57349beec5bbb
 

افراد دیابتی بهتر است در زمینه کنترل وزن خود بیشتر مراقب باشند و خود را به صورت دوره ای وزن کنند یکی از روش هایی که به متعادل نگهداشتن وزن به آن ها کمک خواهد کردنوشیدن مایعات به خصوص آب است به مبتلایان به دیابت نوع 2 یشنهاد می کنیم  روزانه آب بیشتری بنوشند و از نوشیدنی های قندی و کافئینی پرهیز کنند و همچنین مانع اضافه وزن خود شوند چون این امر مشکلات آن ها را در زمینه باروری و نازایی بیشتر خواهد کرد .

 

به گفته محققان، نوشیدن آب به جای نوشابه های رژیمی به افراد دیابتی در کاهش وزن کمک می کند.

اضافه وزن فرد را در معرض مشکلات جدی سلامت نظیر دیابت نوع ۲, بیماری قلبی, سکته,فشارخون بالا و کلسترول بالا قرار می دهد. طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، کاهش ۴ تا ۷ کیلو از وزن می تواند تفاوت فاحشی در افزایش طول عمر ایجاد کند.

به توصیه محققان، بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ می توانند با مصرف آب به جای نوشیدنی های رژیمی از وزن خود بکاهند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که به سوی مصرف آب تغییر رویه داده و نوشیدن نوشابه های رژیمی را متوقف کرده اند شاهد کاهش در وزن و شاخص توده بدنی خود بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در سطح قند خون و حساسیت انسولین آنها مشاهده شد.

محققان در این مطالعه، گروهی متشکل از ۸۱ زن چاق و دارای اضافه وزن را که همگی مبتلا به دیابت نوع۲ بودند و در برنامه ۲۴ هفته ای کاهش وزن شرکت کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند.

محققان از این زنان خواستند در طول مدت مطالعه یا آب را جایگزین نوشیدنی رژیمی کنند یا به نوشیدن نوشابه های رژیمی به صورت ۵ بار در هفته بعد از وعده ناهار ادامه دهند.

در این مطالعه مشخص شد عوامل پرخطر سلامت مخصوصا برای زنان، با مصرف نوشابه های رژیمی مرتبط است. در مطالعات قبلی محققان دریافته اند مصرف نوشابه های قندی و رژیمی هم موجب افزایش ریسک افسردگی در زنان می شود و هم بر قدرت باروری آنان تاثیر می گذارد.

مهر

ارسال شده در 1 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • بکارگیری این موارد به علت دیابت کودکان
  • ترس از تعهد زناشویی به چه علتی بوجود می آید؟
  • میزان آب بدن نوزادان بالاتر از بزرگسالان است؟
  • زبان و مغز و جگر گوسفند بهترین منابع آهن
  • اسموتی موز و قهوه افزایش دهنده انرژی
  • این اشخاص هرگز از وکس استفاده نکنند
  • خوردنی های تاثیرگذار بر چربی های نواحی مختلف بدن
  • در مکانهای گرم ورزش کنید تا اشتهایتان کم شود
  • باقلوای چین دار خانگی
  • بالا بردن رضایت قلبی از زندگی
  • ملاحظات در خصوص انجام تمرین در ارتفاع
  • قاعدگی طبیعی در طب سنتی چه ویژگی هایی دارد
  • چه سسی بخوریم؟ چرا؟
  • سودمندی ویتامین ب در پیشگیری از آلزایمر
  • بررسی و یافته های تشخیصی بیماری مینیر
  • محبوبترین ها

  • رفع صداهای آزار دهنده گوش با این ترفندهای ساده
  • سیستم بویایی تان را بیشتر بشناسید!
  • علائم و درمان اوتیت میانی سروزی
  • درباره بیماری نورینوم آکوستیک چه اطلاعاتی دارید؟
  • عوامل و اقداماتی که برای بینی ضرر دارند
  • سوختگی در زبان و رفع آن
  • اعتماد کردن به گوش راست یا چپ؟
  • ارتباط تولد زودرس با کم شنوایی نوزادان
  • عوامل کاهش شنوایی افراد بالغ
  • در مورد فورونکولوز گوش چه میدانید؟
  • سرماخوردگی در این فصل
  • چه زمانی گوش ها پیر میشوند
  • هندزفری شما لباس شخصی شماست آنرا به کسی قرض ندهید
  • تخریب سیستم بویایی با این کارها
  • اختلال شنوایی شدید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است