چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر
ورزش در دوران بارداری با چه ملاحظاتی باید انجام شود خانم های باردار با توجه به شرایط جسمی خود و جنینشان باید از چه روش های پیروی کنند تا به جنینشان آسیبی وارد نشود برنامه ورزشی یک زن باردار چگونه باید تنظیم شود بهتر است از  برخی نکات مهم و موثر در این زمینه پیروی کنید تا از چاقی و اضافه وزن خود پیشگیری کنید ، به پیشنهادات مختلف متخصصین در این زمینه گوش فرا دهید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که در برخی موارد توصیه می‌شود که ورزش کردن در دوران بارداری متوقف شود، حتما با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که حرکات ورزشی به خودتان یا کودکتان آسیب وارد نکند.

همانطور که می‌دانید ورزش کردن، کالری زیادی می‌سوزاند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدنتان به اندازه کافی کالری دریافت می‌کند زیرا بدن شما به طور طبیعی با رشد جنین، اضافه وزن پیدا می‌کند. اگر شاخص توده بدنی‌تان (BMI) بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ است، یعنی وزن نرمالی دارید و در سه ماهه دوم به دریافت ۳۴۰ و در سه ماهه سوم به ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید. البته بسته به نوع برنامه ورزشی‌تان این میزان می‌تواند تغییر کند. بدیهی است که با وجود بالاتر یا پایین‌تر بودن شاخص توده بدنی‌ از این دامنه، میزان کالری دریافتی و برنامه ورزشی‌تان باید با یکدیگر تنظیم شوند.
منبع:سلامتیسم

 

5 1000
ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط با موضوع مراقبت های دوران بارداری | 212 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • برخورد محتاطانه اداره نظارت‌بر موادغذايي و دارويي آمريكا با داروهاي‌جديد
  • علل تخت شدن سر نوزاد
  • خوردنی های افزایش دهنده استرس
  • کرم کدوی 2 و نیم متری دیده بودید؟
  • از حال رفتن ناگهانی
  • بالا بردن سرعت متابولیسم با این توصیه ها
  • با دوچرخه ثابت چگونه ورزش کنیم
  • تاثیر مهم ماهی در جلوگیری از کمبود ید
  • محبوبترین ها

  • روز ششم رژیم افزایش وزن
  • استفاده بیش از حد از مواد غذایی سالم
  • نوشیدنی های چاق کننده برای وعده ی صبحانه
  • رژیم غذایی صحیح و بی خطر برای دوران شیردهی
  • آیا ترکیب کردن شیر و چای درست است؟
  • توصیه های لازم برای وعده شام
  • ۵ غذای چربی سوز فوق العاده عالی
  • آیا سرکه سیب وزن را کاهش می دهد؟
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما