دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

vegan-protein-options

پروتئین ها از جمله مواد غذایی هستند که فواید زیادی برای بدن دارند و برای متابولیسم یا سوخت و‌سازبدن مفید هستند.حذف پروتئین ها از وعده های غذایی برای بدن مشکل ساز است.برای داشتن تناسب اندام و لاغری می توان مصرف پروتئین های گیاهی را افزایش داد به این ترتیب بدن شما از بسیاری از بیماری ها در امان است و پوست و عضلات سالم تری دارید.در این مطلب می خواهیم تعدادی از منابع گیاهی دارای پروتئین را به شما  معرفی کنیم.

بادام
متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بادام مصرف شود. بادام سرشار از کلسیم، آهن و پروتئین‌های گیاهی است. این ماده غذایی به‌ویژه برای گیاهخواران فوق‌العاده است. علاوه بر این بادام سرشار از سیالیسیلات است که باعث ساخت اسید سالیسیلیک آسپرین می‌شود.

برنج کامل
با وجود اینکه برنج کامل سالم‌تر است اما باید بدانید که همه انواع برنج‌ها سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای متابولیسم بدن است. این نوع برنج را به برنامه غذایی تان افزوده و از فواید آن بهره ببرید.

جو دوسر
جو دوسر نیز جزو مواد غذایی فوق‌العاده است. مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری موجود در این ماده غذایی ارزش بالایی دارند. جوی دوسر باعث بهبود گوارش، کاهش اسیدهای صفراوی و بهبود عملکرد روده‌ها شده و ایجاد احساس سیری می‌کند.

عدس
عدس سرشار از مواد مغذی بوده و یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. این ماده غذایی برای لاغری به شیوه سالم و همچنین افزایش انرژی بدون دریافت چربی موثر است. با مصرف عدس ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳، B۶، C و E و همچنین پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و سدیم به بدن می‌رسد.

گردو
گردو را گنجینه مواد مغذی بدانید. گردو بخشی از رژیم مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند چون حاوی اسیدهای چرب سالم است. مصرف منظم گردو و بادام باعث کاهش احساس گرسنگی، کاهش تجمع ترکیبات التهاب زا و بهبود خلق و خوی می‌شود.

پسته
اگر پسته دوست دارید می‌توانید روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ گرم از آن میل کنید. به این ترتیب انرژی و پروتئین خوبی نصیبتان می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی دور می‌مانید. پسته سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو و پولی است و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند.

منبع:شهرخبر

5 1000
ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x