اگر شما جزء کسانی هستید که داشتن عضله و استایلی ورزشکارانه برایتان مهم است بهتر است این مطلب را از دست ندهید و صد البته باید بدانید که ساختمان عضلات شکم و قالب ماهیچه ای، مدت ها قبل از این که به باشگاه بروید و با وزنه و دستگاه پرس سینه کار کنید، شکل گرفته است.

برای تقویت ماهیچه ها شما به فرمول اساسی، مبنی بر نوشیدن زیاد مایعات و خوردن غذاهای انرژی زا همراه با بلند کردن وزنه نیاز دارید. انجام درست این فرمول همراه با تمرینات سوخت و ساز، باعث اصلاح بافت ماهیچه ای  شما می شود و به شکل دادن بدن شما و به ویژه ماهیچه های شما کمک می کند.

برنامه تغذیه ای ورزشی:

  1. اساس تمام رژیم های غذایی سالم، میوه ها و سبزیجات هستند. این مواد، فیبرها، ویتامین ها، مواد معدنی و مایعات لازم را به بدن شما می رسانند.
  2. لبنیات کم چرب با پروتئین بالا، کربوهیدرات ها، ویتامین D، پتاسیم و کلسیم می توانند پاسخگوی این نیاز های بدن باشند.
  3. گوشت بدون چربی یک منبع بزرگ از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات است.

اسید آمینه های موجود در گوشت باعث رشد و تقویت ماهیچه ها می شوند.

  1. مرغ با گوشت تیره (محلی) در مقایسه با مرغ با گوشت سفید، 20% آهن بیشتر و سه برابر روی دارد، که باعث می شود یک سیستم ایمنی سالم برای بدن فراهم شود.
  2. تخم مرغ نیز شامل اسید آمینه های ضروری بدن است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ همراه با ماده ای به نام لوتئین (Lutien) جزء مواد غذایی است که برای سلامت چشم مفید است.
  3. آجیل بدون نمک به صورت خام و بو داده منبعی خوب از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، چربی و فیبر است.
  4. لوبیا و همه غلات سبوس دار دارای مقداری پروتئین هستند که علاوه بر انرژی زایی به اصلاح ماهیچه ها کمک می کنند که حاوی مقداری فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان هستند.

 

ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه , سلامت مردان , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • با کمک کردن وزن ام اس نمی گیرید
  • استانبولی ساده ترین غذای ایرانی ها
  • صاف نشستن تا چه حد اهمیت دارد؟
  • رمز و رموزی که ماهرترین آرایشگران از آن اطلاع دارند
  • کوفته سیب زمینی و نخود
  • اتاق عمل و مشکلات سیگاری ها
  • افزایش آمار ریسک سکته قلبی در کریسمس
  • جلیقه لاغری و این ویژگی ها
  • مهمترین مشکل روحی و روانی در میان جامعه
  • آرام کردن یک فرد عصبانی
  • تست جالب درباره روابط جنسی
  • از چرب شدن مو چطوری پیشگیری کنیم
  • اهمیت دادن به سلامتی در سال جدید
  • ایجاد هراس در بچه با وابستگی بیش از حد به والدین
  • مصرف توت فرنگی و تاثیرات مثبت آن
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درباره خاصیت رنگ های انگور
  • نکاتی جالب و خواندنی در مورد خاصیت های شلغم
  • تاثیر جوانه گندم بر سلامتی انسان
  • میوه ها و سبزیجات موثر برای درمان نفخ شکم
  • کمک بروکلی به کبد
  • موز منفعتهایی دارد که هنوز شما نمیدانید
  • برخی از خواص پرتقال
  • از تخمه طالبی براحتی نگذرید
  • با میوه های این فصل پوستی شاداب داشته باشید!
  • پائیز با زالزالک
  • میوه بنفش و آبی یا میوه جوانی!
  • اگر دل پیچه دارید زیتون سبز بخورید
  • کدام میوه عمرتان را طولانی تر می کند؟
  • مصرف آب طالبی با رعایت این نکات
  • مصرف موز به خاطر بینایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است