رژیم غذایی و لاغری

 

نتایج یک مطالعه جدید که شرح آن در مجله بین‌المللی «چاقی» منتشر شده، نشان داد که خوردن غذاهای چرب خطر ابتلا به افسردگی را تشدید می‌کند.متخصصان تغذیه می‌گویند: هر چند مصرف غذاهای چرب در ابتدا ممکن است به دلیل طعم خاصی که دارد به شما احساس لذت بدهد اما این مواد غذایی معمولا اعتیاد‌آور هستند و در نتیجه پس از مدتی و به ویژه اگر زیاد استفاده شود باعث افت خلق و افسردگی می‌شوند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، مصرف غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده هستند مانند همبرگر، پنیر، بستنی و کره باعث بروز التهاب در سرتاسر بدن می‌شود که مغز هم از این قاعده مستثنی نیست. این التهاب در نهایت باعث ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود که پیامد آن بروز تغییرات خلق منفی است.

درواقع اسیدهای چرب غیرمفید موجود در این دسته از مواد غذایی پروتئین‌های موجود در مغز را دستخوش تغییر می‌کنند و این امر منجر به دگرگونی‌های احساسی می‌شود.

دکتر استفانی فولتون، نویسنده این مطالعه می‌گوید: مصرف غذاهای چرب و مضر روی ثبات احساسی انسان تاثیر سوء می‌گذارد و احتمال بروز اضطراب و افسردگی را تشدید می‌کند.

 

منبع: خبر پو

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • گرسنگی دائمی و این درمان ها
  • تصویر نوشته هایی در ارتباط با غذای سالم
  • فایده های برخی خوردنی های چربی سوز
  • دانستنی های مهم درمورد هسته ی سیب
  • عارضه آنسفالی در این نوزاد
  • پیشنهادات پزشکی جدید پیرامون آنتی بیوتیک ها
  • علت دیدن خون پس از نزدیکی
  • درمان دیابت نوع 2 با داروی جدید xultophy
  • حیوان ناشنوا، دقیقاً مانند حیوانات شنوا عمل میکنند!
  • آموزش خودآرایی سریع و تمیز
  • امراض تهدید کننده برای سلامتی زنان
  • روشهای موثر رهایی از سرگیجه
  • با عارضه های پیش از قاعدگی مبارزه کنید ( بخش دوم)
  • تاثیر هنر روی روح و روان افراد
  • جایگاه چای در رژیم غذایی
  • محبوبترین ها

  • غذاهای پرچرب و تاثیرات منفی آن ها بر مغز
  • الگوهای نادرست و مخرب غذایی
  • در کوهنوردان تغذیه باید بر مبنای چه اصولی باشد بخش 1
  • استفاده از روغن حیوانی برای چه افرادی مضر است
  • خواص کشمش را باهم مرور میکنیم
  • ترشی خوردن و ارزش غذایی آن
  • در خرید روغن زیتون به این نکات توجه کنید
  • رژیم غذایی مناسب برای زندگی محیط های آلوده
  • با این مواد غذایی پروتئین بدن خود را تامین کنید
  • رژیم غذایی برای انتخاب جنسیت دختر
  • همه تاثیرات منفی شکر بر سلامتی
  • اگر به فکر حفظ عضله هایتان هستید بخوانید
  • پژوهشهای جدید دکتر ادرالین لوکاس درباره میوه انبه
  • تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان
  • با این غذاها می توانید زود سیر شوید!!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است