3-secrets-prevent-wrinkles-fb

چین و چروک روی پوست را با چه روش های طبیعی می توانیم برطرف کنیم چه راهکارهای طبیعی به ما در این زمینه کمک میکنندمرغ بدون پوست،سیر،چای سبز،آب،روغن زیتون،لوبیاها و ماهی سالمون به شما در رفع چین و چروک صورتتان کمک زیادی خواهند کرد برای محافظت از پوستتان از این موادطبیعی بهره بگیرید و مانع پیری زودرس آن شوید ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی برای پوست در این خوراکی های سالم نهفته است .

 برنامه غذایی و آنچه می خوریم تاثیر بسیار زیادی روی پوست صورتمان دارد. در این مقاله که برگرفته از کتاب Food Cures است می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که به کاهش چین و چروک پوست کمک می کنند.

مرغ بدون پوست

گوشت های بدون چربی مانند گوشت سینه مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند البته لوبیا نیز گزینه غیر گوشتی است که می توانید استفاده کنید. درحالی که این غذاها را هضم می کنید بدنتان پروتئین های آنها را به آمینو اسید ها می شکند تا برای سلول ها پشتیبانی بسازد. داشتن مقدار زیادی آمینواسید کمک می کند بدن بتواند سریع تر سلول های پوست و کلاژن را بازسازی کند. سعی کنید به تمام وعده های خود مقداری از این پروتئین های بدون چربی اضافه کنید، مخصوصا اگر دچار کمبود پروتئین هستید.

سیر

سیرهای تند و تیز حاوی آنتی اکسیدان محافظت کننده از پوستی هستند به نام پلی فنول که پوستتان را از رادیکال های آزاد محافظت می کند، مولکول های ناپایداری که تبدیل به کلاژن می شوند. سیر خرد شده را قبل از اینکه به غذا اضافه کنید 10 تا 15 دقیقه نگه دارید تا ترکیباتش فعال شوند و خاصیتش افزایش بیابد. سیر و دیگر غذاهایی که حاوی پلی فنول ها هستند همچنین جزء بهترین غذاهای مقابله و پیشگیری از سرطان نیز به حساب می آیند.

چای سبز

قهوه ممکن است با بالا بردن هورمون های استرس مانند آدرنالین و نورآدرنالین باعث افزایش چین و چروک شود. به جای قهوه، کافئین خود را از چای سبز بگیرید که سرشار از پلی فنول ها است. روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید اما اگر بدنتان به کافئین حساس است از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد ننوشید.

آب

وقتی چای نمی نوشید بدن خود را با یک لیوان آّب آبرسانی کنید. وقتی سلول ها را سرشار از مایعات نگه دارید آنها نیز مواد مغذی را راحت تر وارد خود می کنند و غشا را انعطاف پذیر می کنند. این یعنی ظاهر پوستتان نرم و صاف می ماند. سعی کنید در طول روز 7 تا 8 لیوان آب بنوشید و اگر در معرض گرمای زیاد یا فعالیت شدید قرار گرفتید، مقدار آبی که می نوشید را افزایش دهید.

توت ها چه تمشک، توت فرنگی، بلوبری، یا توت سیاه از دیگر میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

توت ها چه تمشک، توت فرنگی، بلوبری، یا توت سیاه از دیگر میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این آنتی اکسیدان ها نجات دهنده پوست هستند و شما را از چین و چروک و آسیب های پوستی محافظت می کنند. در صورت امکان روزی یک فنجان به صورت اسموتی یا میکس با سالاد میل کنید.

روغن زیتون

این روغن سالم سرشار است از اسید اولئیک، اسید چربی که با نگه داشتن مایع غشای سلولی پوست را صاف می کند. ویتامین E و پلی فنول ها همچنین کمک می کنند ظاهر پوست جوان بماند. برای اینکه بیشترین آنتی اکسیدان را دریافت کنید یک روغن اکسترا ویرجین 100 درصد طبیعی انتخاب کنید. این نوع روغن زیتون بیشترین آنتی اکسیدان را دارد چون کمترین تغییر در آن داده شده است. از این روغن به عنوان چربی در بیشتر غذاها استفاده کنید اما مواظب باشید آن را زیاد حرارت ندهید چون ترکیبات مفید خود را از دست می دهد.

سالمون

اسید چرب های امگا 3 موجود در سالمون تنها برای قلبتان مفید نیستند. آنها همچنین مایع غشا سلولی را حفظ می کنند تا به پوست جوانی و لطافت ببخشند. سعی کنید هر هفته دو وعده ماهی چرب مانند سالمون و خال مخالی میل کنید. ماهی سالمون همچنین یکی از منابع خوب ویتامین D است.

لوبیاها

تحقیقات محققان استرالیایی نشان داده افرادی که بیشتر لوبیا، ماهی، سبزیجات و روغن زیتون میل می کنند کمترین چین و چروک را دارند. محققان بر این باورند ترکیب چربی های غیر اشباع، پروتئین های بدون چربی و آنتی اکسیدان ها به مقابله با پیری کمک می کنند. سعی کنید هفته ای یک بار غذایی بر پایه لوبیا میل کنید و روزانه 5 تا 6 وعده سبزیجات داشته باشید.

سلامت نیوز

 

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • چطوری قانونهای نادرست خانواده را درست کنیم
  • هشدارهای مختلف بدن برای بیمار شدن
  • بیماری های مهمی در گروه بیماری های خودایمنی قرار می گیرد
  • اطلاعاتی جامع در زمینه بهداشت روان
  • نشستن مداوم و ابتلا به این عارضه های خطرناک
  • نکاتی ارزشمند درباره ورزش
  • رنگ بنفش برای چه گروهی ممنوع است.
  • انواع ضرر و زیان هایی که به روح و روان اطفال می رسانیم
  • علائم و ناراحتی هایی که ملزم مشاوره با پزشک هستند
  • داروها را در دمای مناسب نگه دارید
  • چهار دیواری اختیاری!؟ صحیح یا غلط؟
  • مترو بر سر کارگران خراب شد
  • اشک چشم از زاویه ای دیگر
  • افزایش تعداد سلول های بنیادی جنین با ویتامین D
  • مصرف مسکن در دوران بارداری، عامل بیش فعالی کودک
  • محبوبترین ها

  • اثرات مطلوب رابطه جنسی بر بارور شدن زنان
  • سقط جنین به چه دلایلی ایجاد می شود
  • برخی علائم جالب برای بارداری
  • تهدید به سقط جنین با این مواد طبیعی
  • ناهنجاری های تناسلی در جنین با این عوامل
  • این تست را قبل از باردارشدن انجام دهید
  • افزایش شانس فرزند دار شدن با این خوراکی ها
  • همه چیز در مورد محبت کردن به کودک دوم
  • شربت سرفه و افزایش احتمال بارداری
  • تعویق بارداری با ریسک بیماری قلبی
  • از دست دادن مو در بارداری
  • از دلایل و علت خشکی و خارش واژن تا درمان
  • خوراکی های تنظیم کننده حرارت بدن خانم های باردار
  • بررسی تغییرات جنین در هشت ماهگی
  • چه جور شلوار بارداری بخریم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است