منیزیم فواید منیزیم فشار خون غذاهای حاوی منیزیم درمان فشار خون

منیزیم از جمله مواد معدنی مورد نیاز بدن است که میتوان آن را با خوردن غذاهایی مانند، ذرت، ماهی و انواع میوه و سبزیجات به بدن منتقل کرد. منیزیم میتواند از بیماری های مختلفی جلوگیری کند و در مواقعی به درمان بیماری هایی نظیر فشار خون کم کند. فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل خاموش یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت و سلامت است.


فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود یک سوم افراد بالغ در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند که فقط نیمی از آنان تحت درمان قرار دارند. فشار خون عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود. از آنجا که این عارضه بدون هیچ علامت اولیه و هشدار دهنده ای است، به آن قاتل خاموش گفته می شود.

 

 

مطالعات محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا نشان می دهد عنصر معدنی منیزیم قادر به کنترل فشار خون است.
این مطالعه با بررسی بیش از دو هزار شرکت کننده نشان می دهد منیزیم یک عنصر اساسی برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن است. در ادامه آمده است افرادی که روزانه حدود 300 میلی گرم منیزیم مصرف می کنند، فشار خون متناسبی دارند و می توانند با همین دوز منیزیم فشار خون را کنترل کنند.
بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد
میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان 1 تا 8 سال به 80 تا 130 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. 240 میلی گرم در روز برای کودکان 9 تا 13 ساله توصیه شده است.
پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای 14 سال توصیه می شود که روزانه بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالیکه این میزان در زنان بالای 14 سال بین 320 تا 360 میلی گرم است.
منابع منیزیم
مکمل های منیزیم در تمام داروخانه ها وجود دارند ولی همواره توصیه می شود که این ماده معدنی به صورت طبیعی و همراه با مواد غذایی وارد بدن شود. برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم عبارتند از :

 

  • دانه آفتابرگردان
  • بادام
  • دانه کنجد
  • گندم و انواع غلات
  • شیرسویا
  • لوبیا سفید و قهوه ای
  • بلغور جوی دوسر
  • کلم بروکلی
  • اسفناج
  • نخود
  • شیر
  • موز
  • برنج قهوه ای
  • میگو
  • کره بادام زمینی
  • نان

بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند، از طرفی فشار خون عامل اصلی حمله قلبی و سکته مغزی محسوب می شود که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است؛ بنابراین کنترل فشار خون یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت است.نتایج این تحقیقات در نشریه Hypertension منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • استفاده از فست فودها برای کودکان
  • گرفتن 5 تا 10 دقیقه آفتاب در روز ضروری است
  • خوردن میوه و سلامت قلب
  • دانستنی های جالب درباره گلاب
  • آموزش گام به گام آرایش چشم دودی همراه با تصویر
  • جوش های صورت چه فوایدی می توانند داشته باشند
  • داروهای خانگی برای اسپوندیلوز گردن
  • چطوری در زمان بیکاری بچه ها را سرگرم کنیم
  • محبوبترین ها

  • راه حل هایی برای گریه نوزاد
  • تغییر گفتار اطفال به واسطه خانواده
  • اهمیت کشمش دادن به اطفال
  • زمینه چینی برای صحبت با کودک
  • تغذیه بهتر اطفال با این روشها
  • نجات اطفال از خطر سکته مغزی
  • آموزش ریاضی توسط خانواده
  • چگونه با کودکان دمدمی مزاج رفتار کنیم
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است