US_2nd3rd-trimester-cat-stretch-pose_video-still_4x3 مراحل مختلف ورزش در وضعیت بارداری
ورزش در دوران بارداری با چه ملاحظاتی باید انجام شود خانم های باردار با توجه به شرایط جسمی خود و جنینشان باید از چه روش های پیروی کنند تا به جنینشان آسیبی وارد نشود برنامه ورزشی یک زن باردار چگونه باید تنظیم شود بهتر است از  برخی نکات مهم و موثر در این زمینه پیروی کنید تا از چاقی و اضافه وزن خود پیشگیری کنید ، به پیشنهادات مختلف متخصصین در این زمینه گوش فرا دهید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که در برخی موارد توصیه می‌شود که ورزش کردن در دوران بارداری متوقف شود، حتما با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که حرکات ورزشی به خودتان یا کودکتان آسیب وارد نکند.

همانطور که می‌دانید ورزش کردن، کالری زیادی می‌سوزاند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدنتان به اندازه کافی کالری دریافت می‌کند زیرا بدن شما به طور طبیعی با رشد جنین، اضافه وزن پیدا می‌کند. اگر شاخص توده بدنی‌تان (BMI) بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ است، یعنی وزن نرمالی دارید و در سه ماهه دوم به دریافت ۳۴۰ و در سه ماهه سوم به ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید. البته بسته به نوع برنامه ورزشی‌تان این میزان می‌تواند تغییر کند. بدیهی است که با وجود بالاتر یا پایین‌تر بودن شاخص توده بدنی‌ از این دامنه، میزان کالری دریافتی و برنامه ورزشی‌تان باید با یکدیگر تنظیم شوند.
منبع:سلامتیسم

 

ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • مسائل و مشکلات اجتماعی افراد سالمند
  • با حجامت دوست باشید
  • رژیم غذایی پرکالری برای افزایش وزن
  • علائم هشدار دهنده برای سلامت بانوان
  • روش هایی برای پیشگیری از بروز حساسیت در دندان ها
  • پرستاران از ضد عفونی و تمیز کاری تا میکروب های بد بیمارستان
  • مسائلی که تازه داماد ها باید بدانند
  • آیا میتوان بدون دارو زخم معده را درمان کرد
  • شیوه جدید برای پیشگیری از صدمه عصبی اندام در زمان عمل جراحی
  • انار و یک دنیا فایده
  • اگر آنتی بیوتیک می خورید از این غذاها بپرهیزید
  • اطلاعات نگران کننده درمورد چاقی ایرانی ها
  • بیرون زدن رگ از زیر پوست
  • با خوردن این مرکبات از چاقی و سکته مغزی جلوگیری کنید
  • درمان آسم با استفاده از کرم های قالبدار
  • محبوبترین ها

  • عوارض ابتلا به بیماری های تیروئیدی را بشناسید
  • آنفولانزای معده چه علائمی دارد؟
  • راهکار های قطعی درمانی عفونت سینوس ها
  • این رفتار ها زمینه ابتلای شما به چربی خون را فراهم می کند
  • درمان ام اس امکان پذیر است یا خیر؟
  • عوارض و خطرات جانبی حمله خواب
  • چگونه در فصلهای سرد سال مراقب سلامتی خود باشیم؟
  • کودکی که سکته قلبی را از رو برد!
  • مواد غذایی از بین برنده انفلوانزا
  • پارکینسون تراپی
  • نیش پشه سالک و این پیامدها
  • مراقبت های مهم برای سرطان ریه
  • هموفیلی (Hemophilia) و اختالالت خونريزی دهنده
  • التهاب لوزه ها ( عفونت لوزه سوم) علل، علائم، انواع
  • سفر و تاثیرات منفی آن بر بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است