وزن اضافه کردن عامل لاغری رفع وزن اضافی پکیج افزایش وزن بی‌اشتهایی اعتماد به نفس استعداد چاقی

با برخی روش های طبیعی می توانید اضافه وزن خود را درمان کنید می خواهیم ترفندهای موثر و ساده ای را به شما آموزش دهیم مواردی مانند تمرینات ورزشی،اعتماد به نفس ،مواد غذایی سالم و سبک زندگی سالم تاثیرات مثبت زیادی بر کاهش وزنتان خواهند گذاشت راه حل های ساده  موثر برای رفع وزن اضافی تان را در ادامه توضیح میدهیم.

باور بکنید یا نه، شما می‌توانید وزن اضافی خود را بدون خوردن آب سبزیجات یا سایر موارد کم کنید. اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد اما این مورد تنها گزینه پیش روی شما نیست. در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهایی را بیان کنیم که استفاده از آن می‌تواند تفاوت چشمگیری در وزن شما ایجاد نماید.

  از سیستم دوستان استفاده کنید:

شما نیز همانند سایر افراد، کارهای زیادی را به همراه دوستان خود انجام می‌دهید. با آن‌ها به خرید می‌روید، در کنار آن‌ها غذا می‌خورید و تفریحات مورد علاقه خود را در کنار آن‌ها انجام می‌دهید. پس چرا سعی نمی‌کنید تمرینات ورزشی را به همراه دوستان خود انجام دهید؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که پاسخگویی می‌تواند افراد را در کنار یکدیگر نگه دارد. اگر شما به همراه دوستان خود ورزش کنید بیشتر از قبل از جلسه ورزشی خود راضی خواهید بود. به همین خاطر متخصصان توصیه می‌کنند به همراه دوستان خود به باشگاه بروید، همدیگر را به طور مرتب ملاقات کنید و چالش‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.اگر فردی را برای همراهی پیدا نمی‌کنید بهتر است از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. شما می‌توانید از جامعه آنلاین کمک بگیرید و نتایج تمرینات ورزشی خود را به حداکثر برسانید.

مدل محیط غذایی خود را تغییر دهید:
آشپزخانه تنها جایی نیست که مواد غذایی در آن نگهداری می‌شود. ممکن است مواد غذایی را در اتاق خواب، خودرو ، محیط کار یا هر جای دیگری به همراه خود داشته باشید. به همین خاطر بهتر است فضای نگهداری مواد غذایی را از نو بسازید تا مطمئن شوید از ایجاد هوس خوردن و دسترسی اسان به مواد غذایی جلوگیری می‌کنید. به عنوان مثال سعی کنید در فریزر خود میوه‌های منجمد را به قفسه‌های جلوتر بیاورید و بستنی را پنهان کنید. تنقلات ناسالم همچون چیپس و پفک را دور از دسترس نگهداری کنید. اینکار باعث می‌شود کمتر از قبل به این مواد دسترسی داشته باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید:
اینکه می خواهید وزن کم کنید به این معنی نیست که نباید به وضعیت فعلی خود مغرور باشید. به خودتان اعتماد به نفس بدهید. واقعیت این است که داشتن اعتماد به نفس و غرور می‌تواند کالری‌های بیشتری را بسوزاند. سعی کنید موقعیت بدنی خود را بهبود ببخشید. صاف بنشینید و به صورت صاف راه بروید. همین امر در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

پایدار و ثابت قدم باشید:
زمانی که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید باید ثابت قدم و پایدار باشید. اگر برنامه غذایی خود را برای یک وعده غذایی تغییر داده اید این برنامه را در روز بعد نیز دنبال کنید. بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود دست یافتید از برنامه‌های قبلی استفاده نکنید و به برنامه جدید خود پایبند باشید. کاهش وزن را همانند یک مبارزه طولانی مدت ببینید. هر کسی می‌تواند به طور موقت برنده این مبارزه باید اما شما باید موقعیت خود را تثبیت کنید.

نه یعنی نه!
حتما شما نیز همانند سایر افراد نمی‌توانید به غذاهای خوشمزه نه بگویید. در این شرایط سعی کنید نه گفتن را تمرین کنید. تمرین و تکرار می‌تواند کنترل بر روی مصرف مواد غذایی را آسان تر کند. سعی کنید در روز ۵۰ بار واژه نه را تکرار کنید. در برابر عادت‌های بد غذایی نه بگویید. متوجه خواهید شد که به مروز زمان این موضوع در شما نهادینه شده است. به مواد غذایی سالم و سبک زندگی سالم آری بگویید و از خوردن مواد غذایی مضر که برای بدن شما هیچ مزیتی ندارد دوری کنید.

دندان‌های خود را مسواک بزنید:
زمانی که غذایی را می خورید بعد از آن مسواک بزنید. اگر واقعا گرسنه نیستید و از روی عادت یا سرگرمی غذا می خورید سعی کنید دندان‌های خود را مسواک بزنید. اینکار باعث می‌شود از خوردن مواد اضافی خودداری کنید زیرا دوست ندارید زحمتی که برای تمیز کردن دندان‌های خود کشیده‌اید را خراب کنید. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن مواد شیرین علاقه مند هستند، این روش می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر هوس یک ماده شیرین کرده‌اید اما دندان‌های خود را مسواک زده‌اید، ممکن است طعم هیچ ماده ای را بعد از آن دوست نداشته باشید. این موضوع مانع از پرخوری بیش از حد می‌شود و بدن شما را سالم تر نگه می‌دارد.

منبع: مجله سلامت

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تحرک ضامن سلامت قلب و عروق
  • یکی از علل کم وزنی نوزاد که نمی دانستید
  • جملات مناسب برای اطفال
  • چطور پس از ورزش، خودمان را زیبا کنیم
  • کیک نمک دار
  • آلرژی و گرفتگی بینی | انحراف بینی
  • درمان های خانگی برای مقابله با هیجان های منفی
  • فواید طلایی بازی های فکری
  • محبوبترین ها

  • رمز حجیم کردن عضلات و بازسازی بدن
  • مختصری درباره تربیت‌ بدنی و زیر مجموعه های آن
  • ضرورت وجود ویتامین های آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی ورزشکار
  • از شدت ورزش خود بکاهید
  • خطاهای معمول درباره تناسب اندام
  • 6 خطای احمقانه در باشگاه بدنسازی
  • برای اینکه ورزشهای قدرتی مفیدتر باشند چکار باید انجام دهیم
  • برای افزایش سلامت روده‌ها این 5 ورزش را فراموش نکنید
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است