weight-loss-meal-plans

 

برخی مواد طبیعی و سالم می توانند احساس خستگی شما را از بین ببرند با کمک آن ها می توانید شاداب و سرحال شوید این مواد خوراکی سالم و بی عیب و نقص هستند و می توانند خستگی چند ساعت کار روزانه را از تنتان بیرون کنند مراقب تغذیه سالم خود باشید چون تغذیه ناسالم می تواند به ضرر شما تمام شود اگر احساس خستگی مفرط شما را کلافه کرده است به این مطلب نگاهی بیندازید .

دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد: استرس, داروها, فشارهای کاری,اختلالات خواب یا بیماری. اگر تصور می‌زکنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید.

، اما در بیشتر موارد این خستگی مربوط به تغذیه‌ نامناسب است. بیشتر عادت ‌های غذایی رایج انرژی افراد را از بین می ‌برند. خوشبختانه استفاده از موادغذایی طبیعی انرژی ‌زا این روند را می تواند معکوس کند:

مخلوط آب و لیمو: این محلول الکترولیتی برای سلول ‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ‌ها برای داشتن روزی بهتر به شما می ‌رود. نتایج یک تحقیق در سال 2012 نشان می ‌دهد زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده ‌اند بیشتر از سایرین احساس خستگی مفرط می ‌کرده‌ اند.

ویتامین ث: پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین ث باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌ کنند. ویتامین ث همچنین از ابتلا به عفونت‌ ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌ شود.

خشکبار: بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل شکر به انرژی دارد. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می‌ دارد و باعث می ‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

شکلات تلخ: خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می ‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می ‌کند.

نان سبوس دار: کربوهیدرات 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می ‌کند. غلات سبوس دار حاوی مواد کربنی پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می ‌کند.

هل سبز: هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد.

مارچوبه: این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است. این ویتامین کربوهیدرات ‌های دریافتی بدن را تبدیل به سوخت مورد نیاز بدن یعنی گلوکز می‌ کند. همچنین مارچوبه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می ‌شود.
منبع:

آوای سلامت

 

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • راز مقاوم بودن سیستم ایمنی برخی افراد
  • با قهوه دوست باشید
  • چگونگی حل مشکل استرس در محیط کار
  • اسرار سلامتی کبد
  • عقیده طب سنتی در مورد ایجاد درونگرایی و برونگرایی
  • صافی کف پا را اینگونه درمان کنید
  • رژیم سه روزه کدو حلوایی
  • برای افراد مبتدی چه مکمل هایی باید استفاده شود؟
  • والدین و زمان گذاشتن برای بچه
  • چگونه با لامپ اسلیت چشم معاینه می شود
  • تاثیر ارتفاع بر روی عملکرد گوش
  • راهبردهایی برای لاغر نشدن صورت
  • بدنی سالم با صبحانه ای کامل
  • کاهش سکته های ناشی از عفونت قلبی با آنتی بیوتیک
  • عکس های چراغ مادون قرمز
  • محبوبترین ها

  • تصاویر جالب امروز از هنر بچه داری پدران
  • عکس های سیستم جمع آوری اتومات خون
  • تصاویری از رابر درام
  • عکس های شبیه ساز فشار خون تهاجمی
  • عکس های دستگاه سی تی اسکن
  • عکس هایی از چاقوی بین دندانی
  • عکس های سینک اسکراب
  • تصاویر دستگاه تست توپوگرافی چشم
  • عکس های ترازوی الکترونیکی آزمایشگاهی
  • عکس های دیدنی از خرچنگ های جزیره کریسمس
  • تصاویر دستگاه الکتروشوک قلب
  • تصاویری از دستگاه پی اچ متر
  • کفش هایی که با افزایش سن و رشد پاها بزرگتر می شوند
  • عکس های وسیله لگن شور بخار خود مولد
  • عکس هایی از چغندر لبو و خاصیت این گیاه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است