1-3 چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک

درد سیاتیک چگونه قابل درمان خواهد بود ؟آیا به کمک ورزش می توانیم این عارضه را برطرف کنیم ؟نشانه های بارز برای ابتلا به این عارضه را می شناسید؟فعالیت و تحرک در افراد مبتلا به درد سیاتیک مشکل است می توانید با برخی حرکات ساده درد ناشی از این عارضه را کاهش دهید البته قبل از انجام این حرکات با پزشک خود صحبت کنید .در ادامه به صورت تصویری این حرکات را توضیح داده ایم .

 درد سیاتیک می تواند روز شما را به فاجعه تبدیل کند. این درد ممکن است در تمام قسمت های رگ (عصب) سیاتیک احساس شود. این عصب از پایین کمر شروع می شود از باسن عبور کرده و تا پاها ادامه دارد. خیلی ها این درد را از کمر تا باسن احساس می کنند و تا ماهیچه های ران ها و ساق پا نیز کشیده می شود. معمولا این درد در یک طرف بدن ایجاد می شود.

این درد برای بعضی ها خیلی خیلی خفیف هست اما برای بعضی ها بسیار شدید و ناراحت کننده است. یک جا نشستن نشانه های این درد را شدت می دهد.

تمام کسانی که از درد سیاتیک رنج می برند معتقدند که این مشکل را به سختی می توان درمان کرد. وقتی نشانه های سیاتیک بروز می دهد خیلی سخت می توان یک موقعیت راحت برای نشستن پیدا کرد زیرا نشستن روی پایین تنه تاثیر زیادی دارد.

تمرین کششی که در این مطلب آورده ام تاثیر زیادی در درمان و کاهش این درد دارد. انجام این تمرین بسیار راحت و سریع هست. البته قبل از انجامش ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.

1-3 چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک

روی زمین بنشینید و پاها را به سمت روبرو دراز کنید. زانوی راست را خم کنید و پاشنه راست را به سمت باسن بکشید. ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را برای پای چپ نیز انجام دهید. این تمرین را در دو سری ۵ مرتبه ای انجام دهید.

2-1 چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک

روی زمین دراز بکشید و ستون فقرات را به موازات زمین قرار دهید.هر دو پا را بلند کرده و زانو را خم کنید. اکنون پاها را به بالا و پایین حرکت دهید. این تمرین را ۵ مرتبه تکرار کنید تا درد ناحیه ستون فقرات کاهش پیدا کند.

 

در همین حالت که دراز کشیده اید یکی از زانوها را به سمت بدن بیاورید و با دو دست به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

up_6c9659ff6c20322459055f1ea34d5fb0 چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک

در انتهای همه این تمرین ها در حالی که پاها را دراز کرده اید به سمت جلو خم شوید و بدنتان را به سمت پاها بکشید تا دست ها را به انگشتان پا برسانید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت کششی بمانید.

سایت بدونیم

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سرماخوردگی در کودکان
  • مضرات مواد پلاستیکی بر سلامت انسان
  • معرفی میان وعده مناسب برای مادران باردار
  • چاره موهای پریشان
  • هر آنچه باید درباره سرطان کولورکتال بدانید
  • معجزه پیاز در درمان سرماخوردگی
  • داغ کردن این روغن مفید ممنوع!
  • اضافه کردن شیرین کننده ها به غذاهای فرآوری شده و بوجود آمدن دیابت
  • لطفا ترشی خوردن را ترک کنید
  • انتظارها چگونه پايان مي‌يابد؟
  • اهمیت ورزش برای دیابت
  • برخی مبتلایان به افسردگی مستعد جسمانی کردن هستند
  • همه عوارض مصرف نوشابه هنگام افطار
  • وقتی رگهای شما بدون هیچ نشانه ای مسدود میشود
  • پلو با گوشت را با آموزش تصویری یاد بگیرید
  • محبوبترین ها

  • سوپ ماکارونی و کلم قمری
  • خوراکی با ورقه های جگر
  • خورش معروف گیلانی
  • نوعی روش طبخ جالب برای اسپاگتی
  • برای درست کردن یک پاستای خوشمزه این موارد را بدانید
  • پولنتای کدو
  • شیرینی کشمشی به سبک قنادی های ترکیه
  • کوکوی پرملات
  • روش تهیه بیسکویت عصرانه شنی
  • کوفته با سیب زمینی و پنیر پیتزا
  • یک دسر محبوب و پرطرفدار با شکلات
  • شیرینی آردی رنگارنگ
  • یک سوگی بسیار لذیذ و دلچسب
  • جیز بیز و این همه خواص
  • مرغ و پنیر پارمسان پیشنهاد ویژه دکتر سلام
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است