vegan-protein-options

پروتئین ها از جمله مواد غذایی هستند که فواید زیادی برای بدن دارند و برای متابولیسم یا سوخت و‌سازبدن مفید هستند.حذف پروتئین ها از وعده های غذایی برای بدن مشکل ساز است.برای داشتن تناسب اندام و لاغری می توان مصرف پروتئین های گیاهی را افزایش داد به این ترتیب بدن شما از بسیاری از بیماری ها در امان است و پوست و عضلات سالم تری دارید.در این مطلب می خواهیم تعدادی از منابع گیاهی دارای پروتئین را به شما  معرفی کنیم.

بادام
متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بادام مصرف شود. بادام سرشار از کلسیم، آهن و پروتئین‌های گیاهی است. این ماده غذایی به‌ویژه برای گیاهخواران فوق‌العاده است. علاوه بر این بادام سرشار از سیالیسیلات است که باعث ساخت اسید سالیسیلیک آسپرین می‌شود.

برنج کامل
با وجود اینکه برنج کامل سالم‌تر است اما باید بدانید که همه انواع برنج‌ها سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای متابولیسم بدن است. این نوع برنج را به برنامه غذایی تان افزوده و از فواید آن بهره ببرید.

جو دوسر
جو دوسر نیز جزو مواد غذایی فوق‌العاده است. مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری موجود در این ماده غذایی ارزش بالایی دارند. جوی دوسر باعث بهبود گوارش، کاهش اسیدهای صفراوی و بهبود عملکرد روده‌ها شده و ایجاد احساس سیری می‌کند.

عدس
عدس سرشار از مواد مغذی بوده و یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. این ماده غذایی برای لاغری به شیوه سالم و همچنین افزایش انرژی بدون دریافت چربی موثر است. با مصرف عدس ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳، B۶، C و E و همچنین پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و سدیم به بدن می‌رسد.

گردو
گردو را گنجینه مواد مغذی بدانید. گردو بخشی از رژیم مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند چون حاوی اسیدهای چرب سالم است. مصرف منظم گردو و بادام باعث کاهش احساس گرسنگی، کاهش تجمع ترکیبات التهاب زا و بهبود خلق و خوی می‌شود.

پسته
اگر پسته دوست دارید می‌توانید روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ گرم از آن میل کنید. به این ترتیب انرژی و پروتئین خوبی نصیبتان می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی دور می‌مانید. پسته سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو و پولی است و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند.

منبع:شهرخبر

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خلق آثار سه بعدی توسط کودکان با این وسیله
  • تقویت تفکر و اندیشه با این نوشیدنی ها
  • کنترل وزن بدن با ادویه جات
  • روشی جدید برای درمان آلزایمر! استفاده از پروتز
  • چطور فرزند معمولی داشته باشیم
  • اطلاعات کامل درباره مشکلات جنسی در بیماران دیابتی
  • برای کنترل مشکلات مختلف در رابطه بخوانید
  • اهمیت اصلاح و کنترل رفتار منفی درخردسالان
  • مروری بر لیست کافی شاپ ها
  • عیوب انکساری چشم و کاهش دید
  • قرصهای پیشگیری از بارداری و بیماری های قلبی
  • برای رشد بهتر و با کیفیت تر فرزندتان بخوانید
  • مصرف آب قبل و بعد از غذا خوردن
  • اهمیت تناول برخی میوه ها با پوستشان
  • درصورت وجود این نشانه ها کبد شما بیمار است
  • محبوبترین ها

  • درد عضلات چرا رخ میدهد
  • اسید چرب امگا3 و کمک به بیماران سرطانی
  • از کجا بدانیم که به حیوانات خانگی حساسیت داریم؟
  • علل و راهکارهای درمانی مهم برای عارضه اسهال
  • ساده ترین عواملی که باعث ایجاد سرطان میشود
  • درمان سرطان مغز با استفاده از اصوات
  • تعریف ویروس هاری ، علائم و درمان
  • از این عفونت خطرناک بترسید
  • درمان خانگی برای 4 بیماری معده
  • بررسی عوامل خطرساز روانی در ابتلا به بیماری قلبی
  • دانسته هایی درباره واکسن سیاه سرفه
  • عفونت در مثانه و نشانه هایش
  • جوانان حواسشان به صرع باشد
  • چگونه از اسکیزوفرنی در امان بمانیم
  • نشانه های ابتلا به سرماخوردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است