شاید داشتن موهایی جوان یک حس عالی باشد اما مدیریت کردن آن سخت است. همانطور که ما مسن تر می شویم موهای ما هم پیرتر می شوند. همانطور که زمان سپری می شود هر چیزی از هورمون ها گرفته تا داروها یا حتی آب و هوا می توانند بر روی موهای ما تاثیر گذار باشند. اما با این که طبیعت راه خودش را می رود موهای شما مجبور نیستند طوفان زندگی را به جان بخرند.

با کمی TCL شما می توانید درخشش، پر پشتی و حجم سال های گذشته را به دست آورید.

 قانون اول: روی خرید برس خوب سرمایه گذاری کنید.

شانه های پلاستیکی داروخانه ها را فراموش کنید. آن ها موها را می شکنند و در هم می ریزند. از برس هایی که دارای مخزن روغن هستند استفاده کنید که موها را به طور مساوی به روغن آغشته کنند و طرحی زیبا، درخشان و صافی به موهای شما ببخشد.

آرجو بنیانگذار سالن موی آرجو در شهر نیویورک می گوید: (از شانه های سبک و از جنس چوب بابینگا که الکتریسیته ی ساکن را کم می کند استفاده کنید.)

قانون دوم: از شامپوهای خشک استفاده کنید.

اگر تا به حال از شامپوهای خشک استفاده نکرده اید شاید زمان آن فرا رسیده است که استفاده از آن ها شروع کنید. شستن می تواند موها را خشک، شکننده و شاخه شاخه کند. (به ویژه اگر آن ها را رنگ کرده باشید). هرروز موهایتان را نشویید. استادیار دانشگاه هابکینز می گوید: برای نگه داشتن روغن طبیعی مو دو روز درمیان آن ها را بشوئید. در دو روز دیگر آن ها را روغن بزنید و به آن ها حجم بدهید.

قانون سوم: موهایتان را آرام به سمت پایین بشوئید.

کلید کم کردن زبری موهایتان استفاده از نرم کننده است. می توانید از کراتین هیدرولیز شده یا مرطوب کننده ای مثل روغن زیتون استفاده کنید و از روغن درخت قلم استفاده کنید.

قانون چهارم: از موهای پیچ در پیچ استقبال کنید.

هیچ چیز مثل سفت کردن موها، سن شما را زیاد نشان نمی دهد. اجازه دهید موهایتان آزادانه حرکت کنند. موهای سفت شده نه تنها از مد افتاده اند، بلکه ظاهر شما را خشن تر نشان می دهند. موهای آزاد سالم تر به نظر می رسند. موهایتان را با یک اتوی مو حالت دهید حلقه کنید و با یک کلیپس ببندید. وقتی خنک شدند آن ها را رها کنید. کمی شانه بزنید و با یک اسپری خوشبو کننده مثل عطر گل یاس یا بهار نارنج خوشبو کنید.

قانون پنجم: غذایی که می خورید به اندازه ی ماده ای که برای موهایتان استفاده کنید مهم است.

موها و همین طور پوست و ناخن چین دار، خشک و شکننده و شکسته می توانند نشانه هایی از تامین نشدن مواد مغذی خاص مثل چربی های ضروری، پروتئین ها و ویتامین ها باشد. پس از این مواد غذایی برای داشتن موهایی سالم استفاده کنید.

پروتئین: ماهی، حبوبات، آجیل

روی: صدف، لوبیا، گوشت

آهن: گوشت بدون چربی، ماهی، سبزیجات برگ تیره (کلم پیچ، اسفناج)

بیوتین: تخم مرغ، تمشک، توت فرنگی

سلنیوم: آجیل برزیلی

 

ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب
  • گول ته دیگ های اشتها آور را نخورید
  • تاریخچه ورزش رزمی کیوکوشین – kyokushin
  • خلاصی دائم از شر شوره سر
  • میوه و ارتباط آن با کاراکتر افراد
  • توليد نانوداروهايي با قدرت نابودسازي سلول‌هاي سرطاني
  • شیر ریختن در چای و نجات دندان از لک
  • تقویت سیستم ایمنی بدن بر علیه آنفلولانزا
  • آماده کردن شخص افسرده برای شروع به ورزش
  • فکر و ذکر های قبل از ازدواج
  • خجالتی ها و این آسیب ها
  • توصیه های دکتر محمدی درباره پیشگیری و درمان قاتل قلب
  • خوراکیهای مهم برای تقویت ذهن در فصل امتحانات
  • عادات «بدی» که خوب هستند
  • آشنایی با خواص و فواید گل کلم
  • محبوبترین ها

  • معرفی جوز هندی تقویت کننده اعصاب
  • عکس هایی از توت سفید و خواص آن
  • عکس هایی از گیاه مارچوبه و خواص این گیاه
  • آشنایی با سبزی توله یا پنیرک
  • عکس های توت سیاه و شاه توت
  • عکس های میوه گرمسیری انبه
  • تصاویر دستگاه ادیومتر یا شنوایی سنج
  • بررسی سبزی معطر ترخون
  • تصاویری از پاراوان سربی
  • تصاویر سنگ شکن الکترو هیدرولیک
  • تصاویری از جوراب ضد ترومبوز
  • عکس هایی از تیوب بیهوشی
  • تصاویری از فشار سنج جیوه ای
  • عکس هایی از زیبایی های فصل پاییز
  • طرح های فوق العاده ی هندسی ساخته شده از کاغذ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است