split-squat-weights-960x640-960x640

اغلب ورزشکاران در حین انجام ورزش اسکات دچار درد زانو می شوند می خواهیم روش ها و راه حل های موثری برای کاهش کمردرد در اسکات به شما پیشنهاد دهیم کاهش زانودرد در حین انجام اسکات نیازمند یادگیری تکنیک های مخصوص این حرکت ورزشی می باشد پیدا کردن تعادل در اسکات از اهمیت ویژه ای برخوردار است به توصیه های مربیان ورزشی در این زمینه گوش دهید.

انجام حرکات اسکات در ورزش نیازمند داشتن تکنیک خاصی است. در صورتی که این حرکت به درستی انجام نشود امکان دارد به زانو آسیب وارد شود.

، برای انجام حرکات اسکات باید بر روی تعادل بدن کار کرد. در ابتدای شروع یادگیری اسکات لازم نیست که ران‌ها را تا جایی پایین ببرید که موازی زمین باشند. آرام آرام شدت حرکت را افزایش دهید.

به گزارش سایت Body building،برای یادگیری تکنیک اسکات ابتدا مقابل یک دیوار بایستید. بینی و چشم‌ها کاملا به سمت دیوار باشد. سینه‌ها و انگشت‌های پا باید دیوار را لمس کنند. پاها باید با زاویه 45 درجه کنار دیوار قرار بگیرند. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله بدهید. دست‌ها را بالای شانه ببرید. کف دستها باید دیوار را لمس کنند و فاصله آن‌ها با سر شما به یک اندازه باشد. کمی انگشت‌های پا را از زمین فاصله دهید. این کار باعث می‌شود که وزن بدن بر روی پاشنه‌ها بیفتد. سعی کنید به سمت عقب و پایین بروید. برای بار اول چند سانتیمتر پایین بروید. سینه باید موازی دیوار باشد. هنگامی که پایین می‌روید عضلات شکم را منقبض کنید و وزن را بر روی پاشنه پا بیندازید. در حال انجام این حرکت یک صندلی را پشت خود بگذارید. تا جایی پایین بروید که چند سانتی متر با صندلی فاصله داشته باشید.

با جلو بردن لگن دوباره بالا بیایید. دم و بازدم را در انجام حرکت فراموش نکنید. می‌توانید برای راحت‌تر شدن حرکت فاصله پاها را از هم بیشتر کنید. هرچقدر بدن را پایین‌تر می‌برید بدن را بیشتر منقبض کنید. می‌توانید در دوره‌های اول هنگامی که بالا می‌آیید سر را بالا نگه دارید و سقف را نگاه کنید. اگر به روبه‌رو نگاه کنید ممکن است بدنه را پایین بیندازید.

برای فایده بردن از اسکات لزومی ندارد که همیشه یک وزنه بر پشت خود داشته باشید. می‌توانید یک وزنه در دست نگه دارید یا یک توپ روبه‌روی خود داشته باشید. اگر اسکات را حتی با وزن بدن نیز انجام دهید تاثیرگذار است و می‌تواند استقامت شما را افزایش دهد.

کاهش کمردرد در اسکات

کمردرد معمولا به این دلیل است که فرد به هنگام اسکات سر را پایین می‌اندازد و به سمت جلو خم می‌شود. سعی کنید که به هنگام حرکت اسکات هلال پشت کمر را حفظ کنید.

کاهش زانودرد

زانودرد زمانی در اسکات ایجاد می‌شود که وزن را بر روی انگشتان پا بیندازید بدین شکل زانو جلو می‌آید و آسیب می‌بیند. پاها نیز باید در زاویه 45 دقیقه قرار بگیرند بدین شکل با پایین رفتن به زانو فشار نمی‌آید.

پیدا کردن تعادل در اسکات چند هفته به طول می‌انجامد. باید 25 تا 50 بار در 3 تا 4 نوبت در روز حرکت اسکات را انجام دهید تا حرکت را بیاموزید.

بستن کمربند نیز می‌تواند در کاهش کمردرد و زانودرد موثر باشد.

ایسنا

 

ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دلایل گرفتگی صدا
  • بررسی انواع مختلف خون دماغ و رفع هرکدام
  • چگونه از حملات میگرن پیشگیری کنیم؟
  • انواع مختلف سرطان در سنین پایین
  • بیش از 32 هزار بیمار ایدزی در ایران وجود دارند
  • محبوبیت غیبت کردن در بین افراد از نظر روانشناسی
  • ختنه کردن در نوجوانی
  • برای موفق شدنتان تغییر کنید
  • از ابتلا به زگیل تناسلی تا درمان و بهبود کامل
  • کم خونی فانکونی چه نوع کم خونی است؟
  • مراحل مختلف عارضه سیفلیس را بشناسید
  • مصرف اسیدهای چرب، علت بروز دیابت در خانم ها
  • روش های سفت کردن سینه برای بانوان
  • این توصیه ها را برای داشتن تیروئید سالم‌ تر بخوانید
  • اختلالات خواب ناشی از سیستم گوارشی
  • محبوبترین ها

  • مشکلات معده با آب نوشیدن میان غذا
  • حفظ نظافت فر با این کارها
  • افزایش آمار سوختگی
  • راههای مناسب در پیشگیری از خستگی
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • جاهای پنهان برای تمیز شدن
  • کاهش وزن با تعویض محل زندگی
  • درمان خوراکی برای کمبود خواب
  • رسیدن به خواب آرام با این ترفند ها
  • گیاه ضد سوسک واقعاً داریم واقعاً ؟؟؟
  • قرص های خواب چه بلایی بر سر شما می آورد؟
  • رهایی از خطرات گرمای تابستان با این روش ها
  • موفق شدن در زندگی بستگی به کنکور ندارد!
  • ازدواج شما در چه سنی اتفاق می افتد؟
  • عادات نادرست درمانی در منزل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است