1045595_952

فقط قهوه شما را از خوابیدن بازنمیدارد برای انرژی گرفتن می توانید از موادخوراکی و نوشیدنی های موثری بغیر از قهوه کمک بگیرید برخی از این موادغذایی شامل جودوسر ،آب ،سرکه سیب ،سبزیجات ،دانه چیا ،تخم مرغ و نعنا را می توانیم نام ببریم سستی و رخوت شدید و خستگی را از تنتان بیرون میرانند و باعث تقویت بنیه شما خواهند شد پیشنهاد می کنیم پس از بیدارشدن و در ساعات اولیه صبح این خوردنی ها را امتحان کنید تا شگفت زده شوید.

شما در بعضی روزها نمی توانید دست از خمیازه کشیدن بردارید، حتی بعد از یک خواب شبانه کامل. اما قهوه ممکن نیست این مشکل را حل کند و در واقع می تواند همه چیز را بدتر کند، بخصوص اگر شما مقداری شیرین کننده مصنوعی به آن اضافه می کنید تا در محدوده قند مصرفی توصیه شده بمانید.
مطمئنا شما برای مدتی احساس انرژی خواهید کرد اما وقتی سر خوشی تان پرید، بهای آن را می پردازید. بعلاوه عادات غذا خوردن ناسالم در بروز خستگی موثر اند بنابراین اگر همراه قهوه تان شیرینی می خورید یا صبحانه را بطور کامل حذف می کنید، باعث خواهید شد که تمام روز احساس کسالت و بی حالی کنید. در زیر، بهترین مواد غذایی افزایش دهنده انرژی برای شروع روزتان را بیان می کنیم:
جو دوسربنظر می رسد یک کاسه بلغور جو دوسر کلاسیک، هنوز هم یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید در اول صبح بخورید. بلغور جو دوسر، یک نیروگاه انرژی است که شاخص گلیسمی پایینی دارد، شاخص گلیسمی مقیاسی است که نشان می دهد بدن، چقدر سریع کربوهیدراتها را جذب کرده و آنها را به سوخت تبدیل می کند. بلغور جو دوسر، آرام سوز است بنابراین شما را در تمام صبح، فعال نگه می دارد، بدون آنکه باعث شود درعرض چند ساعت، دچار افت قند خون شوید مانند زمانهایی که قهوه های شیرین می خورید.

آبآب ساده، اولین چیزی است که می تواند به شما کمک کند سریع تر بیدار شوید. حتی کم آبی خفیف نیز می تواند باعث شود که احساس گیجی کنید (مغز مه آلود) زیرا بدن شما برای انجام عملکردهای طبیعی اش، آب کافی در اختیار ندارد. در واقع اکثر ما در اوایل صبح، کمی دچار کم آبی هستیم بنابراین مصرف مقدار زیادی مایعات، مفید خواهد بود.

اگر متوجه شدید که در اواسط بعداز ظهر، در پشت میزتان چرت می زنید، رفتن به سراغ آب سرد کن، به مراتب بهتر از خرید قهوه از ماشین های فروش خودکار است.
سرکه سیبهیچ اطلاعات علمی وجود ندارد که چرا سرکه سیب می تواند نشاط بخش باشد اما نوشیدن یک لیوان از این ماده ترش، مخلوط شده با آب و عسل در هر صبح، یک درمان سنتی است که افراد بسیاری در مورد موثر بودنش قسم می خورند.

