57349beec5bbb اهمیت نوشیدن آب در دیابتی ها
 

افراد دیابتی بهتر است در زمینه کنترل وزن خود بیشتر مراقب باشند و خود را به صورت دوره ای وزن کنند یکی از روش هایی که به متعادل نگهداشتن وزن به آن ها کمک خواهد کردنوشیدن مایعات به خصوص آب است به مبتلایان به دیابت نوع 2 یشنهاد می کنیم  روزانه آب بیشتری بنوشند و از نوشیدنی های قندی و کافئینی پرهیز کنند و همچنین مانع اضافه وزن خود شوند چون این امر مشکلات آن ها را در زمینه باروری و نازایی بیشتر خواهد کرد .

 

به گفته محققان، نوشیدن آب به جای نوشابه های رژیمی به افراد دیابتی در کاهش وزن کمک می کند.

اضافه وزن فرد را در معرض مشکلات جدی سلامت نظیر دیابت نوع ۲, بیماری قلبی, سکته,فشارخون بالا و کلسترول بالا قرار می دهد. طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، کاهش ۴ تا ۷ کیلو از وزن می تواند تفاوت فاحشی در افزایش طول عمر ایجاد کند.

به توصیه محققان، بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ می توانند با مصرف آب به جای نوشیدنی های رژیمی از وزن خود بکاهند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که به سوی مصرف آب تغییر رویه داده و نوشیدن نوشابه های رژیمی را متوقف کرده اند شاهد کاهش در وزن و شاخص توده بدنی خود بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در سطح قند خون و حساسیت انسولین آنها مشاهده شد.

محققان در این مطالعه، گروهی متشکل از ۸۱ زن چاق و دارای اضافه وزن را که همگی مبتلا به دیابت نوع۲ بودند و در برنامه ۲۴ هفته ای کاهش وزن شرکت کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند.

محققان از این زنان خواستند در طول مدت مطالعه یا آب را جایگزین نوشیدنی رژیمی کنند یا به نوشیدن نوشابه های رژیمی به صورت ۵ بار در هفته بعد از وعده ناهار ادامه دهند.

در این مطالعه مشخص شد عوامل پرخطر سلامت مخصوصا برای زنان، با مصرف نوشابه های رژیمی مرتبط است. در مطالعات قبلی محققان دریافته اند مصرف نوشابه های قندی و رژیمی هم موجب افزایش ریسک افسردگی در زنان می شود و هم بر قدرت باروری آنان تاثیر می گذارد.

مهر

ارسال شده در 1 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • از افسردگی ماژور چه می دانید
  • معجونی سبز و پرفایده برای دیابتی ها
  • شتر ها منشأ سرماخوردگی میباشند
  • رفتار تهاجمی همستر
  • هر جنس مویی چه شامپویی نیاز دارد؟
  • تغییرات پیری در اندام – بافت – سلول
  • صبحانه خوردن و تاثیرات مفید آن
  • احساس خوشحالی در افراد افسرده
  • رواج اعتیاد به این مخدرقوی دارویی
  • سحرخیزی و کاهش وزن
  • سوپ تابستانی مغذی
  • آموزش فرزندان و رده سنی مجاز آن
  • آشنایی با غذا های دارای فیبر و بدون فیبر
  • تقویت سیستم گوارشی با برخی تمرینات ورزشی
  • جذاب شدن محیط کاری با این کارها
  • محبوبترین ها

  • پیشنهاد روانشناسان برای تجربه شادی
  • بیماری افسردگی و تغییرات خلق و خوی
  • دلیل علمی برای تکرار خطا
  • مثل خوشحال ها رفتار کنید
  • مشکلات طلاق و تاثیر آن بر روی فرزندان
  • بیان اشتباهات همسر
  • نگاه کردن به مناظر طبیعی و تاثیرات روحی و روانی آن ها
  • چگونه به زندگی مان دوام ببخشیم؟
  • مهمترین فاکتور در اعتماد به نفس چیست
  • ناتوانی معلمان و حل مشکلات بهداشت روانی کودکان
  • نکات مهم پیش از آغاز زندگی
  • هنگامی که با همسرمان قهر هستیم چگونه باید رفتار کنیم؟
  • داروی ضد افسردگی تهدیدی برای استخوان ها
  • بلافاصله پس از احساس افسردگی این کار را بکنید
  • بهترین راهها برای حل و فصل اختلافات خانواده زوجین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است