ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک

درد سیاتیک چگونه قابل درمان خواهد بود ؟آیا به کمک ورزش می توانیم این عارضه را برطرف کنیم ؟نشانه های بارز برای ابتلا به این عارضه را می شناسید؟فعالیت و تحرک در افراد مبتلا به درد سیاتیک مشکل است می توانید با برخی حرکات ساده درد ناشی از این عارضه را کاهش دهید البته قبل از انجام این حرکات با پزشک خود صحبت کنید .در ادامه به صورت تصویری این حرکات را توضیح داده ایم .

 درد سیاتیک می تواند روز شما را به فاجعه تبدیل کند. این درد ممکن است در تمام قسمت های رگ (عصب) سیاتیک احساس شود. این عصب از پایین کمر شروع می شود از باسن عبور کرده و تا پاها ادامه دارد. خیلی ها این درد را از کمر تا باسن احساس می کنند و تا ماهیچه های ران ها و ساق پا نیز کشیده می شود. معمولا این درد در یک طرف بدن ایجاد می شود.

این درد برای بعضی ها خیلی خیلی خفیف هست اما برای بعضی ها بسیار شدید و ناراحت کننده است. یک جا نشستن نشانه های این درد را شدت می دهد.

تمام کسانی که از درد سیاتیک رنج می برند معتقدند که این مشکل را به سختی می توان درمان کرد. وقتی نشانه های سیاتیک بروز می دهد خیلی سخت می توان یک موقعیت راحت برای نشستن پیدا کرد زیرا نشستن روی پایین تنه تاثیر زیادی دارد.

تمرین کششی که در این مطلب آورده ام تاثیر زیادی در درمان و کاهش این درد دارد. انجام این تمرین بسیار راحت و سریع هست. البته قبل از انجامش ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک

روی زمین بنشینید و پاها را به سمت روبرو دراز کنید. زانوی راست را خم کنید و پاشنه راست را به سمت باسن بکشید. ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را برای پای چپ نیز انجام دهید. این تمرین را در دو سری ۵ مرتبه ای انجام دهید.

ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک   ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک   ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک

روی زمین دراز بکشید و ستون فقرات را به موازات زمین قرار دهید.هر دو پا را بلند کرده و زانو را خم کنید. اکنون پاها را به بالا و پایین حرکت دهید. این تمرین را ۵ مرتبه تکرار کنید تا درد ناحیه ستون فقرات کاهش پیدا کند.

 

در همین حالت که دراز کشیده اید یکی از زانوها را به سمت بدن بیاورید و با دو دست به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک   ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک   ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک   ورزش برای رفع درد سیاتیک رفع درد سیاتیک درمان درد سیاتیک درد سیاتیک

در انتهای همه این تمرین ها در حالی که پاها را دراز کرده اید به سمت جلو خم شوید و بدنتان را به سمت پاها بکشید تا دست ها را به انگشتان پا برسانید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت کششی بمانید.

سایت بدونیم

5 1000
ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا کارایی ورزش با پوشیدن لباسهای چسبان افزایش می یابد؟
  • اساس داشتن یک رابطه پایدار در زندگی
  • سپ بلاتر به سرطان پوست مبتلا شد
  • آب برنج! ماسک طبیعی برای صورت شما
  • بامیه،قند و چربی خون را کاهش می دهد
  • خونریزی مکرر از بینی
  • نکاتی در رابطه با ارزش غذایی کباب
  • چگونگی پاسخ به خواسته های غیر متعارف کودک
  • محبوبترین ها

  • هشدار برای علاقه به خاک در سنین پایین
  • شیر خشکی ها و این معضل
  • عدم واکنش نوزاد و این بیماری خطرناک
  • نوین ترین روش های کاهش بی اشتهایی
  • زمینه سازهای هوش و استعداد اطفال
  • ایجاد هراس در بچه با وابستگی بیش از حد به والدین
  • تازه مادرها و اشتباهاتشان
  • چرا کودکان به قصه گویی علاقه دارند؟
  • رپورتاژ

  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما