کالری سوزاندن

در خیابان،کوچه،بیابان،کوه و … راه میروید و شاید سالیانه با این راه رفتن ها زیاد روبرو شوید.از زمان های قدیم همیشه متخصصان و دکتران پیاده روی را بهترین روش برای سلامت دانسته اند و از فواید زیاد آن سخن گفته اند.شما میتوانید با پیاده روی روزانه کالری بدن تان را بسوزانید،اما ممکن است این دیرکرد سوزاندن شما را ناامید کند.پس بهتر است با روش 10 دقیقه ای ما آشنا شوید.

بسیاری از متخصصان برای سلامت بدن روزانه یک ساعت پیاده روی را توصیه می کنند اما با این روش پیاده روی در عرض 10 دقیقه به اندازه یک ساعت کالری بسوزانید.

راه رفتن یکی از راحت ترین و موثرین تمرینات برای سلامتی بدن است  با این حال بسیاری از افراد  شروع  تمرینات و روند ادامه دادن آن  به خصوص برای کسانی که پزشک به آنها توصیه کرده روزی یک ساعت پیاده روی کنند کار سخت و دشواری است برخی از آن ها به دلیل کمبود وقت از این کار سر باز می زنند.

اما نگران نباشید ما به شما چند روش 10 دقیقه ای معرفی می کنیم که به سوزاندن کالری، تناسب اندام و بهبود عملکرد قلب و عروق شما کمک می کند.

شبیه کوهنوردان راه بروید

بیتسی ارل، مربی ورزش در شهر نیویورک  روشی را توصیه می کند که در آن فرد باید در طول پیاده روی در فضای باز زانوها خود را بلند کرده و بالا بیاورد به اصطلاح پیاده روی شبیه “راه رفتن کوهنوردان” انجام دهد  این حرکات به سوزاندن کالری کمک کرده چرا که با پیاده روی به این صورت عضلات و مفاصل نسبت به راه رفتن معمولی بیشتر به کار گرفته شده و فعالیت بیشتری دارند.

30 ثانیه نخست پیاده روی: پیاده روی سریع.
30 ثانیه دوم: راه رفتن در حالی که زانوهای خود را تا قفسه سینه خود بالا آورده اید.
برای 30 ثانیه سوم: بازگشت به حالت پیاده روی سریع.
برای 30 ثانیه آخر: راه رفتن شبیه کوهنوردان  برای انجام این تمرین در هنگام بالا آوردن زانو راست، آرنج دست راست خود را بالا بیاورید این تمرین را برای سمت چپ بدن نیز تکرار کنید.
این تمرین  پیاده روی 2 دقیقه ای را 5 بار تکرار کنید که در مجموع 10 دقیقه می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • روزه داری و کنار گذاشتن ورزش
  • سبزیجات ریشه ای برای کاهش وزن
  • دختر یا پسرشدن جنین با این مواد غذایی
  • علل مهم برای احساس درد در پا
  • مصرف بيش از حد آنتي‌بيوتيك‌ها سبب كمبود ويتامين k در بدن مي‌شود
  • در محیط کار متنوع تر باشید
  • چه کارانجام دهیم تا ناخن هایمان زودتر بلند شود؟
  • علاقه مندان به دابسمش
  • خطرات تری کلوزان موجود در خمیردندان های معروف
  • مواد غذایی حاوی فولیک اسید، ضامن سلامتی جنین
  • رفع نفخ شکم با این روش ها
  • نه کلید برای پدران و مادران خوب
  • املاح و مواد معدنی و ارزش غذایی کیوی
  • ایا با ترک سیگار میزان قند خون بالا کاهش میابد؟
  • آیا خارش پوست فقط مربوط به بیماری پوستی است؟
  • محبوبترین ها

  • نکات مهم در مورد برخی جوش های صورت
  • عوامل ریزش مو
  • خانمهایی که برای زیباتر کردن خود وقت ندارند این ترفندها را بخوانند
  • افزایش عمر ناخن ها
  • آیا میتوانیم با علل پیری زودرس پوست مقابله کنیم؟
  • آیا احتمال دارد اگزما و آکنه به دلیل آلرژی غذایی باشد؟
  • پوست حساس و ژل اصلاح
  • آیا موهای چرب روش درمانی دارد؟
  • ۷ شیوه ای که برای پوستتان بد است
  • چگونه برجستگی‌های قرمز روی بازوها را معالجه کنیم؟
  • در مورد رنگ ابرو این نکات را بدانید
  • هوشمندترین مچ بند برای پیشگیری از سرطان
  • ابروهایمان را چگونه رنگ کنیم
  • ۴ مرحله آسان برای برداشتن ابرو
  • آیا کاشت مو بهتر است یا نه؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است