resistancetochange

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چیزی را از دست داده باشد.ممکن است در مرحله ای از زندگی محیط کار،همکاران،دوستان و یا چیزهای متفاوتی را از دست داده باشید.در این شرایط همه ی افراد دچار سردرگمی و ناراحتی و مهم تر از همه ترس می شوند چون فکر می کنند نمی توانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و اعتماد به نفس لازم را در خود نمی بینند.اما باید در این شرایط چه کاری انجام داد؟در این مطلب شما را در حل این موضوع کمک می کنیم.

علاوه بر این افرادی که نیاز مبرمی به امنیت دارند با احتمال بیشتری دربرابر تغییر مقاومت می‌کنند زیرا تغییر احساس امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. تغییر، به معنای بیرون آمدن از منطقه امن و وضعیت عادی به وضعیت فوق‌العاده است. ترس از تغییر می‌تواند ما را دچار احساس فقدان، سردرگمی و دوپارگی میان نیاز به عمل و بی‌عملی کند.
رفتارهای مشخصی وجود دارند که نشانه‌های واکنش به تغییر هستند. این نشانه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: پرخاش و عصبانیت، شعله ور شدن غیر معمول احساسات، تشویق سایرین به مقاومت کردن، بی‌احساسی و رفتارهای نامطبوع، عدم عمل به وظایف مهم، افزایش غیبت کردن در محیط کار، تاخیر داشتن، عدم نشان دادن واکنش مناسب، عدم گوش دادن و بی‌علاقگی، تلاش‌های آگاهانه و موثر برای تخریب. البته باید در نظر داشت که وجود این عوامل به این معنا نیست که افراد در نقطه مقابل تغییر قرار دارند بلکه مقاومت واقعی در برابر تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بعد از پرسیدن سوالات و تردیدهای خود نمی‌توانند پاسخ مناسب را به تغییر بدهند.
مدیریت مقاومت و آماده شدن برای مواجهه با آن یکی از بهترین راه‌هایی است که هر فردی می‌تواند در زمان تغییر به کار ببرد.
مقاومت به تغییر واکنشی طبیعی است بنابراین باید منتظرش بود و برای آن برنامه‌ داشت و آن را پذیرفت. مقاومت در برابر تغییر به این معنا نیست که تغییر یا افراد مخالف با آن بد هستند بلکه باید آن را به عنوان یک واکنش طبیعی پذیرفت و راه را برای عبور از آن هموار کرد.
اگر شما بتوانید نکات زیر را در فرآیند تغییر در نظر بگیرید به خوبی می‌توانید این بخش را پشت سر بگذراید:
دلایل ترس را برای خود مشخص کنید
اطلاعات لازم را برای عبور از این مرحله به دست آورید. چه اطلاعاتی لازم دارید؟
دلایل و چشم‌اندازهای تغییر را با نگاهی باز و شفافیت بیشتر برای خود ترسیم کنید
یک زمان‌بندی برای تغییرات پیش رو در نظر بگیرید.
در این زمینه صحبت کنید و ارتباطات موثر داشته باشید.منبع: روزنامه سپید

 

 

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با نوشیدن قهوه از مرگ حتمی نجات می یابید!
  • طرز تهیه مواد آرایشی و بهداشتی سالم در خانه
  • خانمها در چه سنی میل جنسی زیادتری دارند؟
  • در مصرف لبنیات حد و مرز را رعایت کنید
  • علل ایجاد بیماری پای پرانتزی
  • سن مناسب سینه خیز رفتن نوزاد
  • محل سرطان روده ی بزرگ در طول عمر بیمار تعیین کننده است
  • واکنش های بدن در برابر عوامل خارجی
  • ماست سفت خانگی به شیوه کلمن
  • روش نادرست شیردهی و خطر آن برای نوزاد
  • توصیه های پزشکی برای عارضه اونیکومایکوزیس
  • درمان بوی بد دهان راحت تر از آنست که فکر میکنید
  • اگر هندوانه نمی خورید این مطلب را بخوانید
  • کدام سالاد باعث کاهش وزن میشود؟
  • بدون چاقی عضلات را حجیم کنید
  • محبوبترین ها

  • آموزش حرکات ورزشی مناسب برای اداری ها
  • حرکات و فعالیت های ورزشی در حالت نشسته
  • تاثیر آهن و کلسیم بر عملکرد ورزشکاران
  • علایم هشدار دهنده یک عفونت خطرناک مجاری فوقانی تنفسی
  • پیشگیری از آترواسکلروز و بهبود جریان خون با فعالیت ورزشی
  • روی تردمیل بدویم یا در فضای باز؟
  • شیوه مخروطی استفاده استروئید را بشناسید
  • مصرف پروتئین وی چه زمانی استفاده شود بهتر است
  • از گلوتامین چه می دانید
  • 6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند
  • فیگور گیری را اینگونه یاد بگیرید
  • فعالیت در زمان آلودگی هوا
  • در ورزش یوگا به چه نکاتی باید توجه کنید
  • توصیه‌های کارشناسان در مورد چگونگی انجام و جلوگیری از اشتباهات در تمرینات کششی
  • با این سه حرکت یوگا، التهاب را کاهش دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است