گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی

 

maxresdefault

 

خوابیدن شما نقش موثری در بروز کمردردتان دارد و می تواند در تشدید آن نقش موثری ایفا کند آیا از چگونگی بهترین و بدترین طرز خوابیدن اطلاع دارید ؟به پشت خوابیدن,روی شکم خوابیدن,طاق باز خوابیدن,به پهلو خوابیدن و دیگر اشکال خوابیدن چه تاثیراتی بر ستون فقرات ما میگذارند کدام نوع بهتر و موثرتر هستند برای اینکه راحت بخوابیم و دچار گردن درد و کمردرد نشویم چه روش هایی باید به کار ببریم و از چه توصیه هایی باید پیروی کنیم ؟

طرز خوابیدن یکی از عوامل مهم در دردهای کمر یا گردن یا حتی معده است. در این مقاله بهترین و بدترین طرز خوابیدن را از نظر سلامتی بازگو می‌کنیم.

بدترین طرزخوابیدن : روی شکم

این طرز می‌تواند برای کمر و گردن‌تان مضر باشد و انحنای طبیعی ستون فقرات‌تان را به هم بریزد.

خوابیدن روی شکم به مفصل‌ها و ماهیچه‌ها‌ی‌تان فشار می‌آورد و باعث ایجاد درد، کرختی، گزگز و خواب‌رفتگی اندام‌های‌تان می‌شود.

اگر نمی‌توانید با طرز دیگری غیر از این حالت بخوابید، با گذاشتنِ یک بالش زیر لگن و زیر شکم‌، فشار کم‌تری بر کمرتان وارد کنید. به علاوه، اگر گذاشتنِ یک بالش زیر سر، فشار زیادی به کمرتان وارد نمی‌کند، حتما این کار را انجام دهید؛ ولی اگر در این صورت درد یا فشاری بر کمرتان احساس کردید، به هیچ عنوان آن کار را تکرار نکنید.

اگر احساس درد می‌کنید، حتما مطلب دستورالعملی برای از بین بردن درد مفاصل و پاها در ۷ روز را مطالعه کنید.

به پشت خوابیدن بهتر از روی شکم خوابیدن است

با این‌که خوابیدن به پشت بسیار بهتر از خوابیدن روی شکم است ( زیرا در این طرز کمر، سر، گردن و ستون فقرات‌تان در حالت طبیعی و بدون فشار قرار دارند)، ولی باز هم خالی از اشکال نیست.

اگر خروپف می‌کنید یا در خواب دچار بی‌دمی می‌شوید، خوابیدن به پشت توصیه نمی‌شود. بی‌دمی در خواب یکی از اختلالات خواب است که می‌تواند حتی زندگیِ شخص را با خطر مواجه کند. به علاوه خوابیدن به پشت ممکن است باعث شود زبان‌تان کمی به عقب حرکت کند که این طرز می‌تواند مجرای تنفسی را مسدود کند.

در آخرین ماه‌ّ‌های بارداری، توصیه می‌شود از طاق باز خوابیدن خودداری کنید، زیرا در این حالت سنگینیِ رحم بر ستون فقرات، ماهیچه‌های کمر، و عروق اصلی قلب فشار می‌آورد، که باعث می‌شود جریان خون در بدن مادر و کودک کاهش یابد.

اگر از کمردرد رنج می‌برید، توصیه می‌شود برای مراقبت از کمر و حفظ انحنای طبیعیِ آن، یک بالش زیر زانو و یک حوله‌ی کوچکِ لوله‌شده زیر کمرتان قرار دهید. و هرگز فراموش نکنید یک بالش نیز زیر گردن‌تان بگذارید.

بهترین طرز خوابیدن: به پهلو

یک حقیقت جالب: اکثریت آمریکایی‌ها (۶۳ درصد) ترجیح می‌دهند به پهلو بخوابند.

در این طرز که به پهلو می‌خوابید، باید کمی به کمرتان انحنا دهید، زانوهای‌تان را خم و دست‌ّهای‌تان را نیز جمع کنید. بسیاری معتقدند این حالت سالم‌ترین حالتِ خوابیدن است زیرا، مجاری تنفسی‌تان باز و انحنای طبیعیِ ستون فقرات‌تان حفظ می‌شود.

حتی بهتر است یک بالش را بین زانوهای‌تان قرار دهید تا بر باسن‌تان فشار کم‌تری وارد شود.

بر اساس پژوهش‌های اخیر در دانشگاه استونی‌بروک خوابیدن به پهلو در مقایسه با خوابیدن به پشت یا روی شکم، تاثیر بیش‌تری بر دفع مواد زائد مغزی دارد، و ثابت شده است این طرز احتمال پیشرفت آلزایمر و دیگر بیماری‌های عصبی را نیز کاهش می‌دهد. این یافته‌ها در جولای ۲۰۱۵ در مجله‌ی نوروساینس منتشر شد.

