health-benefits-of-turmeric

پوشش داخلی رگ های بدن ما اندوتلیوم می باشد.در صورتی که از بدن خود در برابر التهاب ها محافظت نکنیم در عملکرد اندوتلیوم اختلال به وجود آمده و منجر به بیماری های قلبی و حتی سکته مغزی می شود.مصرف سبزیجات و گیاهان دارویی و هم چنین ورزش کردن به عملکرد سلول های اندوتلیوم کمک میکند.اما چه ورزش ها و چه مواد خوراکی مناسب تر هستند؟

ورزش کردن نیز به سلول های اندوتلیال ما کمک می کند اما شاید این پرسش مطرح شود که کدام نوع ورزش بیشترین تاثیر را در پی دارد؟ طی یک مطالعه شرکت کنندگان به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند: گروه ایروبیک (دوچرخه سواری به مدت یک ساعت در روز)، گروه تمرینات مقاومتی (کار با وزنه و بندهای الاستیک)، گروهی که هر دو فعالیت را انجام می دادند، و گروهی که هیچ فعالیتی انجام نمی دادند. تنها گروهی که تغییری در آنها مشاهده نشد، گروه آخر بود که فعالیتی انجام نداده بودند. در حقیقت، اندوتلیوم به این مساله توجه ندارد که در حال دوچرخه سواری هستید یا با وزنه کار می کنید و تا زمانی که به طور مرتب ورزش کنید از آن سود می برد. اگر ورزش کردن را متوقف کنیم، عملکرد اندوتلیال نیز افت می کند.
در شرایطی که قرص های آنتی اکسیدان کمکی نمی کنند، اما به نظر نمی رسد شرکت های تولیدکننده به آسانی دست از تلاش بردارند. آنها در پی معرفی قرص های ضد التهاب هستند. اما برای افرادی که گیاهان را به قرص ها ترجیح می دهند، یکی از بهترین مواد غذایی ضد التهاب ادویه زردچوبه است. پژوهشگران ژاپنی به تازگی فواید اندوتلیال ورزش را با کورکومین، رنگدانه زرد در زردچوبه و پودر کاری، مقایسه کرده اند. بر همین اساس مشخص شد ارزش روزانه حدود یک قاشق چایخوری زردچوبه برای هشت هفته با ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش ایروبیک در روز قابل مقایسه است.

اما کدام گروه در این مطالعه از افزایش بیشتری در عملکرد اندوتلیال برخوردار بودند؟ در گروه کنترل که فعالیتی انجام نداده بود، هیچ تغییری مشاهده نشد اما دو گروهی که به انجام ورزش و مصرف زردچوبه پرداخته بودند به طور قابل توجهی افزایش عملکرد اندوتلیال را نشان دادند. بر همین اساس، پژوهشگران اعلام کردند که میزان بهبود حاصله از درمان کورکومین با نتایج حاصله از ورزش قابل مقایسه بوده است. از این رو، مصرف منظم کورکومین می تواند اقدامی پیشگرانه در برابر بیماری قلبی عروقی حداقل در بانوان یائسه که سوژه مطالعه بوده اند، باشد. افزون بر این، نتایج حاصله نشان می دهند کورکومین می تواند به عنوان یک درمان جایگزین بالقوه برای بیمارانی که توانایی ورزش کردن ندارند، در نظر گرفته شود.
مصرف کورکومین به همراه ورزش کردن حالت ایده آل در نظر گرفته می شود. اساسا، اگر اندوتلیال ما دچار مشکل باشد، شریان های ما سفت می شوند و عمل پمپاژ را برای قلب دشوار می سازند. طی مطالعه صورت گرفته روی همودینامیک های شریان مرکزی صورت گرفت مشخص شد با مصرف کورکومین زردچوبه یا ورزش کردن در مقایسه با دارونما می توان فشار روی قلب را کاهش داد. با این وجود، اگر ترکیبی از هر دو گزینه را به کار بگیریم، نتایج چشمگیرتر خواهند بود. بر همین اساس، این گونه نتیجه گیری شده است که ترکیب ورزش استقامتی منظم با مصرف روزانه زردچوبه می تواند فشار روی قلب را کاهش دهد.

منبع:عصرایران

 

 

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی

پیشنهاد سردبیر

  • غذا هایی که خوردنشان چشم شما را تقویت می کند
  • چپ دست ها و نوع زندگی آن ها
  • انزال در زنان از چه چیزی منشاء می گیرد؟
  • پیدا کردن انگیزه و علاقه اطفال به ورزش
  • موادی که باعث سالمونلا می شوند
  • کمبود پتاسیم در نارسایی مزمن قلبی
  • رفتن به پیشواز اعتیاد با این کار
  • آفت کش ها دشمن نیروی جنسی مردان
  • برای بدن شما کدام رژیم غذایی بهتر است؟
  • چند نکته برای درمان آفتاب سوختگی
  • توصیه ها و اطلاعیه مهم در مورد آلودگی هوا
  • پرخطر ترین میوه ها و سبزیجات
  • روحیه قوی و کسب موفقیت در امور
  • کودکان خود رای و تربیت آنان
  • احتمال مسمومیت گوشت کباب شده بالاست
  • محبوبترین ها

  • راهنمایی های تغذیه ای برای کبد چرب
  • خواص مصرف ماهی سالمون و میگو
  • راهی برای بالا بردن کربوهیدرات سالم
  • همه چیز درمورد سس ها و ارزش غذایی آنها
  • با یک فنجان چای در روز سلامت قلب خود را تضمین کنید
  • با نظارت بر عملکرد بدن به تناسب اندام برسید
  • رفع اعتیاد به برخی خوردنی ها
  • نقش مهم میوه و ترکیبات آن نقش بر سلامت انسان
  • خوردن آب جوش چه فوایدی برای سلامتی دارد
  • هورمون هایتان را با این خوراکی ها متعادل کنید-قسمت دوم
  • هر آنچه باید در مورد اسمارتیز بدانید
  • برای سوخت وساز سالم لبنیات مفید است
  • رژیم های غذایی نادرست چه بر سر بدن می آورند؟
  • نیاز به کلسیم در سنین مختلف
  • دفع هوس‌های غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است