فواید پیاده روی سوزاندن کالری چطور کالری بسوزانیم؟

در خیابان،کوچه،بیابان،کوه و … راه میروید و شاید سالیانه با این راه رفتن ها زیاد روبرو شوید.از زمان های قدیم همیشه متخصصان و دکتران پیاده روی را بهترین روش برای سلامت دانسته اند و از فواید زیاد آن سخن گفته اند.شما میتوانید با پیاده روی روزانه کالری بدن تان را بسوزانید،اما ممکن است این دیرکرد سوزاندن شما را ناامید کند.پس بهتر است با روش 10 دقیقه ای ما آشنا شوید.

بسیاری از متخصصان برای سلامت بدن روزانه یک ساعت پیاده روی را توصیه می کنند اما با این روش پیاده روی در عرض 10 دقیقه به اندازه یک ساعت کالری بسوزانید.

راه رفتن یکی از راحت ترین و موثرین تمرینات برای سلامتی بدن است  با این حال بسیاری از افراد  شروع  تمرینات و روند ادامه دادن آن  به خصوص برای کسانی که پزشک به آنها توصیه کرده روزی یک ساعت پیاده روی کنند کار سخت و دشواری است برخی از آن ها به دلیل کمبود وقت از این کار سر باز می زنند.

اما نگران نباشید ما به شما چند روش 10 دقیقه ای معرفی می کنیم که به سوزاندن کالری، تناسب اندام و بهبود عملکرد قلب و عروق شما کمک می کند.

شبیه کوهنوردان راه بروید

بیتسی ارل، مربی ورزش در شهر نیویورک  روشی را توصیه می کند که در آن فرد باید در طول پیاده روی در فضای باز زانوها خود را بلند کرده و بالا بیاورد به اصطلاح پیاده روی شبیه “راه رفتن کوهنوردان” انجام دهد  این حرکات به سوزاندن کالری کمک کرده چرا که با پیاده روی به این صورت عضلات و مفاصل نسبت به راه رفتن معمولی بیشتر به کار گرفته شده و فعالیت بیشتری دارند.

30 ثانیه نخست پیاده روی: پیاده روی سریع.
30 ثانیه دوم: راه رفتن در حالی که زانوهای خود را تا قفسه سینه خود بالا آورده اید.
برای 30 ثانیه سوم: بازگشت به حالت پیاده روی سریع.
برای 30 ثانیه آخر: راه رفتن شبیه کوهنوردان  برای انجام این تمرین در هنگام بالا آوردن زانو راست، آرنج دست راست خود را بالا بیاورید این تمرین را برای سمت چپ بدن نیز تکرار کنید.
این تمرین  پیاده روی 2 دقیقه ای را 5 بار تکرار کنید که در مجموع 10 دقیقه می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

5 1000
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 299 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آیا آب برنج باعث زیبایی پوست میشود؟
  • پیشگیری از ابتلا به مشکلات زبان پس از مسواک کردن آن
  • برنامه ریزی بین شغل و زندگی
  • اطفال و از دست دادن پدر و مادر
  • کنترل احساسات پس از یک شکست عشقی
  • هیپوکسی در آزمایشگاه نورموباریک
  • فواید خوردن نمک قبل از غذا
  • هرگز این 2 دقیقه را از یاد نبرید
  • محبوبترین ها

  • خستگی ماهیچه‌ها را مصرف ویتامین D از بین ببرید
  • توصیه های لازم در هنگام عفونت ها
  • راهکار هایی برای داشتن عمر طولانی
  • اتفاقات پس از ورزش
  • آیا در مدت زمان کم قطر بازو افزایش می یابد؟
  • ورزش و چربی سوزی و لاغری
  • تاثیرات جالب دویدن در مراحل اول
  • توصیه هایی برای یک برنامه غذایی مفید برای ورزشکاران
  • رپورتاژ

  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما