چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر
ورزش در دوران بارداری با چه ملاحظاتی باید انجام شود خانم های باردار با توجه به شرایط جسمی خود و جنینشان باید از چه روش های پیروی کنند تا به جنینشان آسیبی وارد نشود برنامه ورزشی یک زن باردار چگونه باید تنظیم شود بهتر است از  برخی نکات مهم و موثر در این زمینه پیروی کنید تا از چاقی و اضافه وزن خود پیشگیری کنید ، به پیشنهادات مختلف متخصصین در این زمینه گوش فرا دهید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که در برخی موارد توصیه می‌شود که ورزش کردن در دوران بارداری متوقف شود، حتما با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که حرکات ورزشی به خودتان یا کودکتان آسیب وارد نکند.

همانطور که می‌دانید ورزش کردن، کالری زیادی می‌سوزاند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدنتان به اندازه کافی کالری دریافت می‌کند زیرا بدن شما به طور طبیعی با رشد جنین، اضافه وزن پیدا می‌کند. اگر شاخص توده بدنی‌تان (BMI) بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ است، یعنی وزن نرمالی دارید و در سه ماهه دوم به دریافت ۳۴۰ و در سه ماهه سوم به ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید. البته بسته به نوع برنامه ورزشی‌تان این میزان می‌تواند تغییر کند. بدیهی است که با وجود بالاتر یا پایین‌تر بودن شاخص توده بدنی‌ از این دامنه، میزان کالری دریافتی و برنامه ورزشی‌تان باید با یکدیگر تنظیم شوند.
منبع:سلامتیسم

 

5 1000
ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط با موضوع مراقبت های دوران بارداری | 228 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی گیاهخواری با بدن شما چه میکند؟
  • بالا بردن توان عضله ای میان تنه
  • غذا خوردن با پروتئین بالا
  • تصاویری از دستگاه توربیدومتر
  • تناسب اندام عروس ها در 6 مرحله
  • تصاویری از تجهیزات شوک ویو تراپی
  • شیرینی چرخ و فلک
  • درباره واكسن زگيل تناسلى بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • تاثیرگذارترین نوشیدنی ها روی بلوغ دختران
  • تماشای فیلم های پورنوگرافی چه عوارضی به همراه خواهد داشت
  • چگونه می توانیم در طول رابطه جنسی چند بار به ارگاسم برسیم؟
  • جراحی حجیم شدن اعضای تناسلی مردان
  • بررسی های تهدیدکننده های سلامت جنسی
  • تفاوت مشکلات با اختلالات جنسی
  • روش هایی برای بهتر شدن رابطه زناشویی
  • بروز درد در قسمت تناسلی
  • رپورتاژ

  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما