دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

women-on-scale

با برخی روش های طبیعی می توانید اضافه وزن خود را درمان کنید می خواهیم ترفندهای موثر و ساده ای را به شما آموزش دهیم مواردی مانند تمرینات ورزشی،اعتماد به نفس ،مواد غذایی سالم و سبک زندگی سالم تاثیرات مثبت زیادی بر کاهش وزنتان خواهند گذاشت راه حل های ساده  موثر برای رفع وزن اضافی تان را در ادامه توضیح میدهیم.

باور بکنید یا نه، شما می‌توانید وزن اضافی خود را بدون خوردن آب سبزیجات یا سایر موارد کم کنید. اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد اما این مورد تنها گزینه پیش روی شما نیست. در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهایی را بیان کنیم که استفاده از آن می‌تواند تفاوت چشمگیری در وزن شما ایجاد نماید.

  از سیستم دوستان استفاده کنید:

شما نیز همانند سایر افراد، کارهای زیادی را به همراه دوستان خود انجام می‌دهید. با آن‌ها به خرید می‌روید، در کنار آن‌ها غذا می‌خورید و تفریحات مورد علاقه خود را در کنار آن‌ها انجام می‌دهید. پس چرا سعی نمی‌کنید تمرینات ورزشی را به همراه دوستان خود انجام دهید؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که پاسخگویی می‌تواند افراد را در کنار یکدیگر نگه دارد. اگر شما به همراه دوستان خود ورزش کنید بیشتر از قبل از جلسه ورزشی خود راضی خواهید بود. به همین خاطر متخصصان توصیه می‌کنند به همراه دوستان خود به باشگاه بروید، همدیگر را به طور مرتب ملاقات کنید و چالش‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.اگر فردی را برای همراهی پیدا نمی‌کنید بهتر است از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. شما می‌توانید از جامعه آنلاین کمک بگیرید و نتایج تمرینات ورزشی خود را به حداکثر برسانید.

مدل محیط غذایی خود را تغییر دهید:
آشپزخانه تنها جایی نیست که مواد غذایی در آن نگهداری می‌شود. ممکن است مواد غذایی را در اتاق خواب، خودرو ، محیط کار یا هر جای دیگری به همراه خود داشته باشید. به همین خاطر بهتر است فضای نگهداری مواد غذایی را از نو بسازید تا مطمئن شوید از ایجاد هوس خوردن و دسترسی اسان به مواد غذایی جلوگیری می‌کنید. به عنوان مثال سعی کنید در فریزر خود میوه‌های منجمد را به قفسه‌های جلوتر بیاورید و بستنی را پنهان کنید. تنقلات ناسالم همچون چیپس و پفک را دور از دسترس نگهداری کنید. اینکار باعث می‌شود کمتر از قبل به این مواد دسترسی داشته باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید:
اینکه می خواهید وزن کم کنید به این معنی نیست که نباید به وضعیت فعلی خود مغرور باشید. به خودتان اعتماد به نفس بدهید. واقعیت این است که داشتن اعتماد به نفس و غرور می‌تواند کالری‌های بیشتری را بسوزاند. سعی کنید موقعیت بدنی خود را بهبود ببخشید. صاف بنشینید و به صورت صاف راه بروید. همین امر در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

پایدار و ثابت قدم باشید:
زمانی که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید باید ثابت قدم و پایدار باشید. اگر برنامه غذایی خود را برای یک وعده غذایی تغییر داده اید این برنامه را در روز بعد نیز دنبال کنید. بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود دست یافتید از برنامه‌های قبلی استفاده نکنید و به برنامه جدید خود پایبند باشید. کاهش وزن را همانند یک مبارزه طولانی مدت ببینید. هر کسی می‌تواند به طور موقت برنده این مبارزه باید اما شما باید موقعیت خود را تثبیت کنید.

نه یعنی نه!
حتما شما نیز همانند سایر افراد نمی‌توانید به غذاهای خوشمزه نه بگویید. در این شرایط سعی کنید نه گفتن را تمرین کنید. تمرین و تکرار می‌تواند کنترل بر روی مصرف مواد غذایی را آسان تر کند. سعی کنید در روز ۵۰ بار واژه نه را تکرار کنید. در برابر عادت‌های بد غذایی نه بگویید. متوجه خواهید شد که به مروز زمان این موضوع در شما نهادینه شده است. به مواد غذایی سالم و سبک زندگی سالم آری بگویید و از خوردن مواد غذایی مضر که برای بدن شما هیچ مزیتی ندارد دوری کنید.

دندان‌های خود را مسواک بزنید:
زمانی که غذایی را می خورید بعد از آن مسواک بزنید. اگر واقعا گرسنه نیستید و از روی عادت یا سرگرمی غذا می خورید سعی کنید دندان‌های خود را مسواک بزنید. اینکار باعث می‌شود از خوردن مواد اضافی خودداری کنید زیرا دوست ندارید زحمتی که برای تمیز کردن دندان‌های خود کشیده‌اید را خراب کنید. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن مواد شیرین علاقه مند هستند، این روش می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر هوس یک ماده شیرین کرده‌اید اما دندان‌های خود را مسواک زده‌اید، ممکن است طعم هیچ ماده ای را بعد از آن دوست نداشته باشید. این موضوع مانع از پرخوری بیش از حد می‌شود و بدن شما را سالم تر نگه می‌دارد.

منبع: مجله سلامت

5 1000
ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط با موضوع عمومی
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • توضیحی مهم درباره واکسن آنفولانزا برای کودکان
  • تاثیر چکاپ های دوره ای بر سرطان
  • مدیریت استرس با ورزش منظم ( آموزش تصویری)
  • مبتلا شدن به خشکی چشم با آرایش چشم
  • طریقه عضله‌ سازی
  • پای کودکم پرانتزی است،چیکار کنم؟
  • باشگاه تراکتورسازی تبریز چه قدمتی دارد؟ بخش 1
  • راهنمایی های لازم برای رعایت رژیم سبزیجات
  • محبوبترین ها

  • کلسیم بدن با چه موادی کاهش می یابد؟
  • پیشگیری از کولیت بر عهده کدام میوه است؟
  • اگر میخواهید همه اعضای خانواده سالم بمانند تخم مرغ بخورید
  • برای بیماران مبتلا به سرطان سینه این سه نکته تغذیه ای را بدانید
  • مصرف این معجون موجب بهبود و سلامت عملکرد روده می شود
  • خواص تغذیه‌ای فرآورده‌های سویا
  • در پیشگیری از سرطان کلروفیل چه تاثیری دارد؟
  • اگر دنبال روش اماده کردن سس قارچ هستید بخوانید
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • مصرف این غذاهای بد باعث لاغری شما می شود!
  • کم کردن حجم معده با روش های غیر جراحی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x