ویتامینA ویتامین های ضروری برای کودک ویتامین E ویتامین D ویتامین C منیزیم پتاسیم آهن

کودک شما برای عملکرد مناسب و رشد بهتر  نیازمند به دریافت برخی ویتامین ها و املاح ضروری است که شامل آهن,منیزیم,پتاسیم,ویتامینA ,ویتامین D,ویتامین C ,ویتامین E و روی می باشند این املاح معدنی از ضرورت بالایی برای کودک برخوردار هستند که باعث تقویت ایمنی بدن،ساخت دندان و استخوان‌های قوی، حفظ ماهیچه‌ها ،جذب آهن و ارتقای سلامت و رشد رزندتان خواهند شد .

 

 والدین باید از همان بچگی به فرزندشان توجه ویژه ای کنند تا در آینده فرزندشان دچار مشکل و کمبود نشود.از این توجهات میتوان به توجه به سلامت،توجه به بهداشت و … اشاره کرد.دریافت ویتامین از سوی بدن کودک ضروری است و کودک باید ویتامین های مورد نیازش را هر طور که شده بدست آورد.ویتامین های ضروری وجود دارند که باید حتماً به بدن کودک برسند.

اسیدهای چرب ضروری

کمک به ساخت سلول‌ها، تنظیم سیستم عصبی، تقویت دستگاه قلبی عروقی، ایمنی بدن، کمک به جذب مواد مغذی در بدن، ضروری برای عملکرد مناسب مغز، سلامت دید.

آهن

ضروری برای ساخت هموگلوبین، عنصر حمل‌کننده‌ی اکسیژن در خون، عنصر نگه‌دارنده‌ی اکسیژن در ماهیچه‌ها. کمبود آهن سبب کم‌خونی می‌شود که منجر به خستگی، ضعف و ناتوانی خواهد شد.

منیزیم

قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها، ثبات ضربان قلب، پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، حفظ ماهیچه‌ها و کمک به عملکرد اعصاب.

پتاسیم

کنترل تعادل آب بدن، همراه با سدیم، که به تناسب فشارخون کمک می‌کند. کمک به عملکرد ماهیچه‌ها و ضربان قلب، کاهش خطر سنگ کلیه و پوکی استخوان در سنین بالاتر.

ویتامین A

ایفای نقشی مهم در بینایی و رشد استخوان، کمک به حفاظت از بدن مقابل عفونت‌ها، ارتقای سلامت و رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن از جمله مو، ناخن و پوست.

ویتامین C

کمک به تشکیل و بازسازی گلبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و بافت‌ها، کمک به حفظ سلامت لثه، تقویت رگ‌های خونی، کاهش کبودی و کمک به درمان آن، بهبود سیستم ایمنی، جلوگیری از عفونت‌ها. کمک به جذب آهن در بدن توسط غذاهای غنی از آهن.

ویتامین D

کمک به جذب مواد معدنی مانند کلسیم و ساخت دندان و استخوان‌های قوی، ضروری برای تراکم توده‌ی استخوانی و رشد بالقوه، کار کردن مانند یک هورمون در بدن با نقش سلامت سیستم ایمنی، تولید انسولین و تنظیم رشد سلول.

ویتامین E

محدود کردن تولید رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به سلول‌ها می‌شوند. ضروری برای ایمنی بدن، بازسازی DNA و دیگر فرآیندهای سوخت‌وساز.

روی

موردنیاز برای بیش از 70 درصد آنزیم‌ها برای کمک به هضم غذا و سوخت‌وساز، ضروری برای رشد بدن.

اقتصاد آنلاین

 

ارسال شده در 1 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • مسابقات گریت دین و قوانین آن
  • آیا لگد زدن بیرحمانه و وحشیانه است؟
  • سبک های مختلف ماساژ را بشناسیم
  • معجزه خون جوانان برای سالخوردگان
  • معنای نقش جنسیتی زنان
  • آشنایی با برخی از فواید و اثرات سحر خیزی بر سلامت بدن
  • زمانبندی برای یوگا و مدیتیشن
  • چرا باید نخود بخوریم
  • محبوبترین ها

  • سبزیجات ریشه ای برای کاهش وزن
  • به این 7 دلیل بیشتر مرکبات مصرف کنید
  • طب سنتی این 3 خاصیت انار را مشخص کرده است
  • ارتباط مصرف گوجه با سلامت روحی
  • اطلاعات کامل درباره فواید انار بر بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون
  • تره تیزک (شاهی) بازکننده عروق بخصوص عروق قلب
  • پیاز تضمین کننده سلامت بدن
  • ایده های جدید از مواد خوراکی برای صبحانه کودک
  • رپورتاژ

  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است