vegetable

این روز که میان وعده های مضر و پرکالری مانند سیب زمینی سرخ شده، مرغ سخاری و … جای سبزیجات و خوراکی های مفید را گرفته، بد نیست بدانیم برای کاهش وزن چه میان وعده هایی مصرف کنیم. همه ی ما میدانیم وقتی کالری را از غذایمان حذف کنیم، میتوانیم به کاهش وزن چشمگیر دست پیدا کنیم، در همین راستا یک متخصص تغذیه گفت: هیچ میان وعده ای صددرصد باعث لاغری افراد نمی شود و برای کاهش وزن باید کالری های مصرفی خود را کم کنید.

 

محمدرضا وفا متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر کالری دریافتی بدن در لاغری گفت: برای کاهش وزن باید مصرف کالری دریافتی از طریق خوراکی و آشامیدنی ها از مقداری که بدنمان به آن نیاز دارد، کمتر شود.
وی درباره بهترین زمان مواد غذایی برای استفاده در میان وعده اظهار داشت: بهترین میان وعده برای کاهش وزن، انواع سبزیجات و میوه جات تازه فصلی است که باعث احساس سیری در افراد می شود و خانواده ها باید کودکان و نوجوانان چاقشان را به مصرف این مواد عادت دهند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه انتخاب خوراکی هایی مانند کیک، شکلات و بیسکوییت که کالری بسیار بالایی دارند به عنوان میان وعده مناسب نیست، تصریح کرد: بعضی از والدین خوراکی های شیرین و سردی مانند کیک و بیسکوییت که از آرد و روغن و ساندیس که ققط از آب و شکر تشکیل شده است را به عنوان میان وعده در مدرسه و یا اوقات فراغت دانش آموزان انتخاب می کنند که اصلا مناسب نیست زیرا شکر و روغن موجود در آن ها باعث افزایش وزن می شود.
وی با بیان اینکه هیچ میان وعده ای صددرصد باعث لاغری نمی شود، عنوان کرد: تمامی مواد غذایی و نوشیدنی های مصرفی دارای کالری هستند و تنها ماده ای که کالری ندارد آب است که برای کاهش وزن باید کالری مصرفی خود را کاهش دهید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای تقویت ماهیچه هایتان این سبزی را فراموش نکنید
  • سالاد فلفل قرمز کبابی با سرکه
  • قبول و پذیرش مسئولیت های زیاد
  • سقف تعهد بیمه زائران اربعین حسینی 192 میلیون تومان است
  • آسیب های مصرف غذاهای حاوی رنگ های غیرمجاز
  • تغذیه مناسب برای سنین پایین
  • بارداری خطرناک چگونه است
  • برای پیلینگ صورت چه زمانی مناسب می باشد؟
  • آیا افسردگی به بروز رفتار خشونت آمیز منجر می شود؟
  • اگر شب ها بیدار میمانید بخوانید
  • بیش از یک سوم ایرانی ها در معرض خطر چاقی قرار دارند
  • 10 فایده روغن نارگیل
  • روشی منحصربفرد برای از بین بردن درد آمپول + تصاویر
  • دلایل ریزش مو در خانم های جوان
  • رده سنی برای بستنی خوردن
  • محبوبترین ها

  • رژیم بی نظیر پاییزی
  • ممنوعیت های غذایی ماه چهارم بارداری
  • با گیاهخواری از وزن خود بکاهید
  • رسیدن به تناسب اندام با رژیم مایعات
  • برای تقویت استخوان ها این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • اگر می خواهید به آرتروز مبتلا نشوید بخوانید
  • بیشترین هزینه های مردم صرف خرید فست فودها می شوند
  • منیزیم ضروری است ، آن را فراموش نکنید
  • تاثیرات منفی شیر کاکائو برای خردسالان
  • هرآنچه درمورد خاصیت های خوردن هندوانه باید بدانید
  • چرا بدن به روی نیاز دارد؟
  • 10 شیوه مرگ آفرین؛ از آفتاب گرفتن تا زیاد خندیدن
  • آیا گز و باسلق خاصیت درمانی دارند
  • شیوه صحیح پخت ماکارونی
  • با این 10 ترفند با ماست لاغر شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است