یک صبحانه ی بد می تواند از لحاظ روحی شما را بهم بریزد. اگر تا به حال از خوردن گرانولا، یک تخم مرغ ماسیده شده و یا یک بیسکویت خشک احساس خفگی کرده اید. شما می دانید اثر افسردگی عجیبی این مواد روی شما می گذارند. اما شاید بدترین پیشنهاد هنگام صبح، خوردن بلغور جو باشد.

این دانه جو به علت غنی بودن از فیبر به طور جدی باعث افسردگی می شود. بنابراین برای داشتن صبحی شادتر باید به خوردن آن پایان دهید.

به جای شیر با آب آن را درست کنید

احتمالاً شنیده اید که بلغور جو به عنوان یک صبحانه ی کامل تا ظهر می تواند در معده ی شما باقی بماند. این در صورتی درست است که شما آن را با یک پروتئین درست کنید.
وقتی شما بلغور جو را با شیر نارگیل، شیر سویا و… درست می کنید فقط آن را چرب تر می کنید و اگر نه هنوز پروتئین کمی به آن اضافه می شود. بنابراین باید از منابع دیگری مثل آجیل، روغن مغزها و یا دانه ها استفاده کنید.

استفاده از یک قابلمه

بلغور جو دوسر دارای بافت چسبناکی است که عاملی برای ایجاد حباب های بزرگ هنگام پخت و پز می شود. در نتیجه استفاده از ظروف کوچک باعث سرریز کردن آن می شود. استفاده از کاسه با عمق بیشتر و یا قابلمه، مسیر این نشتی را طولانی تر می کند و از ریختن آن روی اجاق گاز جلوگیری می کند.

نمک اضافه نکنید

اگر می خواهید بلغور جو خوش طعمی داشته باشید، بیش از حد نمک اضافه نکنید.

هم زدن را فراموش نکنید

هم زدن به شکسته شدن و کوچک شدن حباب ها قبل از این که بزرگتر شوند کمک می کند.
اگر در مایکروویو آن را درست می کنید، هر 45 ثانیه آن را بهم بزنید و اگر روی اجاق می خواهید بلغور درست کنید هنگام پخت مرتباً آن را هم بزنید. این هم زدن همچنین نشاسته ی اضافی بلغور را آزاد می کند و باعث می شود تا بلغور جو به یک بافت خامه ای برسد.

زمان پخت به اندازه ی کافی طولانی باشد

زمان زیادی لازم است تا مایع پخت و پز جذب جو شود و به یک بافت خامه ای و نرم برسد پس حداقل 5 دقیقه برای این مرحله صبر کنید. حالا این صبحانه را با خیال راحت میل کنید.

ارسال شده در 5 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت مراقبت از روح و روان کودک
  • عوارض خطرناک تلویزیون دیدن برای قلب!
  • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و خواص آن چیست ؟
  • زودتر شاد شدن با زود خوابیدن
  • درباره روشهای درمانی اوریون چه میدانید؟
  • تناسبی زیباتر با حرکات قدرتی داشته باشید
  • 6 اشتباه هنگام درست کردن بلغور جو
  • گریه کردن مفید یا مضر
  • سوفله شکلاتی به شیوه ترکیه
  • علائم گلودرد را بشناسید و آن را درمان کنید
  • بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس چیست
  • امتیازات یک مسافر سحر خیز
  • زمینه سازی خیانت زوجین
  • از رینوپلاستی چه میزان اطلاع دارید؟
  • مصرف انواع غذاها مقابل تلویزیون
  • محبوبترین ها

  • پیشنهادات تغذیه ای در بهار
  • آلو خشک لاغر کننده است
  • رژیم غذایی دو ساله
  • صبح ها خوردن اب یخ را فراموش نکنید
  • تقویت روخوانی کودکان با رژیم غذایی سالم
  • شوک رژیمی روز اول
  • مراقب تغذیه دختران نوجوانتان باشید
  • افزایش سایز بدن پس از تشکیل زندگی مشترک
  • تصفیه کبد با روش های تغذیه ای
  • تاثیرات باور نکردنی چای سبز بر سلامت دهان و دندان
  • کاهش وزن ممتد
  • رژیم های غذایی غنی از تیرامین، پتاسیم، کلسیم، سدیم و آهن‎
  • اسرار تناسب اندام و کم کردن وزن در دنیای سوپر استارها
  • کالری و ارزش تغذیه ای بادام زمینی
  • برای کمک به کاهش وزن غذاهای سیر کننده بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است