اگر شما جزء کسانی هستید که داشتن عضله و استایلی ورزشکارانه برایتان مهم است بهتر است این مطلب را از دست ندهید و صد البته باید بدانید که ساختمان عضلات شکم و قالب ماهیچه ای، مدت ها قبل از این که به باشگاه بروید و با وزنه و دستگاه پرس سینه کار کنید، شکل گرفته است.

برای تقویت ماهیچه ها شما به فرمول اساسی، مبنی بر نوشیدن زیاد مایعات و خوردن غذاهای انرژی زا همراه با بلند کردن وزنه نیاز دارید. انجام درست این فرمول همراه با تمرینات سوخت و ساز، باعث اصلاح بافت ماهیچه ای  شما می شود و به شکل دادن بدن شما و به ویژه ماهیچه های شما کمک می کند.

برنامه تغذیه ای ورزشی:

  1. اساس تمام رژیم های غذایی سالم، میوه ها و سبزیجات هستند. این مواد، فیبرها، ویتامین ها، مواد معدنی و مایعات لازم را به بدن شما می رسانند.
  2. لبنیات کم چرب با پروتئین بالا، کربوهیدرات ها، ویتامین D، پتاسیم و کلسیم می توانند پاسخگوی این نیاز های بدن باشند.
  3. گوشت بدون چربی یک منبع بزرگ از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات است.

اسید آمینه های موجود در گوشت باعث رشد و تقویت ماهیچه ها می شوند.

  1. مرغ با گوشت تیره (محلی) در مقایسه با مرغ با گوشت سفید، 20% آهن بیشتر و سه برابر روی دارد، که باعث می شود یک سیستم ایمنی سالم برای بدن فراهم شود.
  2. تخم مرغ نیز شامل اسید آمینه های ضروری بدن است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ همراه با ماده ای به نام لوتئین (Lutien) جزء مواد غذایی است که برای سلامت چشم مفید است.
  3. آجیل بدون نمک به صورت خام و بو داده منبعی خوب از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، چربی و فیبر است.
  4. لوبیا و همه غلات سبوس دار دارای مقداری پروتئین هستند که علاوه بر انرژی زایی به اصلاح ماهیچه ها کمک می کنند که حاوی مقداری فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان هستند.

 

ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع تغذیه , سلامت مردان , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • آسیب به کبد و مجاری صفراوی با این کارها
  • مصرف بالای نمک ایرانیان سه برابر متوسط جهانی
  • به رنگ غذا های خود نیز توجه داشته باشید
  • با عینک جدید مرز بافت سرطانی و بافت سالم تشخیص داده می شود
  • همه چیز درباره نودل‌های فوری
  • افراد مبتلا به فشار خون به دریاچه ارومیه نروند
  • تصاویری از دستگاه فتال مانیتورینگ
  • راه های پیشگیری از عفونت های بیمارستانی
  • مراقب سایت ها و وبلاگ های تقلبی دکتر سلام باشید
  • با این 7 شیوه موهای خود را محکم و قوی کنید
  • درمان ریزش مو ارثی
  • آیا شیر گاوهای اصلاح شده جایگزین شیر مادر می شوند؟
  • مطالبی درباره داروی روانی LSD
  • به کار افتادن مغز با این خوردنی ها
  • مصرف منیزیوم، ژنها و قومیت افراد با دیابت چه ارتباطی دارد
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مختلف امراض قندی روی پوست
  • صبحانه مهمترین وعده برای دیابتی ها
  • اگر کم خون باشیم بر تشخیص دیابت تاثیر دارد؟
  • با اسکنر چشمی دستی رتینوپاتی تشخیص داده می شود
  • کمک گیاهان تلخ برای بیماران دیابتی
  • مفید ترین ناشتایی برای مبتلایان به دیابت
  • اگر میخواهید دیابت تان را درمان کنید این معجون را امتحان کنید
  • تاثیرات مثبت مواد لبنی غنی شده با ویتامین دی
  • بیماری های کبدی با دیابت چه ارتباطی دارد؟
  • در دیابت قندی سرامید چه تاثیری دارد؟
  • هیپوگلیسمی و روش های پیشگیری از بروز آن
  • ورزش هوازی و درمان دیابت نوع 2
  • بیماری دیابت را با این غذاها تشدید نکنید
  • طول عمر بیماران دیابتی، دلیل افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری است
  • بیماری شریانهای محیطی و قطع عضو دوباره در بیماران دیابتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است