اگر میخواهید دیدتان کامل باشد و از نظر چشمی مشکلی نداشته باشید این شش گام را بهتر بردارید.

  1. حفاظت از چشم از مواد غذایی داخل بشقابتان شروع می شود. مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا 3، روی، لوتئین، ویتامین C و E، به حل مشکلات بینایی وابسته به سن، مانند از بین رفتن ماهیچه و آب مروارید کمک می کنند. (مرتب خوردن این مواد به سلامت چشم کمک می کند).
  2. سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم پیچ.
    ماهی قزل آلا، ماهی تن و دیگر ماهی های روغنی.
    تخم مرغ، آجیل، لوبیا و دیگر منابع پروتئین غیرگوشتی، صدف. حفظ وزن از دیابت نوع 2 که علت اصلی نابینایی در بزرگسالی است، جلوگیری می کند.
  3. ترک سیگار:
    سیگار کشیدن احتمال آب مروارید را بیشتر می کند و به عصب بینایی آسیب می رساند.
  4. استفاده از عینک آفتابی:
    عینک آفتابی چشمان شما را از اشعه ماوراءبنفش محافظت می کند. لنز نیز به محافظت از چشم شما کمک می کند. به خصوص لنزهایی که با دو قطبی کردن نور باعث کاهش تابش خیره کننده هستند.
  5. استفاده از عینک ایمنی:
    اگر شما با مواد خطرناک در محیط کار یا خانه سر و کار دارید از این عینک ها استفاده کنید. در ورزش های خاص مانند هاکی، استفاده از این عینک ها برای محافظت چشم توصیه شده است.

 

  1. فاصله از مانیتور کامپیوتر:
    خیره شدن به صفحه ی کامپیوتر در طولانی مدت باعث خستگی چشم، تاری دید، مشکل تمرکز، سر درد و درد گردن می شود. در این مورد از روش های زیر استفاده کنید:
    اطمینان حاصل کنید که عینک یا لنز شما به روز و مناسب برای استفاده از کامپیوتر باشد.
    برخی افراد به عینک هایی با کنتراست بالا نیاز دارند که به نور حساس تر باشند.
    مانیتور را طوری تنظیم کنید که چشم شما هم سطح با بالای مانیتور به آرامی شروع به پایین آمدن کند.
    از تابش نورهای خیره کننده بر روی مانیتور خودداری کنید و از یک صفحه ی محافظ استفاده نمایید.
    از یک صندلی راحت که بتوانید پای خود را صاف روی زمین قرار دهید، استفاده کنید.
    اگر چشمان شما خشک است، مرتب آن را باز و بسته کنید.
    هر 20 دقیقه یک فاصله ی 20 سانتی به مدت 20 ثانیه از کامپیوتر بگیرید و هر دو ساعت یک بار، یک استراحت 15 دقیقه ای به خود بدهید.

ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اورژانس تهران، ضعیف ترین اورژانس کشور
  • آموزش های لازم برای مطالعه مفید
  • صدور قانون جدید درباره بیمه ها
  • تازه ترین دانستنی های پزشکی امروز
  • از اختلال روان تنی و راههای بهبود آن چه می دانید
  • درمان های ساده برای آپاندیسیت خردسالان
  • راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان
  • تقویت روحیه اجتماعی در اطفال
  • غذا خوردن بدنسازهای حرفه ای چقدر باید باشد؟
  • معنای تقویت در روانشناسی
  • بالا بردن هوش و حواس در سنین پایین
  • چه کارانجام دهیم تا ناخن هایمان زودتر بلند شود؟
  • افسردگی مادر در اوایل زندگی کودک
  • بدست اوردن زیباترین اندام با خوابیدن!
  • چگونگی در امان ماندن از اعتیاد به مواد مخدر
  • محبوبترین ها

  • آزمایش خون و مشخص شدن افراد الکلی
  • شباهت های اعتیاد به موبایل با سیگار
  • روان پریش شدن با مصرف سیگار
  • روش های قطعی برای ترک سیگار از زبان معتادان بهبود یافته
  • درباره عتیاد به “مت آمفتامین” چه میدانید
  • با مواد مخدر افسردگی می گیرید
  • فهرست دقیقی از علائم مرتبط با مصرف مواد مخدر در دانش آموزان
  • واقعیت هایی در مورد کشیدن سیگار
  • حقیقت درباره کریستال مت
  • تصمیمات جدید برای معتادان و کودکان کار
  • قلیانی ها بین 3 تا 5 سال سرطان خون میگیرند
  • تمایز میان مصرف و سوء مصرف دارو
  • ماده مخدر كتامين چیست
  • مواد مخدر تقلبی و مرگ جوانان معتاد
  • خطر دود قلیان برای افراد مصرف کننده
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است