اگر میخواهید دیدتان کامل باشد و از نظر چشمی مشکلی نداشته باشید این شش گام را بهتر بردارید.

  1. حفاظت از چشم از مواد غذایی داخل بشقابتان شروع می شود. مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا 3، روی، لوتئین، ویتامین C و E، به حل مشکلات بینایی وابسته به سن، مانند از بین رفتن ماهیچه و آب مروارید کمک می کنند. (مرتب خوردن این مواد به سلامت چشم کمک می کند).
  2. سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم پیچ.
    ماهی قزل آلا، ماهی تن و دیگر ماهی های روغنی.
    تخم مرغ، آجیل، لوبیا و دیگر منابع پروتئین غیرگوشتی، صدف. حفظ وزن از دیابت نوع 2 که علت اصلی نابینایی در بزرگسالی است، جلوگیری می کند.
  3. ترک سیگار:
    سیگار کشیدن احتمال آب مروارید را بیشتر می کند و به عصب بینایی آسیب می رساند.
  4. استفاده از عینک آفتابی:
    عینک آفتابی چشمان شما را از اشعه ماوراءبنفش محافظت می کند. لنز نیز به محافظت از چشم شما کمک می کند. به خصوص لنزهایی که با دو قطبی کردن نور باعث کاهش تابش خیره کننده هستند.
  5. استفاده از عینک ایمنی:
    اگر شما با مواد خطرناک در محیط کار یا خانه سر و کار دارید از این عینک ها استفاده کنید. در ورزش های خاص مانند هاکی، استفاده از این عینک ها برای محافظت چشم توصیه شده است.

 

  1. فاصله از مانیتور کامپیوتر:
    خیره شدن به صفحه ی کامپیوتر در طولانی مدت باعث خستگی چشم، تاری دید، مشکل تمرکز، سر درد و درد گردن می شود. در این مورد از روش های زیر استفاده کنید:
    اطمینان حاصل کنید که عینک یا لنز شما به روز و مناسب برای استفاده از کامپیوتر باشد.
    برخی افراد به عینک هایی با کنتراست بالا نیاز دارند که به نور حساس تر باشند.
    مانیتور را طوری تنظیم کنید که چشم شما هم سطح با بالای مانیتور به آرامی شروع به پایین آمدن کند.
    از تابش نورهای خیره کننده بر روی مانیتور خودداری کنید و از یک صفحه ی محافظ استفاده نمایید.
    از یک صندلی راحت که بتوانید پای خود را صاف روی زمین قرار دهید، استفاده کنید.
    اگر چشمان شما خشک است، مرتب آن را باز و بسته کنید.
    هر 20 دقیقه یک فاصله ی 20 سانتی به مدت 20 ثانیه از کامپیوتر بگیرید و هر دو ساعت یک بار، یک استراحت 15 دقیقه ای به خود بدهید.

ارسال شده در 2 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تنها با نوشیدن آب سر درد خود را مهار کنید
  • همه عوامل ایجاد کننده استرس در زنان باردار
  • ارتباط کابوس دیدن با حالت خواب
  • کاهش چربی اضافی بدن با خوردنی های سالم
  • نسل جديد قرص‌هاي لاغري در راه است
  • آناناس چه بیماریهایی را درمان میکند
  • خطر سرطان با تغییر در رژیم غذایی
  • نظافت عروسک های پارچه ای
  • تقویت هوش بچه ها با ایجاد این زمینه ها
  • اعصاب ندارها بخوانند!
  • خطر آلودگی هوا برای مادران باردار و مرده زایی
  • دفع سموم از دستگاه گوارش با این مواد
  • جانشین داروی افسردگی
  • ابتلا به اختلالات روحی و روانی با آب
  • رویه زندگی افراد آرام
  • محبوبترین ها

  • روش موثر برای رفع مشکلات ارتباطی اشخاص افسرده
  • سن آغاز افسردگی
  • عدم توانایی در اظهار علاقه زوجین به یکدیگر
  • محیطی که کودکان لجباز درآن پرورش می یابند
  • افسردگی با نگاه به تصاویر خشن
  • مزاج افراد و روحیات مربوط به هر یک
  • ارتباط ژنتیک با صبر و طاقت
  • نشانه های بارز برای افراد افسرده
  • آقایان! این اشتباهات دشمن زندگی زناشویی شما هستند
  • منشا عدم توانایی در تصمیم گیری
  • شغل چه تاثیری بر سلامت روحی دارد؟
  • تضعیف و کاهش اعتماد به نفس
  • اگر همسر منفی بافی دارید بخوانید
  • نکاتی بسیار ضروری درمورد ترس کودکان
  • جایگزین های طبیعی برای داروهای ضد افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است