش، فعالیتی با شدت بالا و زمان طولانی است.»

رادیو سلامت

 

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع علمی

پیشنهاد سردبیر

  • با نوشیدنی ها رژیم لاغری بگیرید
  • وقتی مصرف شکر پوست شما را خراب میکند!
  • تاثیر ویتامین دی در پیشگیری از آلزایمر
  • لاوادو و درمان آلزایمر
  • قیمت پایین دارو در کشور سلامت مردم را تهدید می کند
  • درمان سرخود برای زود انزالی را کناربگذارید
  • 10 مواد غذایی برای مبارزه با استرس
  • استفاده از طب سوزنی باستانی برای تناسب اندام
  • نوشیدنی مفرح برای روزهای گرم
  • راز جوانی در فاطمه گودرزی 53 ساله
  • چطوری یک مری مصنوعی درست میشود
  • نکاتی مهم پیرامون تغذیه ی نوجوانان
  • کاهش پاسخ دهی اشتباه در کنکور امسال
  • بودن با این افراد به ضرر شماست
  • شیره انگور و خواص شگفت انگیز آن
  • محبوبترین ها

  • سرطان روده بزرگ را با این نان از خود دور کنید
  • سوسیس چه نقشی در سرطان روده بزرگ دارد؟
  • گوشت های بسته بندی شده ناسالم در بازار
  • خوردنی های دستکاری شده ژنتیکی
  • شیوه ای برای تامین آهن بدن بانوان
  • سس کچاپ و سس خردل باهم چه فرقهایی دارند
  • با این مواد غذایی پروتئین بدن خود را تامین کنید
  • نوعی معجون مفید برای بدن
  • جانشین داروهای چاقی با رژیم غذایی
  • شیوه هایی برای دوری از چاقی
  • عادتهای خوبی که به کاهش وزن کمک میکند
  • استفاده دارویی و موارد مصرف انگور
  • هر روز چه اندازه پیاز بخوریم؟
  • خواص و فواید بی نظیر برای فلفل
  • بهترین گزینه تغذیه ای برای لاغر شدن مشخص شد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است