protein-powder-maximize-muscle-mass-min

 برخی باورهای غلط در زمینه افزایش حجم عضلات وجود دارد که متاسفانه با افزایش روز افزون علاقه مندان برای رسیدن به تناسب اندام در میان ورزش دوستان مشاهده می شود علاقه وافر به بالابردن حجم عضلات سبک زندگی برخی افراد را تغییر میدهد و این افراد بدون مشورت با مربیان و متخصصین تغذیه از هر نوع خوراکی و فعالیت ورزشی در این زمینه کمک میگیرند.

این روزها تب باشگاه فراگیر شده است. اگر چه ورزش کردن، سلامتی و تناسب اندام را به همراه دارد اما اگر شیوه درست آن را ندانیم، ممکن است به بدن خود آسیب بزنیم.

اگر می خواهید به هر دلیلی، از چربی سوزی گرفته تا عضله سازی، ورزش کنید، به نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم نگاهی بیاندازید. آنچه در اینجا بیان شده، باورهای اشتباهی است که اکثر ورزشکاران بدان معتقدند. پس هنگام ورزش دور آنها را خط بکشید.

با دراز و نشست، سیکس پک بسازید
بهتر است باور عموم را کنار بگذارید و به آنچه از نظر علمی ثابت شده است، بیاندیشید. شاید روی جلد مجلات ورزشی نوشته باشد که تنها راه ساختن سیکس پک، دراز و نشست است اما واقعیت چیز دیگری است.
راز موفقیت شکم 6 تکه نه در باشگاههای ورزشی، بلکه در آشپزخانه خانه شما نهفته است. مواد غذایی که پروتئین زیاد و کربوهیدرات کمی دارند، چربی شکم شما را به مرور از بین می برند.
در کنار آن نیز می توانید حرکات شکمی را انجام دهید. این را هم بدانید که دراز و نشست تا 41 درصد ماهیچه های شکم شما را تقویت می کند در حالی که ورزش های شکمی که با توپ انجام می دهید تا 76 در صد تاثیرگذارند.

دویدن به زانوها فشار می آورد
اگر شنیده اید که دویدن به زانوها فشار می آورد، بهتر است در مورد آنها تجدید نظر کنید. در واقع دویدن منظم نه تنها به مفاصل تان آسیب نمی رساند، بلکه آنها را قوی تر از قبل نیز خواهد ساخت. پس تا می توانید به دویدن خود ادامه دهید.

قبل از ورزش حرکات کششی انجام دهید
انجام حرکات کششی قبل از شروع ورزش، تاثیر منفی بر قدرت جسمانی و کیفیت کارتان خواهد گذاشت. به جای آن سعی کنید حرکاتی را انجام دهید که ماهیچه هایتان را گرم می کنند، در این صورت به راحتی می توانید از آنها کار بکشید.

هر چه بیشتر ورزش کنید، بهتر است
اگر در تعطیلات آخر هفته که زمان بیشتری برای ورزش کردن دارید، بیشتر ورزش می کنید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه اید. زمانی که صحبت از ساخت ماهیچه می شود، دیگر خبری از کمیت ورزش نیست. در واقع آنچه اهمیت دارد، کیفیت است نه کمیت، پس خودتان را با ورزش های بیش از حد و طاقت فرسا خسته نکنید زیرا جوابی نخواهید گرفت. این کار تنها به بدن شما فشار و استرس بیشتری وارد می کند.
شما باید این فرصت را به بدن تان بدهید که ماهیچه های آسیب دیده را ترمیم کند و ماهیچه هایی نو بسازد. تنها در این صورت است که ماهیچه هایی بزرگ تر و نیرومند تر خواهید داشت. در واقع واجب است که مابین فعالیت های بدنی، به خودتان استراحت دهید.

برخی حرکات ورزشی چربی سوزند
اگر چه شما می توانید ماهیچه های برخی از نقاط بدن تان را قوی تر کنید اما چربی سوزی روندی کلی است که بر تمام بدن تان تاثیر خواهد گذاشت. محققان از برخی افراد خواستند که تنها روی نیمی از بدن شان کار کنند، اما نتیجه ای که از چربی سوزی به دست آمد، روی کل بدن شان بود.
کاهش وزن به معنای سوزاندن کالری است که آن هم بیشتر در نیمه پایین بدن اتفاق می افتد. بنابراین اگر می خواهید وزن تان را کم کنید، فعالیت تان را بیشتر روی پاهایتان بگذارید.

هر چه ماهیچه هایتان بزرگ تر باشد، قوی ترید
شاید برایتان جالب باشد این حقیقت را بدانید که اگرچه ماهیچه های بدن ورزشکاران بزرگ تر هستند، اما آنها در واقع قدرت کمتری دارند. به همین دلیل است که دانشمندان معتقدند این نوع ماهیچه ها از کیفیت پایین تری برخوردارند.

ورزش های هوازی، ماهیچه ها را از بین می برد
حتما شما هم این جمله را بارها شنیده اید، شاید این باور تا حدودی درست باشد اما نه برای مقدار ورزشی که شما انجام می دهید. ورزش های هوازی اگر به تنهایی و آن هم به مدت طولانی انجام شوند، ماهیچه ها را کوچک می کنند اما اگر آنها را به همراه دیگر حرکات ورزشی مانند دمبل زدن انجام دهید، به ماهیچه های شما تا 28 درصد حجم می دهند.

ورزش، چربی را به ماهیچه تبدیل می کند
این که با ورزش کردن می توانید عضله را جایگزین چربی کنید باور اشتباهی است که اکثر مردم بدان اعتقاد دارند. این دو در واقع دو مرحله جدا و کاملا مستقل از هم می باشند. شما پس از ماهها ورزش کردن، می توانید روند چربی سوزی خود را احساس کنید اما آیا شکمی شش تکه نیز خواهید داشت؟
خیر. پس اگر به دنبال راهی برای هر دوی آنها می گردید، از وزنه کمک بگیرید. با وزنه زدن در واقع شما کالری بیشتری خواهید سوزاند که بر غضله سازی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.
برترین ها

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری هایی که نیاز به مراجعه به پزشک دارد
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • اطلاعات جامع در مورد بیماری ام اس (ms)
  • به موهای خیس چگونه حالت بدهیم
  • دلایل چاقی در کودکان
  • جلوگیری از پوکی استخوان با خوردن پیاز
  • راههایی خنک تر کردن بدن
  • این مواد غذایی نپخته پوست تان را جوانتر می کنند
  • تصمیم گیری نهایی در خانواده های امروزی
  • بررسی علل اینکه خانم ها از رابطه جنسی لذت کافی نمی برند
  • خواص گیاه گل گندم و عکس هایی از آن
  • مشکلات مربوط به انزال
  • برای پیشگیری از ضعیف شدن مو این 4 اسموتی را بنوشید
  • ممانعت از فروش اغذیه توسط فروشنده های سیار در شیراز
  • اهمیت نوشیدن آب در بین بانوان
  • محبوبترین ها

  • روزه داری متناوب باعث بهبود پارامترهای سلامتی می شود
  • نکاتی در رابطه با مضرات خوردن کنسرو
  • قابل توجه کسانیکه گوشت نمی خورند
  • شربت شفابخش تخم بالنگو
  • کالری عسل
  • با این خوراکی ها از شر کم خونی رهایی یابید
  • خوراکی های بهاری مناسب برای لاغرشدن
  • درمان هزاران نوع بیماری با خوردن این غذا
  • معرفی میوه ای سبز با بافت سیب زمینی
  • پیامدهای مخرب بی اشتهایی اطفال
  • توصیه های مهم برای پیشگیری از چاقی شکمی
  • شما هم احساسی غذا میخورید؟پس این نکات را بخوانید
  • باز هم از منفعتهای صبحانه
  • رژیم غذایی مناسب برای زندگی محیط های آلوده
  • خوردنی هایی که نقش درمانی دارند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است