قوی کردن چشم داشتن چشمان قوی خوراکیهای مفید برای چشم

امروزه با به روی کار آمدن تکنولوژی های پیشرفته و البته سرگرم کننده مانند رایانه،گوشی هوشمند،تلویزیون های پیشرفته صفحه بزرگ و … دیگر چشمان ما در امان نیستند و اگر از آن ها مراقبت لازم را به عمل نیاوریم قطعاً چشمان را به مرور زمان از دست خواهیم داد.بنابراین باید از چشمان مان به درستی مراقبت کنیم و ما میخواهیم در این مطلب شما را با 8 خوردنی مفید برای چشم ها آشنا کنیم.

با شیوع استفاده از دستگاه های لپتاب، تلفن های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی، همه ما به اتفاق در معرض ضعف قطعی بینایی قرار گرفته ایم. و کودکان ما نیز در معرض مشکلات بینایی و عوارض مرتبط با چشم قرار گرفته اند.

سایت بولد اسکای در این باره می نویسد، ما می توانیم با مصرف برخی مواد غذایی موجود در منزل، از برخی مشکلات مربوط به بینایی در امان باشیم.

سایت “بولد اسکای”، – که اختصاص به مسائل پزشکی و بهداشتی دارد – در گزارشی به این موضوع پرداخته و برخی مواد غذایی مفید در پیشگیری از مشکلات بینایی را معرفی می کند.

برای مصون ماندن از مشکلات بینایی باید این مواد غذایی را در وعده های روزانه گنجاند تا به تدریج به عنوان بخشی از رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرند.

قرمزی، خارش و خشکی چشم از جمله عوارض بینایی هستند که به خصوص با بالا رفتن سن ممکن است گریبانگیر انسان شوند. برخی ممکن است برای رهایی از این عوارض به قطره های مرطوب کننده چشم روی بیاورند. این قطره ها درست است که به طور مقعطی مفید هستند اما نمی توانند درمان نهایی برای مشکلی باشند که به مرور زمان تشدید می شود.

برای برخورداری از بینایی قوی و دقیق باید این هشت خوراکی را در رژیم غذایی خود بگنجانید :

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است. این میوه به طور چشمگیری باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود همچنین بدن را در برابر اضطراب قوی می کند و احتمال ابتلا به خستگی چشم را از بین برده و قدرت بینایی را بیشتر می کند.

پرتقال

این میوه سرشار از ویتامین C است و باعث تقویت بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم با بالا رفتن سن می شود.

آب هویج

هویج سرشار از کاروتنوئید ویتامین A است و بیش از هر خوراکی دیگری به قدرت بینایی کمک می کند.

زرد چوبه

زرد چوبه به عنوان یک چاشنی سرشار از ویتامین های A، B و E است و نیز منبع غنی آنتی اکسیدان هایی است که از بروز آب مروارید (Cataract) جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز منبع غنی ویتامین C است و لذا برای تقویت سلامت چشم به طور کلی مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست و به تقویت سلامت چشم و بینایی کمک شایانی می کند.

آواکادو

یکی از بهترین میوه هایی است که به سلامت چشم و تقویت بینایی کمک می کند.

خشکبار

خشکبار به خصوص بادام، فندق و بادام زمینی از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند که به بهداشت و سلامت چشم کمک شایانی می کنند.

منبع : بهترین ها

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • کودکان و پیامدهای چهارشنبه سوری
  • تنفس عمیق و مزایای آن
  • ترکیبی جدید با گل کلم
  • حرکت ورزشی ساده برای از بین بردن کمردرد
  • خر و پف نشانه خوبی نیست!
  • برای رهایی از غبغب این حرکات فوق العاده مفید هستند
  • عینک آفتابی های پلاریزه با غیرپلاریزه چه فرقی دارند؟
  • لزوم دریافت ویتامین دی بخاطر قلب
  • رژیم غذایی مناسب برای زندگی محیط های آلوده
  • کمک به رفع یبوست
  • زمینه سازهای دعواهای اطفال
  • انواع تیک حرکتی و عصبی و ویژگیهای هر کدام
  • اک مک آلمانی
  • همه چیز درمورد ویتامین B6
  • ماست با این علائم را نخورید
  • محبوبترین ها

  • غلات مصرف کنید،ریسک حمله قلبی را کاهش دهید
  • چگونه بفهمیم ماهی تازه است یا کهنه
  • عصرانه را چه زمانی بخوریم تا دچار اضافه وزن نشویم؟
  • نکات مهم و جالب درباره ی ویتامین زمستانی
  • در هنگام آلودگی هوا از چه مواد غذایی استفاده کنیم
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • حد و مرز استفاده از نمک
  • یک دنیا خاصیت درمانی نهفته در زیتون
  • چربی‌های ترانس عامل بروز مشکلات روحی در سنین پایین
  • روش تهیه سوپ یا آش مغذی
  • چگونه در طی یک سال آبلیمو تازه بماند؟
  • نکاتی مهم که قبل از اقدام به رژیم گرفتن باید بدانید
  • در کنترل فشار خون بالا تغذیه چقدر موثر است
  • با سیر و پیاز بیشتر از صد سال عمرکنید
  • با خرما سرحال و شاداب شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است