کالری سوزاندن

در خیابان،کوچه،بیابان،کوه و … راه میروید و شاید سالیانه با این راه رفتن ها زیاد روبرو شوید.از زمان های قدیم همیشه متخصصان و دکتران پیاده روی را بهترین روش برای سلامت دانسته اند و از فواید زیاد آن سخن گفته اند.شما میتوانید با پیاده روی روزانه کالری بدن تان را بسوزانید،اما ممکن است این دیرکرد سوزاندن شما را ناامید کند.پس بهتر است با روش 10 دقیقه ای ما آشنا شوید.

بسیاری از متخصصان برای سلامت بدن روزانه یک ساعت پیاده روی را توصیه می کنند اما با این روش پیاده روی در عرض 10 دقیقه به اندازه یک ساعت کالری بسوزانید.

راه رفتن یکی از راحت ترین و موثرین تمرینات برای سلامتی بدن است  با این حال بسیاری از افراد  شروع  تمرینات و روند ادامه دادن آن  به خصوص برای کسانی که پزشک به آنها توصیه کرده روزی یک ساعت پیاده روی کنند کار سخت و دشواری است برخی از آن ها به دلیل کمبود وقت از این کار سر باز می زنند.

اما نگران نباشید ما به شما چند روش 10 دقیقه ای معرفی می کنیم که به سوزاندن کالری، تناسب اندام و بهبود عملکرد قلب و عروق شما کمک می کند.

شبیه کوهنوردان راه بروید

بیتسی ارل، مربی ورزش در شهر نیویورک  روشی را توصیه می کند که در آن فرد باید در طول پیاده روی در فضای باز زانوها خود را بلند کرده و بالا بیاورد به اصطلاح پیاده روی شبیه “راه رفتن کوهنوردان” انجام دهد  این حرکات به سوزاندن کالری کمک کرده چرا که با پیاده روی به این صورت عضلات و مفاصل نسبت به راه رفتن معمولی بیشتر به کار گرفته شده و فعالیت بیشتری دارند.

30 ثانیه نخست پیاده روی: پیاده روی سریع.
30 ثانیه دوم: راه رفتن در حالی که زانوهای خود را تا قفسه سینه خود بالا آورده اید.
برای 30 ثانیه سوم: بازگشت به حالت پیاده روی سریع.
برای 30 ثانیه آخر: راه رفتن شبیه کوهنوردان  برای انجام این تمرین در هنگام بالا آوردن زانو راست، آرنج دست راست خود را بالا بیاورید این تمرین را برای سمت چپ بدن نیز تکرار کنید.
این تمرین  پیاده روی 2 دقیقه ای را 5 بار تکرار کنید که در مجموع 10 دقیقه می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط سلمان آرین با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف كم كلسيم درمبتلايان به سنگهاي مجاري ادراري توصيه نمي‌شود
  • پیشگیری و درمان افتادگی رحم
  • چند توصیه از متخصصین زیبایی در مورد حمام کردن
  • عواقب مضر بازی با تبلت و موبایل
  • بررسی عادات غذایی با ترویج رژیم غذایی سالم
  • آیا لزومی دارد پیش از ورزش داروی مسکن بخوریم
  • تمرینات ورزشی موثر برای سالمندان
  • سن شیوع اختلال های سوء مصرف مواد با سایر مشکلات سلامت روانی
  • کاهش شنوایی Hearing Loss
  • پیتزای پر ملات
  • چه کار کنیم که ابروها شکل مناسبی داشته باشند
  • وارد آمدن آسیب به ستون فقرات با وسایل هوشمند
  • چربی سوزی با کمک آب میوه های طبیعی
  • نشانه های مهم برای مشکلات ارتوپدی
  • حواستان به شنوایی تان هست؟
  • محبوبترین ها

  • 10 درصد کودکان اچ‌آی‌وی مثبت، هر گز به ایدز مبتلا نخواهند شد
  • چیزهایی که درباره میگرن نمیدانستید
  • آسپرین مانعی برای سرطان سینه
  • 5 منفعت خندیدن
  • آشنایی با بیماری چشمی دویک
  • ارتباط چرت زیاد با بیماری
  • تعریف خفگی
  • چند اصطلاح غلط طبی
  • چطوری آرتروز را فراری بدهیم؟
  • 10 ماده غذایی سرشار از گلوتامین که باید در رژیم غذایی داشته باشید
  • واکنش والدین در مواجهه با مشاجره خواهر و برادر
  • راه حل هایی برای خفگی در هنگام خواب
  • دستورالعمل های جدید برای مبتلایان به دیابت، که خواستار حرکت بیشتر آن ها هستند
  • تصورات عامیانه در مورد ماکارونی
  • بررسی دقیق استفاده از پستاک در کنار شیر مادر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است