آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

ویتامین برای سرما خوردگی مواد غذایی در سرما مصرف ویتامین ها در پیشگیری از سرما خوردگی مصرف کالری در سرما افزایش وزن در فصول سرد افزایش وزن در سرما اضافه وزن در سرما

با سرد شدن هوا بدن انسان نیاز به تامین حرارت بیشتری دارد.این موضوع سبب می شود نیاز به دریافت کالری بیشتری داشته باشیم.مصرف غذاها با کالری زیاد در فصل سرما یک ضرورت برای بدن محسوب می شود.اما آیا این موضوع منجر به اضافه وزن نمی شود؟چه افرادی با سرد شدن هوا بیشتر باید مراقب تناسب اندام خود باشند؟در این مطلب به این سوال های شما پاسخ خواهیم داد.

دکتر حسن فرهاد غیبی با بیان این مطلب گفت: اما افرادی‌ که در محیط‌ های گرم همچون خانه و محیط کار سربسته هستند نیاز به افزایش میزان دریافت کالری ندارند؛ چرا که با افزایش دریافت کالری در این دسته از افراد، احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی وجود دارد، از این رو افزایش کالری به همه افراد توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مواد غذایی حاوی ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن و آنتی اکسیدان‌ ها در این فصل افزود: ویتامین‌های  A، Cو D و ماده‌ی معدنی روی (زینک) برای پیشگیری از سرماخوردگی، عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما ضروری می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین منبع تامین ویتامین  A، شیر، غذاهای گوشتی و پیش سازهای آن در سبزیجات به‌ ویژه سبزیجات تیره و میوه‌ های نارنجی نظیر هویج، مرکبات و خرمالو به دلیل وجود بتاکارتن‌ها می‌ باشد.

وی درخصوص ویتامین D با اشاره به کمبود آن در جهان و در کشور گفت: مهم‌ترین منبع تامین کننده‌ی آن نورخورشید می‌باشد که با توجه به کم‌بودن آن در فصل زمستان، توصیه می‌شود مردم در این فصل، از نورخورشید و منابع غذایی دریایی بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وجود روی (زینک) در دوران بلوغ، در بهبود زخم و برای تقویت سیستم ایمنی بدن با اهمیت است، اظهار کرد: همچنین کمبود آن می‌تواند منجر به بلوغ دیررس و مشکلات جنسی در آینده شود.

فرهاد غیبی خاطرنشان کرد: گوشت‌ها و حبوبات بهترین منابع تامین روی هستند.

وی توصیه کرد: در فصل سرما باید به‌ طور روزانه از پنج گروه اصلی غذایی شامل نان، غلات، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت، حبوبات، تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار سرماخوردگی می‌شوند، مقداری از آب و املاح بدنشان با تب کردن از بین می‌رود؛ بنابر این به این افراد توصیه می‌شود، برای رفع کم آبی بدن و جایگزین کردن مواد از دست رفته، از مایعات فراوان به‌ویژه مایعات گرم همچون آش و سوپ‌های حاوی سبزیجات زیاد استفاده کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به نقش کافئین در دفع بیشتر آب بدن توصیه کرد: تا حد امکان از قهوه، نسکافه، چای پررنگ و شکلات در این فصل کمتر استفاده شود و با مواد فاقد کافئین و یا حاوی کافئین کم نظیر چای کم‌رنگ جایگزین شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از انتقال انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها در فصل سرما عنوان کرد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها، عدم دست دادن و روبوسی با همدیگر از جمله مسائل بهداشتی است که باید رعایت شود.

منبع: ایسنا

 

5 1000
ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی , عمومی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x