رژیم های غذایی بدون قند، این روزها در بالای نمودار هستند.  با چندین دلیل خوب، شکر می تواند عامل اصلی خراب کردن رژیم باشد. اما برخی سایت ها برای جلب نظر مشتری بیش از حد حذف شکر را در همه چیز حتی میوه ها برای رسیدن به هدف باشگاهی خود مطرح می کنند.

اما محروم کردن خود از مخلوط میوه و هندوانه به نام سلامت صحیح یا سلامت خوب لازم است؟

طبق گفته های سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا این تصور نادرست که میوه روی رژیم غذایی بی اثر است از کجا آمده است؟ قند طبیعی در میوه ها، محصولات لبنی و سبزیجات نشاسته دار وجود دارد. بدن و مغز شما از آن ها برای سوخت استفاده می کند. بدون قند طبیعی ما در یک کسری بزرگ انرژی قرار می گیریم. علاوه بر این مواد مغذی درون میوه ها از هجوم شکر غیر طبیعی که از خوردن آب نبات به دست می آید جلوگیری می کنند. با خوردن میوه علاوه بر این که موادی چون فیبر و پروتئین را دریافت می کنید به کند شدن سرعت افزایش قند خون کمک می کنید.

شکر افزودنی برای شما بد است. اما یک نکته وجود دارد. مصرف زیاد قند و شکر از هر نوع باعث افزایش قند خون شده و انسولین ترشح می کند. از انجا که انسولین باعث ذخیره ی قند خون به عنوان چربی به خصوص چربی شکم می شود. نتیجه ی این قند اضافی افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی_عروقی و دیابت است ولی این بدان معنا نیست که کاملاً میوه را قطع کنید، بلکه به اندازه مصرف کنید.

2 تا 3 وعده میوه در روز مصرف کنید و هر وعده شامل یک فنجان از انواع توت ها یا میوه ها ی قطعه قطعه شده و یا نیمی از گریپ فروت باشد.

 

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع پزشکی , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • گوزلمه گل آفتابگردان
  • کوفته همراه با چاشنی های مختلف
  • مردانی که باب میل خانم ها نیستند
  • جوشانده های خانگی مفید یا بی تاثیر؟
  • ضدآفتاب ها و 14 مورد باور نادرست درباره آنها
  • جالب ترین طراحی ها روی دندان
  • بررسی روانشناسی اتاق خواب برای فرزندان
  • افراد چاق چقدر ورزش کنند؟
  • قرآن در رابطه با رنگ ها چه می گوید
  • چگونگی و نحوه تغییرات مثبت در روابط
  • تمیزترین هدفون دنیا
  • تصاویر دستگاه امواج درمانی
  • اصول و نحوه رفتار با شریک افسرده
  • تعریف اصطلاح پرکاربرد انعطاف پذیری
  • پی بردن به راز شخصیت حیوانات
  • محبوبترین ها

  • 26 راهکار معجزه آسا برای تقویت حافظه
  • وفادار شدن مردان با هورمون اوکسی توسین
  • ملزومات رسیدن به آرامش
  • والدین چگونه می توانند اضطراب کودک را کاهش دهند
  • آیا به وسواس های فکری دچارید؟
  • عواملی که شما را به افسردگی می کشاند
  • چرا درک ماهیت اختلالات اضطرابی دشوار است؟
  • 5 موردی که در ارتباط با افسردگی آموختم
  • تاثیرات مثبت همنشینی با دوستان با اعتماد به نفس
  • روش هایی برای داشتن یک حافظه ی قوی
  • روانکاوی افراد خود زشت پندار
  • چرا بعضی از انسانها نمی توانند ثروتمند شوند
  • اگر شادی را جستجو می کنید
  • تغییرات روحی و خلقی با پدر شدن
  • آیا درون گراها در کاهش وزن موفق ترند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است