کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

علائم آرتریت روماتوئید درمان آرتریت روماتوئید پیشگیری از آرتریت روماتوئید آرتریت روماتوئید

اگر به آرتریت دچار هستید بهتر است از برخی مواد غذای مفید برای درمان خود کمک بگیرید این خوراکی ها تاثیرات فراوانی بر کاهش درد مفاصل شما خواهند گذاشت و مانع تورم و تشدید درد ناشی از آتریت در اندام شما می شوند التهاب مزمن را می توانید با استفاده از این موادخوراکی طبیعی و سالم از بین ببرید تمام این خوراکی ها از خاصیت ضدالتهابی برخوردارند مراقب اضافه وزن خود باشید چون تاثیر زیادی در ابتلای شما به آرتریت روماتوئید میگذارد.

از میان خوراکی های پاییزی، برخی خاصیت کاهش التهاب و درد ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید را دارند.

این ترکیب های موثر غذایی همچنین منجر به کاهش وزن موثر در مبتلایان به این بیماری التهابی نیز می شوند. از آنجا که افزایش وزن و فشار روی مفاصل خود عامل تشدید آرتریت روماتوئید است، کاهش وزن در این بیماران با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، اهمیت زیادی دارد:

کدو تنبل: سرشار از ویتامین های آ و ث، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و املاح معدنی دیگری مانند آهن است. آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل با تورم که خود عامل تشدید کننده آرتریت است، مبارزه می کند.

سیب: یک میوه غنی از فیبر است که خوردن آن منجر به احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از افزایش وزن می شود.

سیب زمینی شیرین: توصیه می شود که در برنامه غذایی تان به رنگ ها بیشتر توجه کنید. به دلیل این که رنگ میوه ها و سبزیجات ناشی از مواد مغذی به نام فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است، این مواد مغذی آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات مهمی در رژیم غذایی هستند که با التهاب می جنگند. ویتامین ث یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهمی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها عبارتند از؛ بلوبری، سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پرتقال، بروکلی و طالبی.

کلم پیچ: مانند سایر سبزیجات تیره رنگ، غنی از آنتی اکسیدان ها با خاصیت ضد التهابی و ویتامین های کا و ث است. کلم پیچ همچنین حاوی فیبر بالا برای احساس سیری طولانی مدت است.

آجیل: در میان آجیل ها، گردوی برزیلی مقادیر قابل توجهی سلنیوم دارد. مطالعات انجام شده در سال 2005، در دانشگاه کارولینای شمالی، نشان داد خطر ابتلا به آرتریت در کسانی که میزان سلنیوم مصرفی آنان زیاد بود، در مقایسه با آن‌ هایی که کمتر از این ماده دریافت کرده بودند، 40درصد کمتر بود. کمبود سلنیوم، ممکن است در بروز آرتریت روماتوئید موثر باشد. این ماده معدنی، به آنتی ‌اکسیدان‌ ها کمک می ‌کند تا رادیکال‌ های آزاد زیانبار را از بین ببرند.

زردچوبه: در میان ادویه به دلیل وجود کورکومین موجود در آن، مانند ایبوپروفن عمل می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

ماهی سالمون: ماهی ‌های روغنی (مثل سالمون و ساردین) یا هر ماده غذایی حاوی امگا 3 مانند گردو، دانه سویا، بذر کتان، روغن کانولا و دانه کدو حلوایی تولید مواد شیمیایی را که التهاب را افزایش می ‌دهند، کم می ‌کند. به علاوه آنزیم‌ هایی را که باعث بروز التهاب می ‌شوند مهار می ‌کند. ماهی ‌های روغنی علاوه بر امگا3 حاوی ویتامین دی هم هستند که از تورم و درد مفاصل جلوگیری می‌ کند.

منبع: آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x