فرایند پاکسازی مغز، که دستگاه گلیمفاتیک نام دارد، مواد زائد را از مغز دفع می‌کند و این کار دقیقا شبیه فرایندی است که در آن دستگاه لنفاوی مواد زائد را از اندام‌های مختلف بدن پاک می‌کند. عملکردِ این فرایند در طول خواب بیش‌ترین تاثیر را دارد. ساختار مواد زائد مغزی بر فرایندهای مغز تاثیر منفی می‌گذارند، و اگر این مواد زائد به خوبی دفع نشوند، احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی افزایش می‌یابد.

اگر از ترش کردن معده‌تان رنج می‌برید، خوابیدن به پهلو ممکن است به شما کمک کند.

بر اساس یافته‌های یک پژوهش خوابیدن به پهلوی چپ می‌تواند علائم ترش معده را تسکین دهد، در حالی ‌که ممکن است خوابیدن به پهلوی راست ترش معده را بدتر کند. البته دلیلِ این پدیده کاملا مشخص نیست، و نظریه‌های فراوانی در مورد این مسئله ارائه شده‌اند. اگر دچار ترش معده هستید و خوابیدن به پهلو کمکی به بهبودی‌تان نکرد، ۱۰ راه موثر برای پیشگیری از ترش کردن معده یا ۸ خوراکی عالی برای درمان خانگی ترش کردن معده را امتحان کنید.

در طول دوران بارداری نیز خوابیدن به پهلوی چپ توصیه می‌شود، زیرا در این طرز گردش خون بهتر صورت می‌گیرد و خون برای تغذیه‌ی کودک به راحتی از قلب به سمت جفت حرکت می‌کند. هم‌چنین خوابیدن به پهلوی چپ کبد را از فشار زیادِ وزن بدن در امان نگه می‌دارد. به هر حال، علی‌رغم این‌که در هنگام بارداری خوابیدن به هر دو پهلو ایرادی ندارد، خوابیدن به پهلوی چپ بیش‌تر توصیه می‌شود.

اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید، انتخاب پهلوی چپ یا راست برای خواب می‌تواند بر این بیماری تاثیرگذار باشد.

بر اساس پژوهشی که در آوریل ۲۰۰۱ در مجله‌ی بی‌ام‌جی منتشر شد، خوابیدنِ مداوم بر یک پهلو به دلیل تحمل فشار و سنگینی بدن، آن سمت را در معرض ابتلا به سنگ کلیه‌ قرار می‌دهد. در این پژوهش از ۱۱۰ نفر که مستعد سنگ کلیه بودند، خواسته شد به طور مداوم روی یکی از پهلوها‌ی‌شان بخوابند، در نتیجه‌ی این آزمایش دریافتند کلیه‌ی پهلویی که روی آن می‌خوابیدند، مکررا دچار سنگ می‌شود.

بنابر این پژوهش، طرز خوابیدن بر جریان خونی که وارد کلیه‌ها می‌شود تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به صورت موقتی گردش خون را در کلیه پایین آورد، و در نتیجه تواناییِ آن کلیه را در مورد پاکسازی مواد مختلف از داخل خودش تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس این پژوهش، تغییر عادات خوابیدن می‌تواند در جلوگیری از ایجاد مکرر سنگ کلیه تاثیرگذار باشد.

برای پی بردن به اطلاعات بیش‌تر در مورد کلیه، حتما ۱۰ علامت که بیماری کلیوی دارید ولی نمی‌دانید را مطالعه کنید.

۷ راز برای این‌که به راحتی بتوانید خواب بهتری داشته باشید

صرف‌نظر از این‌که ترجیح می‌دهید به چه طرزی بخوابید، همیشه به یاد بسپارید اگر می‌خواهید خوابِ شبانه‌ی خوبی داشته باشید باید محیط خواب‌ و تشک‌تان خوب و مناسب باشد.

۷ راز که کمک‌تان می‌کند خواب بهتری داشته باشید:

۱. برای بهبود کیفیت خواب‌تان غذاهای مناسب مصرف کنید و ۱۰ ماده‌ی غذایی برای مبارزه با افسردگی و اضطراب را مطالعه کنید.

۲. برای خوابِ بهتر و درمان بی‌خوابی از روغن‌های طبیعی استفاده کنید.

۳. ورزش کنید تا خواب خوبی داشته باشید و استرس‌تان را مدیریت کنید و ۱۵ روش علمی برای مدیریت استرس را مطالعه کنید.

۴. سبزیجات بیش‌تری مصرف کنید.

۵. ۱ فن فوق‌العاده که در کمتر از ۱ دقیقه به خواب برویم را مطالعه کنید.

۶. مصرف عسل برای خوب‌خوابیدن مفید است.

۷. در اتاق خواب‌تان گلدان و گیاه نگه دارید.

منبع: هلثی اند نچرال ورلد –

 

5 1000
ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی