لذتبخش ترکردن دویدن دویدن تنوع در دویدن پیاده روی و دویدن افزایش سرعت در دویدن

سعی کنید به دوچرخه سواری و پیاده روی روی بیاورید چون برای افزایش سلامتی تان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند آیا میدانستید این ورزش ها باعث کاهش استنشاق آلودگی هوا خواهند شد ؟طی تحقیقی در افرادی که به این ورزش های ساده روی آورده بودند این نتیجه حاصل شد ریسک تنفس آلودگی در این افراد بسیار کاهش یافته است در ادامه توضیحات مرتبط با فواید این فعالیت های ورزشی را آورده ایم .

به گفته محققان، هر چقدر سریع تر حرکت کنید کمتر آلودگی های هوا را تنفس می کنید.

، دوچرخه سواران باید بین ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت رکاب بزنند در حالیکه عابران پیاده باید با سرعت ۲ تا ۶ کیلومتر در ساعت راه بروند تا استنشاق آلودگی هوا به حداقل برسد.

الکس بیگازی، کارشناس حمل و نقل مهندسی شهر، در این باره می گوید: «هرچقدر فرد سریع تر حرکت کند، سخت تر نفس می کشد و برای مدت زمان کوتاه تری نیز در معرض ترافیک است.»

محققان با استفاده از مدل کامپیوتری ۱۰ نفر در آمریکا، سرعت حرکت ایده آل را محاسبه کردند و حداقل میزان سرعت را برای گروه های سنی و جنسی مختلف تعیین کردند.

طبق این تحقیق، برای دوچرخه سواران زن زیر ۲۰ سال، سرعت ایده آل مرتبط با حداقل ریسک تنفس آلودگی میانگین ۱۲.۵ کیلومتر در ساعت در یک جاده هموار است. برای دوچرخه سواران مرد با گروه سنی مشابه، سرعت ایده آل ۱۳.۳ کیلومتر در ساعت است.

سرعت حرکت ایده آل برای دوچرخه سواران زن و مرد در گروه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال به ترتیب ۱۳ و ۱۵ کیلومتر در ساعت است.

برای عابران پیاده زن و مرد زیر ۲۰ سال سرعت پیاده روی باید در حدود ۳ کیلومتر در ساعت باشد، در حالیکه برای گروه سنی بالاتر باید حداقل ۴ کیلومتر در ساعت باشد تا حداقل میزان آلودگی در طول حرکت استنشاق شود.

سلامت نیوز

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بازگشت به حالت قبل از بارداری
  • درباره د اروی اُ آر اس (ORS) چه می دانید
  • تغییر شکل بینی با این روش ساده
  • بهترین توصیه های طب سنتی برای این نوع درد
  • اطلاعاتی در زمینه سوء تغذیه خردسالان
  • تاثیرات منفی رفیقان ناباب روی افراد
  • راه و روش صحیح نظافت گوش
  • اهمیت پیاده روی برای بیماران شیمی درمانی
  • محبوبترین ها

  • از زبان حرفه ای ها ۱۰ راز موفقیت در ورزش را بخوانید
  • ورزش تناوبی چه کار آیی دارد که اینقدر توصیه می شود؟
  • ساده ترین ورزش های خانگی پای تلویزیون
  • چطوری شکم شش تکه می‌تواند زندگی انسان را خراب کند
  • کاهش اشتها با ورزش آیروبیک
  • استروئیدهای آنابولیزان و داروهای دوپینگ
  • برای آب کردن چربی های شکم نوع ورزش خود را تغییر دهید
  • ورزشکاران رشته ی تنیس از چه رژیم غذایی استفاده کنند ؟
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است