picsart_1477759364895

هر کاری زمان مناسب به خود را دارد. ورزش کردن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در جدید ترین تحقیقات محققان به این نتیجه رسیدند که در ساعات خاصی از شبانه روز ورزش کردن می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن فرد داشته باشد. با دکتر سلام همراه باشید.

تحقیقات جدید نشان داده است زمان ورزش کردن برای سلامت بدن در طول شبانه  روز بسیار مهم است، براین اساس بهترین زمان برای  انجام این کار شبها است، زیرا در این بازه از زمان ماهیچه ها تقویت شده  و در اثر ورزش کردن بدن فرم بهتری به خود می گیرد و فرد تناسب اندام  بهتری پیدا می کند.

البته این به معنی بی فایده بودن انجام ورزش در طول روز نیست اما اثرگذاری ورزش بر بدن شب‌ها بیشتر است.
براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نورث وسترس شیکاگوی ایالات متحده ، عضلات بدن و تقویت یا ضعف آنها رابطه مستقیمی با ساعت بیولوژیک بدن دارد و هنگامی که هوا تاریک است ماهیچه ها از انعطاف بالاتری برخوردار می شوند.
کارشناسان اعتقاد دارند دلیل این امر اکسیژن دریافتی توسط سلول های بدن  به میزان زیاد در شبها است که باعث خونرسانی به ماهیچه های بدن شده و آنها را تقویت می کند.
سلول های ماهیچه ای عضلات دارای پروتئین خاصی در بدن هستند که شب‌ها بیشتر تولید می شوند، زیرا در طول روز بدن فرد نیاز به انر‍ژی بیشتری دارد و او به فعالیت های مختلف می پردازد اما شب‌ها با تاریک شدن هوا ، عملکرد ماهیچه ها تغییر کرده زمان مناسبی برای تقویت و انجام فعالیت های ورزشی است.
کارشناسان اعتقاد دارند تقویت عضلات تنها برای داشتن تناسب اندام نیست بلکه می تواند یک راه حل درمانی برای از بین بردن قند اضافی در بدن و درمان دیابت در مبتلایان به این بیماری  باشد.
انجام ورزش می تواند سبب تحریک  سلول های ماهیچه  ای و نیاز به دریافت بیشتر اکسیژن  توسط بدن شود که برای حفظ سلامت و جلوگیری از بروز انواع بیماری ها از جمله حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان بسیار مفید است.
بسیاری از بیماری های مرگبار در بدن به دلیل کمبود دریافت اکسیژن ایجاد می شود ،‌به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد شبها و در محیط باز که اکسیژن فراوان دارد به انجام ورزش بپردازند تا سلامت بدن خود را حفظ کنند.

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تهیه سالاد با ماهی سالمون دودی
  • با ورزش چطوری استرس را کمتر کنیم
  • درمان های نوزادان نارس
  • فناوری نانو و فایده های مختلف آن
  • چاره بی خوابی با مسواک
  • مصرف آسپیرین عامل مرگ بیماران قلبی عروقی
  • آناتومی قفسه سینه و دنده ها
  • دسر زرد آلو و فندق
  • کنترل امراض قندی با تمر هندی
  • همه چیز درمورد آب و میزان مورد نیاز بدن
  • شروع آموزش زبان دوم به اطفال
  • مادران باردار تخم مرغ مصرف کنند
  • رفع مشکلات مختلف مری
  • یک سینی استیک کبابی به روش مارتا استورات
  • با پوشش مناسب بلند قد شوید
  • محبوبترین ها

  • علت چروک شدن پوست در پیری چیست؟
  • تخریب پوست با این عوامل آسیب رسان
  • روش های سفت کردن سینه برای بانوان
  • ترفندهایی برای قیچی کردن موی بچه
  • تهدید خالکوبی برای سلامت بدن
  • آیا همه بوتاکسها عوارض دارند؟
  • بیماری پمفیگوس بیشتر در چه کسانی دیده میشود
  • نکاتی در مورد آفتاب، انواع و اثرات ضد آفتاب ها
  • کاربردهای ابرو را بدانید
  • بهترین خوراکهای مو موجود در بازار ایران
  • طبیعی ترین و موثرترین روش تقویت مژه
  • آیا میدانید در خرید ضد آفتاب به چه نکاتی باید توجه کنید
  • اول ماتیک میزنید یا اینکه چشم‌هایتان را آرایش می کنید؟
  • مفید بودن آلفالیپوئیک اسید برای بیماران دیابتی
  • افزایش استحکام موها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است