غذاهای عضله ساز عضله سازی

اگر شما جزء کسانی هستید که داشتن عضله و استایلی ورزشکارانه برایتان مهم است بهتر است این مطلب را از دست ندهید و صد البته باید بدانید که ساختمان عضلات شکم و قالب ماهیچه ای، مدت ها قبل از این که به باشگاه بروید و با وزنه و دستگاه پرس سینه کار کنید، شکل گرفته است.

برای تقویت ماهیچه ها شما به فرمول اساسی، مبنی بر نوشیدن زیاد مایعات و خوردن غذاهای انرژی زا همراه با بلند کردن وزنه نیاز دارید. انجام درست این فرمول همراه با تمرینات سوخت و ساز، باعث اصلاح بافت ماهیچه ای  شما می شود و به شکل دادن بدن شما و به ویژه ماهیچه های شما کمک می کند.

برنامه تغذیه ای ورزشی:

  1. اساس تمام رژیم های غذایی سالم، میوه ها و سبزیجات هستند. این مواد، فیبرها، ویتامین ها، مواد معدنی و مایعات لازم را به بدن شما می رسانند.
  2. لبنیات کم چرب با پروتئین بالا، کربوهیدرات ها، ویتامین D، پتاسیم و کلسیم می توانند پاسخگوی این نیاز های بدن باشند.
  3. گوشت بدون چربی یک منبع بزرگ از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات است.

اسید آمینه های موجود در گوشت باعث رشد و تقویت ماهیچه ها می شوند.

  1. مرغ با گوشت تیره (محلی) در مقایسه با مرغ با گوشت سفید، 20% آهن بیشتر و سه برابر روی دارد، که باعث می شود یک سیستم ایمنی سالم برای بدن فراهم شود.
  2. تخم مرغ نیز شامل اسید آمینه های ضروری بدن است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ همراه با ماده ای به نام لوتئین (Lutien) جزء مواد غذایی است که برای سلامت چشم مفید است.
  3. آجیل بدون نمک به صورت خام و بو داده منبعی خوب از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، چربی و فیبر است.
  4. لوبیا و همه غلات سبوس دار دارای مقداری پروتئین هستند که علاوه بر انرژی زایی به اصلاح ماهیچه ها کمک می کنند که حاوی مقداری فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان هستند.

 

5 1000
ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه , سلامت مردان

پیشنهاد سردبیر

  • با مسواک زدن زبان، سلامت دهان خود را بالا ببرید
  • سالاد تخم مرغ و شنبلیله
  • تهیه غذای سبک با نودل
  • خواص درمانی و روش مصرف “افسنتین”
  • مصرف آسپرین برای این افراد خطر آفرین خواهد بود
  • آبمیوه یک نوشیدنی موثر برای سلامتی و کاهش وزن
  • بیماری ها و ضایعات (مشکلات) پوستی‎
  • نخستین 2 نفرگیلانی با خون RH NULL
  • محبوبترین ها

  • ساده ترین وظایف یک پدر در قبال پسرش
  • روش جدید کاهش وزن بدون جراحی
  • با این رموز زنان موفقی در جامعه شوید
  • بچه دار نشدن بعلت این مشکل
  • 18 قربانی به دلیل سقوط یک اصله درخت درغنا
  • سودمند بودن طناب زنی برای استخوان ها
  • کاهش هزینه های درمان با تجمیع بیمه ها
  • تذکر کتبی وزیر بهداشت به رئیس صدا و سیما در خصوص یک تبلیغ
  • رپورتاژ

  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما