479349111_xs

کودک شما برای عملکرد مناسب و رشد بهتر  نیازمند به دریافت برخی ویتامین ها و املاح ضروری است که شامل آهن,منیزیم,پتاسیم,ویتامینA ,ویتامین D,ویتامین C ,ویتامین E و روی می باشند این املاح معدنی از ضرورت بالایی برای کودک برخوردار هستند که باعث تقویت ایمنی بدن،ساخت دندان و استخوان‌های قوی، حفظ ماهیچه‌ها ،جذب آهن و ارتقای سلامت و رشد رزندتان خواهند شد .

 

 والدین باید از همان بچگی به فرزندشان توجه ویژه ای کنند تا در آینده فرزندشان دچار مشکل و کمبود نشود.از این توجهات میتوان به توجه به سلامت،توجه به بهداشت و … اشاره کرد.دریافت ویتامین از سوی بدن کودک ضروری است و کودک باید ویتامین های مورد نیازش را هر طور که شده بدست آورد.ویتامین های ضروری وجود دارند که باید حتماً به بدن کودک برسند.

اسیدهای چرب ضروری

کمک به ساخت سلول‌ها، تنظیم سیستم عصبی، تقویت دستگاه قلبی عروقی، ایمنی بدن، کمک به جذب مواد مغذی در بدن، ضروری برای عملکرد مناسب مغز، سلامت دید.

آهن

ضروری برای ساخت هموگلوبین، عنصر حمل‌کننده‌ی اکسیژن در خون، عنصر نگه‌دارنده‌ی اکسیژن در ماهیچه‌ها. کمبود آهن سبب کم‌خونی می‌شود که منجر به خستگی، ضعف و ناتوانی خواهد شد.

منیزیم

قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها، ثبات ضربان قلب، پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، حفظ ماهیچه‌ها و کمک به عملکرد اعصاب.

پتاسیم

کنترل تعادل آب بدن، همراه با سدیم، که به تناسب فشارخون کمک می‌کند. کمک به عملکرد ماهیچه‌ها و ضربان قلب، کاهش خطر سنگ کلیه و پوکی استخوان در سنین بالاتر.

ویتامین A

ایفای نقشی مهم در بینایی و رشد استخوان، کمک به حفاظت از بدن مقابل عفونت‌ها، ارتقای سلامت و رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن از جمله مو، ناخن و پوست.

ویتامین C

کمک به تشکیل و بازسازی گلبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و بافت‌ها، کمک به حفظ سلامت لثه، تقویت رگ‌های خونی، کاهش کبودی و کمک به درمان آن، بهبود سیستم ایمنی، جلوگیری از عفونت‌ها. کمک به جذب آهن در بدن توسط غذاهای غنی از آهن.

ویتامین D

کمک به جذب مواد معدنی مانند کلسیم و ساخت دندان و استخوان‌های قوی، ضروری برای تراکم توده‌ی استخوانی و رشد بالقوه، کار کردن مانند یک هورمون در بدن با نقش سلامت سیستم ایمنی، تولید انسولین و تنظیم رشد سلول.

ویتامین E

محدود کردن تولید رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به سلول‌ها می‌شوند. ضروری برای ایمنی بدن، بازسازی DNA و دیگر فرآیندهای سوخت‌وساز.

روی

موردنیاز برای بیش از 70 درصد آنزیم‌ها برای کمک به هضم غذا و سوخت‌وساز، ضروری برای رشد بدن.

اقتصاد آنلاین

 

ارسال شده در 1 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان جنین با قهوه خوردن مادر!
  • کدام مواد غذایی به مغز آسیب میزنند؟
  • اگر دارو می خورید در ماه رمضان این موارد را رعایت کنید
  • آیا فرد حسودی هستید؟با این تست مشخص می شود
  • جدایی با زمینه مشکلات جنسی
  • ماسکی بی نظیر برای موی سر
  • خطرات خونریزی از رحم برای جنین و مادر
  • دانستنی های پزشکی راجع به لوپوس
  • نظم و ترتیب در رسیدن به هدف
  • از فوايد ريش گذاشتن برای سلامتی تان بدانید
  • اهمیت رفتار صحیح با موها
  • تعریق زیاد و پیشگیری از بروز آن
  • انتقاد نابجا از همسر ممنوع
  • پوستر در رابطه با برخی از خواص فلفل دلمه ای
  • خشونت در پی گرسنگی
  • محبوبترین ها

  • روش های آغازکردن روزی شاد و پرنشاط
  • با این 5 روش به جنگ افسردگی بروید
  • کمرویی و پیامدهای آن در جامعه
  • تاثیرات مهم سروتونین بر رفتار افراد مختلف
  • 6 راهکار فوق العاده برای داشتن زندگی زناشویی موفق
  • رابطه مستقیم بدبینی با زوال عقل
  • هویت چند پاره در روانشناسی
  • توجه به نیازهای یادگیری کودکان مبتلا به اختلال سلوک
  • اشتراکات بین هپیوگلیسمی با استرس
  • آسیب های روانی تبعیض گذاشتن
  • قضاوت اشتباه افراد افسرده
  • اهمیت نادیده گرفتن مشکلات
  • پیشگیری از اختلالات روانی
  • آموزش تغذیه صحیح و اختلال خوردن
  • تخریب روحیه دانش آموز با این کار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است