-مواد-معدنی این ماده معدنی سردرد را کاهش می دهد

این ماده معدنی سر درد های شما را برطرف، اضطراب شما را کاهش و اشتها به مواد قندی را در شما برطرف می کنند. اما ۶۸% از ما به اندازه ی کافی از آن ها مصرف نمی کنیم. بله منیزیم

 

اگر ما به شما بگوییم، اشتها به شکلات می تواند در شما سرکوب شود، بدون این که دو برابر شیر و شکلات یا شیرینی های میوه ای بخورید، یا این که دردهای عضلانی، یبوست و حتی اضطراب های شما می توانند به راحتی بدون هیچ دارو و یا ماده ی مخدری برطرف شوند چه انجام می دهید؟

راه حل: منیزیم یک ماده ی معدنی ضروری است که بسیاری از ما به اندازه ی کافی مصرف نمی کنیم.

چرا بسیاری از ما کمبود منیزیم داریم؟

تقریبا به ۶۸% از آمریکایی ها توصیه می شود ۳۲۰-۳۱۰ میلی گرم، برای زنان و ۴۲۰-۴۰۰ میلی گرم برای مردان از این ماده ی معدنی استفاده شود. منیزیم ماده ی معدنی است که نقش مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن ایفا می کند. به طور کلی مردم به اندازه ی کافی سبزیجات مصرف نمی کنند، برگ سبزیجات منبع غنی از منیزیم است.

فعالیت های کشاورزی صنعتی و تصفیه ی آب بیشتر از همه ی منابع طبیعی، منیزیم را که در خاک و آب وجود دارد از بین برده اند. از آن جا که منیزیم نقش مهمی در بسیاری از واکنش های بدن ایجاد می کند، کمبود این ماده در بعضی روزها باعث می شود، احساس بدی داشته باشید.

آیا کمبود منیزیم عامل دردهای شکمی ماهیانه ی شماست؟

منیزیم باعث آرامش عضلانی می شود و به جریان خون کمک می کند. بنابراین کمبود این ماده می تواند باعث هر چیزی، از گرفتگی عضلات گرفته تا تشدید سردرد، خستگی عضلانی و یبوست شود.

این ماده ی معدنی همچنین باعث تنظیم قند خون می شود که اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد.

بنابراین کمبود این ماده باعث اشتها به قند شده و منجر به اختلال در خواب و اضطراب می شود.

چگونه منیزیم را به سهمیه ی غذایی خود وارد کنیم:

به طور کلی مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند، منابع خوبی از این ماده می باشند. سبزیجات برگ دار مانند: کلم، برگ چغندر، جلبک دریایی، کدو، آجیل، کلم بروکلی، دانه ها، حبوبات و حتی پودر کاکائوی خام از دیگر منابع منیزیم می باشند.

باید از مکمل ها هم استفاده کنید:

گرفتن منیزیم تنها از طریق مواد غذایی کافی نمی باشد بنابراین، استفاده از مکمل های توصیه شده در بزرگسالان با دوز پایین ۳۰۰-۱۰۰ میلی گرم در روز بی خطر هستند.

استفاده ی بیش از حد از منیزیم باعث اسهال، تهوع و استفراغ می شود. بنابراین قبل از مصروف دارو و مکمل ها حتما با یک دکتر تغذیه مشورت کنید.

 

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تشديد حمايت پوست به نور خورشيد به دنبال مصرف داروها
  • شامی به رنگ نارنجی
  • عزم راسخ سازمان بهداشت جهاني در مبارزه با داروهاي غير استاندارد
  • رسیدن به احساسات مثبت با طی کردن این مراحل
  • دیابت با افزایش عفونت خونی باکتریایی چه ارتباطی دارد
  • کدام بیماریها شایع ترین بیماریهای شکم هستند؟
  • نقش خواب در کنترل وزن
  • لیمو عمانی داخل غذا را باید خورد یا نه؟!
  • پاستیل و یک دنیا عارضه
  • عدم تقارن سینه ها، از علت تا درمان
  • آثار منفی و مثبت شرایط جوی بر بدن
  • 8 علامت عدم تعادل قند خون
  • کمک به سالمندان برای رهایی از افسردگی
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در خیابان های مرکزی تهران
  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • محبوبترین ها

  • درباره خاصیت چای سبز چه میدانید
  • بهترین و سالم ترین منابع پروتئین
  • شگفت انگیز ترین و جالب ترین حقایق راجع به زرده مرغ
  • هر چقدر انرژی می خواهید از این منابع دریافت کنید!
  • زودتر شام خوردن در یک عبارت ساده
  • سفیده تخم مرغ و این تاثیرات
  • مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر؟
  • میز صبحانه به سبک سایر کشور ها
  • افزایش انرژی با انتخاب این خوراکی ها
  • چطور ویتامین D دریافت کنیم؟
  • ویژگی های بی نظیر مواد غذایی پروبیوتیک
  • بهترین مواد غذایی در سفره صبحانه ایرانی ها
  • آب درمانی برای بیماریهای چند گانه
  • مزایای درمانی عصاره نارگیل
  • برای افراد چاق و دیابتی چه نانی خوب است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است