12-tips-avoid-food-waste-fb

گرسنگی امروزه بزرگترین معضل مردم دنیا به شمار می رود که سالانه قربانیان زیادی را به کام مرگ فرو میبرد  چه کارهایی از دست ما در این زمینه بر می آید و با چه روش هایی می توانیم مانع پیشروی آن در میان مردم شویم یکی از این روش ها کنترل موادغذایی اضافی است که روزانه هدر میدیم و دور میریزیم پیشنهادات جالبی در این زمینه برایتان داریم با ما همراه باشید .

هرسال حدود ۱.۳ میلیارد تن غذا در دنیا به هدر می‌رود که ۳۵ میلیون تن از آن در ایران دور ریخته می‌شود در حالی که این مقدار می‌تواند ۱۵ میلیون انسان گرسنه را در کشور ما سیر کند.

بنابرگزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گرسنگی بزرگ‌ترین خطر دنیا برای سلامتی انسان‌ها است و هرساله تعداد کسانی که از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند از مجموع قربانیان ایدز، مالاریا و سل بیشتر است.

راهکارهای زیر، می‌تواند در پیشگیری از هدر دادن موادغذایی موثر باشند.

_ در مواقعی که گرسنه و خسته هستید هرگز خرید نکنید، زیرا معمولا بیشتر از نیاز خود خرید خواهید کرد.

_ همیشه بودجه موادغذایی در نظرگرفته شده برای خرید اقلام غذایی را مجزا کنید. این کار کمک می‌کند به اندازه نیازتان خرید کنید.

_ به منظور پیشگیری از فساد مواد غذایی خریداری شده، همواره خرید اقلام فاسدشدنی یا سبزیجات را در مرحله آخر قرار دهید.

_ در صورت داشتن میهمان حتما از تعداد نفرات آنها مطمئن شوید تا بیشتر از نیاز یا ظرفیت یخچال خود خرید نکنید.

_ به منظور حفظ سلامت و تازگی نان و همچنین پیشگیری از بیات شدن آن، هنگام خرید از کیسه پارچه‌ای تمیز استفاده کنید.

_ نگهداری نان در یخچال باعث بیات شدن و افزایش دورریز می‌شود. برای نگهداری نان، آن را بسته بندی و در فریز نگهداری کنید.

راهکارهای مناسب برای پیشگیری از هدر رفتن موادغذایی هنگام پخت و پز

_ همیشه با توجه به وضعیت افراد خانواده تدارک غذا ببینید. مثلا سهم سالمندان یا کودکان را بر اساس شرایط آنها محاسبه کنید.

_ از همه قسمت‌های سبزیجات مانند ساقه و برگ تازه آن می‌توان برای غذای اصلی، سوپ یا سالاد استفاده کرد.

_ در صورت اضافه ماندن غذا در یک وعده، برای وعده‌های دیگر حجم کمتری غذا، تدارک ببینید. در صورت اضافه ماندن غذا، باقیمانده آن را با اندکی تغییر در وعده بعدی مصرف کنید. همچنین می‌توانید این مقدار باقیمانده را بعد از خنک شدن، بر حسب زمان مصرف، در ظروف مناسبی که درپوش دارند، در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید اضافه میوه‌ها را به صورت برگه‌های خشک یا کمپوت کم شیرین تبدیل کنید.

_ اضافه سبزیجات را، خشک یا فریز کنید.

ایسنا،

 

ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تازه ترین داروی امسال مختص کاهش وزن
  • همه چیز در مورد اتواسكلروز
  • فوبیا را اینگونه درمان کنید
  • اهمیت تنظیم و تخصیص وظایف در زندگی زناشویی
  • معرفی 15 ماده غذایی پاک کننده بدن
  • کتاب‌های چاپ شده در زمينه سرطان پستان را بشناسیم
  • 6 فایده جوانه ها
  • آجیل نوروز برعلیه دندان ها
  • برای رفع استرس این 4 راه را امتحان کنید
  • تغذیه مادران شیرده
  • نحوه آرایش روز و مقایسه آن با آرایش شب
  • مصرف داروهای تقویت قوای جنسی ممنوع
  • هورمون های مختلف و تاثیرگذار بر چاقی
  • عادت کردن کودک به حضور در فضای مجازی
  • کسب مهارت و یادگیری فوت و فن گفت و گو
  • محبوبترین ها

  • تسکین درد میخچه
  • چکار کنیم که گرما عوارضی ایجاد نکند 4
  • عدم ابتلا به آلزایمر با این کارها
  • پیشنهادات مفید برای نوآوری
  • همه چیز درباره رنگین کمان
  • مخرب ترین عادات برای سلامتی
  • مواجهه جامعه با بیماران سرطانی
  • راه های غیر متعارفی که به سلامت شما کمک میکنند
  • اطلاعاتتان را در زمینه مغز بالا ببرید
  • سی سالگی و ازدواج در این سن
  • عادات تاثیرگذار بر لاغری
  • شناسایی 15 منطقه از دی ان ای که با افسردگی مرتبط است
  • همه موارد استفاده از شامپو
  • 5 عادت مخربی که باید از زندگی حذف شوند
  • چند اصل برای دگرگون کردن زندگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است