resistancetochange

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چیزی را از دست داده باشد.ممکن است در مرحله ای از زندگی محیط کار،همکاران،دوستان و یا چیزهای متفاوتی را از دست داده باشید.در این شرایط همه ی افراد دچار سردرگمی و ناراحتی و مهم تر از همه ترس می شوند چون فکر می کنند نمی توانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و اعتماد به نفس لازم را در خود نمی بینند.اما باید در این شرایط چه کاری انجام داد؟در این مطلب شما را در حل این موضوع کمک می کنیم.

علاوه بر این افرادی که نیاز مبرمی به امنیت دارند با احتمال بیشتری دربرابر تغییر مقاومت می‌کنند زیرا تغییر احساس امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. تغییر، به معنای بیرون آمدن از منطقه امن و وضعیت عادی به وضعیت فوق‌العاده است. ترس از تغییر می‌تواند ما را دچار احساس فقدان، سردرگمی و دوپارگی میان نیاز به عمل و بی‌عملی کند.
رفتارهای مشخصی وجود دارند که نشانه‌های واکنش به تغییر هستند. این نشانه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: پرخاش و عصبانیت، شعله ور شدن غیر معمول احساسات، تشویق سایرین به مقاومت کردن، بی‌احساسی و رفتارهای نامطبوع، عدم عمل به وظایف مهم، افزایش غیبت کردن در محیط کار، تاخیر داشتن، عدم نشان دادن واکنش مناسب، عدم گوش دادن و بی‌علاقگی، تلاش‌های آگاهانه و موثر برای تخریب. البته باید در نظر داشت که وجود این عوامل به این معنا نیست که افراد در نقطه مقابل تغییر قرار دارند بلکه مقاومت واقعی در برابر تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بعد از پرسیدن سوالات و تردیدهای خود نمی‌توانند پاسخ مناسب را به تغییر بدهند.
مدیریت مقاومت و آماده شدن برای مواجهه با آن یکی از بهترین راه‌هایی است که هر فردی می‌تواند در زمان تغییر به کار ببرد.
مقاومت به تغییر واکنشی طبیعی است بنابراین باید منتظرش بود و برای آن برنامه‌ داشت و آن را پذیرفت. مقاومت در برابر تغییر به این معنا نیست که تغییر یا افراد مخالف با آن بد هستند بلکه باید آن را به عنوان یک واکنش طبیعی پذیرفت و راه را برای عبور از آن هموار کرد.
اگر شما بتوانید نکات زیر را در فرآیند تغییر در نظر بگیرید به خوبی می‌توانید این بخش را پشت سر بگذراید:
دلایل ترس را برای خود مشخص کنید
اطلاعات لازم را برای عبور از این مرحله به دست آورید. چه اطلاعاتی لازم دارید؟
دلایل و چشم‌اندازهای تغییر را با نگاهی باز و شفافیت بیشتر برای خود ترسیم کنید
یک زمان‌بندی برای تغییرات پیش رو در نظر بگیرید.
در این زمینه صحبت کنید و ارتباطات موثر داشته باشید.منبع: روزنامه سپید

 

 

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • طبیعی ترین جانشین های امپرازول
  • استرسی ها منتظر آلزایمر باشید
  • درمان برای عارضه صرع
  • راه رفتن کودک در یازده ماهگی
  • داروهایی که با مصرف آن رنگ ادرار تغییر میکند
  • مواردی که باعث می شود پس از عقد احساس پشیمانی کنید
  • روغن کنجد، خواص آن و آثر آن بر رشد موها
  • کیست‌های ساده و کمپلکس سینه را بشناسیم
  • جلوگیری از ایجاد گرسنگی
  • اگر زیاد به هتل می روید بخوانید
  • ارتباط داروهای ضد افسردگی با بیماری قلبی
  • بخندید تا زودتر بهبود یابید
  • عکس های کپسول گاز هوای فشرده
  • پنجره اتاقتان را باز بگذارید و لاغر شوید!
  • نوشیدنی هایی برای تامین املاح مورد نیاز بدن
  • محبوبترین ها

  • چه ارتباطی میان تغذیه،حرکات ورزشی و سرطان پروستات وجود دارد؟
  • نکاتی جالب و خواندنی در مورد آب
  • با این غذاها به پیری سلام کنید
  • چرا برخی اوقات حرکات بدن انسان دست خودش نیست
  • با این مواد غذایی پروتئین بدن خود را تامین کنید
  • لاغری ؛ زمانهایی که باید غذا بخورید
  • حقایقی در مورد اسیدهای چرب امگا3
  • صرف وعده شام هنگام غروب به شما در کاهش وزن کمک می کند
  • کالری تخم مرغ
  • محصولات ارگانیک را در سفره غذایی خود جای دهید
  • رسیدن به تناسب اندام با رژیم مایعات
  • لذیذترین اسموتی ها برای خانم های باردار
  • به کودک خود از این غذا ها بدهید و از این غذا ها منعش کنید
  • یک صبحانه کامل و مقوی برای کودک
  • مویز و خاصیت سلامت زای آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است