شما در حال انجام کارهای روزانه خود هستید و به تدریج احساس گرما می کنید. این احساس شبیه این است که کسی یک بسته ژل را گرم کند، و آن را به زیر پوست شما تزریق کند.

گرگرفتگی آزار دهنده است. این گرگرفتگی ها می توانند با تپش قلب، برافروختگی پوست، بدن شما را ترک کنند.  این درست است که معمولاً گرگرفتگی همراه با یائسگی است، ولی زنان در هر سنی می توانند آن را تجربه کنند. (براساس نظریات کارشناس مؤسسه ی سلامت زنان) گرگرفتگی می تواند در هر زمانی و بنا بر دلایل مختلف شما را آزار دهد.

قبل از بررسی دلایل آن، مهم است که خاطر نشان کنیم تجربه ی گرگرفتگی به این معنا نیست که چیز ترسناکی در جریان است. این روشن نیست که چرا برخی از مردم آن را تجربه کرده اند و بعضی نه. اما برای بسیاری یک بیماری خوش خیم یا گذرا است.

اگر شما به طور مداوم دچار گرگرفتگی می شوید، در گوشی موبایل یا در یک کاغذ یادداشت بنویسید چه زمانی این تجربه در روز اتفاق می افتد و  شما قبل از شروع آن چه کاری انجام می دهید. نگه داشتن این نوع دفتر خاطرات به شما کمک می کند مجموعه ی محرک های آن مانند نوشیدنی ها یا استرس را شناسایی کنید.(این اطلاعات همچنین می تواند به پزشک شما در شناسایی علت گرگرفتگی تان کمک کند.) براساس گفته های سیمپسون، پزشک زنان و زایمان، کلینیک کلیولند.

در اینجا شایع ترین محرک های گرگرفتگی بیان شده است که هیچ ارتباطی به یائسگی ندارند و اینکه چه چیزی در مورد آن ها باید انجام دهیم.

تجویز داروها

مخدرها، داروهای ضد افسردگی و برخی داروهای پوکی استخوان تعدادی از محرک های دارویی گرگرفتگی هستند.

به زودی بعد از شروع دوره ی جدید این داروها منتظر گرگرفتگی باشید. اگر این داروها همزمان با هم باشند، احتمالاً علت گرگرفتگی خود را خواهید دانست.

چه چیزی باید انجام دهید

اجازه بدهید ارائه کننده ی مراقبت های بهداشتی شما بداند چه خبر است. آن ها ممکن است داروها را به مواد مخدر مشابه تغییر دهند. همچنین ممکن است گرگرفتگی که از بدنتان دور می شود با این داروها سازش پیدا کند. به طوری که ارائه دهندگان به شما اطمینان می دهند که این ناراحتی برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند.

اضافه وزن

چربی بدن سوخت و سازی فعال است و همین امر به ارتباط بین چاقی و برخی سرطان ها کمک می کند و چون اضافه وزن سوخت و ساز بدنتان را به هم می ریزد در نتیجه منجر به گرگرفتگی می شود.

آنچه شما باید انجام دهید

رژیم غذایی و ورزش به تسکین گرگرفتگی کمک می کند. براساس مطالعات دانشگاه کالیفرنیا زنانی که در هفته 200 دقیقه ورزش می کنند در مقایسه با زنان چاقی که تلاشی برای کم کردن وزن خود ندارند، دو برابر گرگرفتگی کمتری را گزارش کرده اند.

5 1000
ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط با موضوع پزشکی , سلامت زنان | 350 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رفع مشکلات عفونی در لثه ها
  • موارد با اهمیت درباره گلوکوم
  • ترویج همدلی میان زوجین
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • خواص بادام کوهی یا الوک
  • با علم نانو، بسته بندی ها خوردنی میشوند
  • درمورد گیاه افدرا چه می دانید
  • هر آنچه درمورد شکلات ها باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • آیا تاکنون میوه را برای یک رژیم مناسب بکار برده اید؟
  • آسیب های خورد و خوراک غیر اصولی
  • برای سلامت قلب زنان سویا بسیار فایده دارد
  • 4 راه حل اساسی در مقابله با پرخوری و افزایش وزن
  • با این 3 خوراکی همیشه جوان بمانید
  • مراقبت های تغذیه ای در دوره های مختلف زندگی
  • به کار افتادن مغز با این خوردنی ها
  • خطرات مصرف زیاد پفک برای کودک
  • رپورتاژ

  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما