اگر میخواهید دیدتان کامل باشد و از نظر چشمی مشکلی نداشته باشید این شش گام را بهتر بردارید.

  1. حفاظت از چشم از مواد غذایی داخل بشقابتان شروع می شود. مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا 3، روی، لوتئین، ویتامین C و E، به حل مشکلات بینایی وابسته به سن، مانند از بین رفتن ماهیچه و آب مروارید کمک می کنند. (مرتب خوردن این مواد به سلامت چشم کمک می کند).
  2. سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم پیچ.
    ماهی قزل آلا، ماهی تن و دیگر ماهی های روغنی.
    تخم مرغ، آجیل، لوبیا و دیگر منابع پروتئین غیرگوشتی، صدف. حفظ وزن از دیابت نوع 2 که علت اصلی نابینایی در بزرگسالی است، جلوگیری می کند.
  3. ترک سیگار:
    سیگار کشیدن احتمال آب مروارید را بیشتر می کند و به عصب بینایی آسیب می رساند.
  4. استفاده از عینک آفتابی:
    عینک آفتابی چشمان شما را از اشعه ماوراءبنفش محافظت می کند. لنز نیز به محافظت از چشم شما کمک می کند. به خصوص لنزهایی که با دو قطبی کردن نور باعث کاهش تابش خیره کننده هستند.
  5. استفاده از عینک ایمنی:
    اگر شما با مواد خطرناک در محیط کار یا خانه سر و کار دارید از این عینک ها استفاده کنید. در ورزش های خاص مانند هاکی، استفاده از این عینک ها برای محافظت چشم توصیه شده است.

 

  1. فاصله از مانیتور کامپیوتر:
    خیره شدن به صفحه ی کامپیوتر در طولانی مدت باعث خستگی چشم، تاری دید، مشکل تمرکز، سر درد و درد گردن می شود. در این مورد از روش های زیر استفاده کنید:
    اطمینان حاصل کنید که عینک یا لنز شما به روز و مناسب برای استفاده از کامپیوتر باشد.
    برخی افراد به عینک هایی با کنتراست بالا نیاز دارند که به نور حساس تر باشند.
    مانیتور را طوری تنظیم کنید که چشم شما هم سطح با بالای مانیتور به آرامی شروع به پایین آمدن کند.
    از تابش نورهای خیره کننده بر روی مانیتور خودداری کنید و از یک صفحه ی محافظ استفاده نمایید.
    از یک صندلی راحت که بتوانید پای خود را صاف روی زمین قرار دهید، استفاده کنید.
    اگر چشمان شما خشک است، مرتب آن را باز و بسته کنید.
    هر 20 دقیقه یک فاصله ی 20 سانتی به مدت 20 ثانیه از کامپیوتر بگیرید و هر دو ساعت یک بار، یک استراحت 15 دقیقه ای به خود بدهید.

5 1000
ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , چشم و چشم پزشکی | 824 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • 10 ماده مقوی که در خوراکی های حیوانی نیست
  • اهمیت غلات برای شیرخواران
  • تصاویری از انواع بریس ها
  • تازه مادران و خوردن تنقلات
  • از بین رفتن ژن ها با این خوراکیها
  • خود درمانی برای مبتلایان به عارضه های میگرنی
  • قارچ ؛ دوای مرض قند
  • معرفی 7 ماده خوراکی که نباید پوست آنها را دور ریخت
  • محبوبترین ها

  • خوراک اسفناج و تخم مرغ در فر
  • آسانترین شیوه سرخ کردن مرغ
  • شیرینی کریستالی
  • کیک کدو با آرد ذرت و تره فرنگی
  • پنکیکی خوشمزه و مناسب برای عصرانه
  • یک پیتزای خوش طعم خانگی
  • سالاد برگ کلم قمری
  • سوپ مورد علاقه مردم روسیه
  • رپورتاژ

  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما