این ماده معدنی سر درد های شما را برطرف، اضطراب شما را کاهش و اشتها به مواد قندی را در شما برطرف می کنند. اما ۶۸% از ما به اندازه ی کافی از آن ها مصرف نمی کنیم. بله منیزیم

 

اگر ما به شما بگوییم، اشتها به شکلات می تواند در شما سرکوب شود، بدون این که دو برابر شیر و شکلات یا شیرینی های میوه ای بخورید، یا این که دردهای عضلانی، یبوست و حتی اضطراب های شما می توانند به راحتی بدون هیچ دارو و یا ماده ی مخدری برطرف شوند چه انجام می دهید؟

راه حل: منیزیم یک ماده ی معدنی ضروری است که بسیاری از ما به اندازه ی کافی مصرف نمی کنیم.

چرا بسیاری از ما کمبود منیزیم داریم؟

تقریبا به ۶۸% از آمریکایی ها توصیه می شود ۳۲۰-۳۱۰ میلی گرم، برای زنان و ۴۲۰-۴۰۰ میلی گرم برای مردان از این ماده ی معدنی استفاده شود. منیزیم ماده ی معدنی است که نقش مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن ایفا می کند. به طور کلی مردم به اندازه ی کافی سبزیجات مصرف نمی کنند، برگ سبزیجات منبع غنی از منیزیم است.

فعالیت های کشاورزی صنعتی و تصفیه ی آب بیشتر از همه ی منابع طبیعی، منیزیم را که در خاک و آب وجود دارد از بین برده اند. از آن جا که منیزیم نقش مهمی در بسیاری از واکنش های بدن ایجاد می کند، کمبود این ماده در بعضی روزها باعث می شود، احساس بدی داشته باشید.

آیا کمبود منیزیم عامل دردهای شکمی ماهیانه ی شماست؟

منیزیم باعث آرامش عضلانی می شود و به جریان خون کمک می کند. بنابراین کمبود این ماده می تواند باعث هر چیزی، از گرفتگی عضلات گرفته تا تشدید سردرد، خستگی عضلانی و یبوست شود.

این ماده ی معدنی همچنین باعث تنظیم قند خون می شود که اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد.

بنابراین کمبود این ماده باعث اشتها به قند شده و منجر به اختلال در خواب و اضطراب می شود.

چگونه منیزیم را به سهمیه ی غذایی خود وارد کنیم:

به طور کلی مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند، منابع خوبی از این ماده می باشند. سبزیجات برگ دار مانند: کلم، برگ چغندر، جلبک دریایی، کدو، آجیل، کلم بروکلی، دانه ها، حبوبات و حتی پودر کاکائوی خام از دیگر منابع منیزیم می باشند.

باید از مکمل ها هم استفاده کنید:

گرفتن منیزیم تنها از طریق مواد غذایی کافی نمی باشد بنابراین، استفاده از مکمل های توصیه شده در بزرگسالان با دوز پایین ۳۰۰-۱۰۰ میلی گرم در روز بی خطر هستند.

استفاده ی بیش از حد از منیزیم باعث اسهال، تهوع و استفراغ می شود. بنابراین قبل از مصروف دارو و مکمل ها حتما با یک دکتر تغذیه مشورت کنید.

 

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خوراکی مضر و مفید برای میل جنسی
  • تنبیه کودکان به بهترین نحو
  • كمبود ويتامين “د” دارای چه پیامدهایی می باشد
  • پیشگیری از کم هوشی با ساده ترین روش
  • چرا باید موهای خود را برای مدرسه کوتاه کنیم؟
  • پیاز را کنار نگذارید!
  • مردان جوان و تقویت اسپرم
  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • مهمترین عامل ضرب نامنظم قلب زنان چیست؟
  • تصاویر مانیتور تصویربرداری در دندانپزشکی
  • ترشح انسولین و پیر شدن سلولها
  • دانستنی جالب درباره ی سی تی انژیوگرافی قلبی
  • خانم های شاغل و مشغله فکری آنان
  • درد های خود را به صورت طبیعی تسکین دهید
  • مکمل های امگا 3 در درمان افسردگی موثر هستند
  • محبوبترین ها

  • 5 غذای زمستانی برای ا فزایش متابولیسم
  • افرادی که این مشکلات را دارند چای نخورند
  • نوع رژیم غذایی خود را به دیگران نگوئید
  • بر عضله سازی و تناسب اندام خود ارضایی چه نتایجی دارد؟
  • آیا برای لاغری باید فقط به میوه و سبزی بسنده کنیم؟
  • 25 خوراکی که وزن را زیاد میکند
  • تاثیرات مثبت نوشیدنی های داغ بر بدن
  • به نظر شما خوراک یک هدف است یا خیر؟
  • آسیب های قند موجود در آبمیوه های طبیعی
  • تمایل زیاد جامعه به مصرف نوشابه
  • نوشیدنی های مفید مخصوص وعده صبحانه
  • خوردن غذای چرب در دوران بارداری اثرش را بر بچه ها تا سه نسل ادامه می‌دهد
  • پرورش قوای ذهنی با این مواد غذایی
  • مطالبی در مورد روغن که نمی دانید
  • هله‌هوله‌ هایی مغذی و کم کالری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است