اگر شما هم جزء کسانی هستید که دیابت نوع دو دارید سعی کنید بعد از غذا خوردن راه بروید. یک پیاده روی کوتاه مدت پس از غذا خوردن ممکن است سطح خون را پایین تر از مقداری برساند که ورزش در زمان های دیگر انجام می شود.

 این گفته ها از طریق یک مطالعه جدید که در مرکز تحقیقات کالج لندن انجام شده است، منتشر شد. اندازه گیری قند خون که اندازه گیری قند خون بعد از غذا نامیده می شود و با خطر بیماری های قلبی مرتبط است برای بیماران مبتلا به دیابت انجام گرفت. در این آزمایشات قند خون شرکت کنندگانی که بعد از غذا، پیاده روی کردند، به طور متوسط 12% پایین تر از کسانی بود که در زمان های دیگری ورزش کرده بودند. بیشترین افت قند خون با راه رفتن بعد از شام به دست آمد و برابر با 22% بود. کسانی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند باید حداقل 150 دقیقه در هفته پیاده روی و ورزش داشته باشند.

با توجه به منافع فعالیت بدنی بعد از غذا باید دستورالعمل های جاری اصلاح شود و فعالیت ها بعد از خوردن غذا اجرا شود به خصوص زمانی که وعده های غذایی حاوی مقدار قابل توجهی از کربوهیدرات ها باشند. این راه رفتن باید بخشی از زندگی روزمره ی این افراد باشد. اما مدیر مرکز دیابت بالینی نیویورک اعلام کرد با این که ورزش باید بخشی از درمان ها باشد، باید احتیاط لازم در مورد آن در نظر گرفته شود، زیرا بیماری قلبی در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شایع است و باید مراقب باشند که این ورزش باعث انحراف خون از عروق کرونر و کاروتید به روده نشود که در صورت داشتن علائم بهتر است انجام نشود.

 بهبود کنترل قند خون با ورزش، در بسیاری از آزمایشات نشان داده شده است. اما ورزش و شیوه ی زندگی خوب اغلب کافی نیست و در این افراد ترکیبی از سبک زندگی خوب و داروهای مناسب برای نتایج موفقیت آمیز مهم است. محققان دریافتند کسانی که 150 دقیقه ورزش می کنند 26% کمتر خطر ابتلا به دیابت را دارند و در نتایجی دیگر نشان داده شده است که ورزش بیش از 150 دقیقه کاهش خطر ابتلا به دیابت را به بیش از نصف می رساند.

 

ارسال شده در 5 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها , قلب و عروق , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کارهایی که موجب آسیب به پوست و مو می شوند
  • بروز سنگ کلیه با مصرف ویتامین
  • آثار سوءمصرف این داروهای به ظاهر کم خطر
  • در زندگی تان تغییر ایجاد کنید تا پوست شادابی داشته باشید
  • مفید بودن سیر در روند معالجه سرطان
  • دانستنی‌هایی درباره ویتامین B12
  • آیا می دانستید لیمو ترش خواص جادویی دارد
  • بررسی کامل لشمانیوز در حیوانات خانگی
  • عدم توانایی در قلقلک دادن بدن
  • عمل دیسک انجام دهیم یا نه؟
  • جلوگیری از حاملگی با اعمال جراحی
  • استفاده از داروهاي گياهي در درمان آفت دهان مفيدتر از انواع شيميايي است
  • سطح پریشانی خود را با این ترفندها کنترل کنید
  • 5 میوه سالم که به سم زدایی بدنتان کمک میکند
  • چگونه به شیوه کامل و صحیح رب گوجه فرنگی درست کنیم
  • محبوبترین ها

  • بررسی مزایا و معایب انواع طبخ مرغ
  • با اسیدهای چرب بیشتر آشنا شوید؟
  • خطرات مصرف زیاد خوراک مغز گاو و گوسفند
  • عادت های غذایی مفید برای کسانی که میخواهند سالم بمانند
  • استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس مجاز است یا خیر!
  • تاثیر نوشیدن قهوه قبل از شروع ورزش
  • آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی
  • افزایش تمایل به خوردن با حرف زدن درمورد غذا
  • دریافت انرژی سالم با این خوراکی های مغذی
  • تهدید سرطان مری با مصرف نوشیدنی های داغ
  • درباره خاصیت چای سبز چه میدانید
  • دو علت مهم چاق شدن
  • چرا فلفل مزه تندی دارد؟
  • چطوری در مدت سی روز لاغر شویم؟
  • آیا چای سفید واقعا لاغر کننده است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است