گفته می شود که سرکه سیب به شما انرژی می دهد، ذهن را شفاف می کند و بطور کلی به سلامت عمومی خوب کمک می کند. شاید این فقط یک خرافه باشد اما اگر باعث می شود احساس خوبی پیدا کنید، هیچ دلیلی برای ننوشیدن آن وجود ندارد. فقط در نوشیدن آن، زیاده روی نکنید زیرا اسید آن می تواند گلو و دستگاه گوارش شما را تحریک کند.
دانه های چیادانه های چیا غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ تقویت کننده مغز هستند که می توانند به رفع خستگی کمک کرده و شما را هوشیارتر سازند. اما مزایای چیا به اینجا ختم نمی شود: آن دانه های ریز می توانند تا ۱۰ برابر وزنشان، آب جذب کنند که این مسئله می تواند به هضم (و در نتیجه تبدیل غذا به انرژی) سرعت ببخشد و در عین حال شما را هیدراته و هوشیار نگه دارد.

سبزیجات برگ دار

کتی استریکر، درمانگر طبیعی و مشاور تغذیه می گوید: خوردن مقدار زیادی سبزیجات ارگانیک تازه چیده شده، یکی از بهترین راهها برای بالا بردن سطوح انرژی تان است. آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین B هستند که به بدن کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند. شما می توانید با خوردن یک سالاد سبزیجات برای صبحانه یا تهیه یک اسموتی سبز مغذی، تنوع ایجاد کنید.

نعناعمحققان دریافته اند که عطر نعناع، هوشیاری را افزایش داده و خستگی را کاهش می دهد. با یک لیوان چای نعناع داغ بجای قهوه معمول تان، خود را کاملا هوشیار کنید یا هنگامیکه در عصر دچار سستی و رخوت شدید، یک آدامس نعنایی بجوید.

تخم مرغاستریکر می گوید: ممکن است شایعاتی شنیده باشید مبنی بر اینکه تخم مرغ برای شما بد است اما در حقیقت اینطور نیست. تخم مرغ ها در واقع یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه هستند زیرا سفیده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که به شما در تمام طول روز، انرژی پایدار می دهد. پخته، کاملا آبپز، سرخ شده یا املت، آن را هر طوری که دوست دارید، مصرف کنید.

وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف داروهاي كنترل فشارخون، خطر ابتلا به پوكي استخوان را در پي دارد
  • سرگرمی مهمترین دلیل عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی
  • برای پیشگیری از سرطان روده، زردچوبه بخورید
  • رشد فقر زدگی در کشور آلمان
  • اصول مصرف وارفارین
  • معرفی خوردنیهای سم زدا در فصل تابستان
  • آیا بلوغ زودرس قابل درمان است؟
  • مرغ سالم و ویژگی های آن
  • مشکلات رایج حاملگی دوقلویی
  • آیا دیابت بی مزه همان دیابت معمولی است؟
  • دانستنی هایی درباره دردهای مختلف در بدن
  • از جمله مضرات گذاشتن پاها بر روی هم
  • مراقبت های لازم برای تیروئید در مادران باردار
  • 7 گام زندگی سالم
  • اطلاعاتی راجع به عصب کشی دندان
  • محبوبترین ها

  • ماسکهایی که باعث میشود کودک از رفتن به دندانپزشک خوشش بیاید
  • پوسیدگی دندان و درمان طبیعی آن در منزل
  • عامل دندان ساییدن بچه ها مشخص شد
  • عوامل ریسک پذیر برای سرطان دهان چیست؟
  • لاغری به کمک لثه و دندان ها می آید!!!
  • آیا دندان ها با غواصی آسیب میبینند؟
  • تشخیص سلامت بدن به وسیله دهان
  • سلامت و بهداشت بیشتر دهان با کنار گذاشتن این مواد غذایی
  • آیا آمالگام دارای جیوه خطرناکی است؟
  • چه معالجه های دندان‌پزشکی در طی عادت ماهیانه خانم‌ها نباید انجام شود؟
  • ابزاری مفید برای کاهش تاثیرات دندان قروچه
  • چگونه در منزل بطریق ساده دندانها را سفید کنیم
  • اهمیت و نقش مهم دندان های شیری کودکی
  • تاثیر بارداری بر سلامت دهان و دندان چگونه است
  • اهمیت یافتن منشا ساییدگی دندان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است