مشاوره زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

bn-km446_0928yh_gr_20150925153510

 

بسیاری از افراد در طول روز مجبورند مدت طولانی بنشینند و نمی توانند فعالیت عملی داشته باشند.در نشستن های طولانی مدت به دلیل عدم تحرک فرد بیشتر از سایر اشخاص در معرض افزایش وزن می تواند باشد و دچار التهاب می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با 10 ماده غذایی لاغر کننده و ضد التهاب آشنا کنیم.توصیه ما این است که افرادی که مجبور به نشستن های طولانی مدت هستند حتما از این مواد غذایی استفاده کنند.

 

تعدیل رژیم غذایی بهترین کار ممکن برای کاهش خطراتی است که نشستن طولانی‌مدت به دنبال دارد. مواد غذایی ضد‌ التهاب مانند آووکادو و ماهی نه تنها به بهبود سلامتی و تندرستی شما کمک می‌کنند، بلکه از التهاب ناشی از نشستن نیز جلوگیری به عمل می‌آورند. اگر کل روز مجبورید بنشینید، این 10 غذای لاغرکننده را بیشتر مصرف کنید تا سریع‌تر لاغر شوید.
1. توت
یک خبر خوب برای دوست‌داران میوه: خوردن توت به شکل قابل‌توجهی باعث کاهش التهابات در بدن می‌شود. توت حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین است که از فعالیت ژن‌های التهابی جلوگیری به عمل می‌آورند. زغال اخته، بیش از سایر توت‌ها آنتوسیانین دارد. همچنین سرشار از ویتامین C و رسوراترول است که با جلوگیری از انتشار رادیکال‌های آزاد از گسترش التهاب در بدن جلوگیری می‌کند.
2. آجیل
با اینکه آجیل به اندازه امگا3 حیوانی مقوی نیست، اما منبع بزرگ یک ضد التهاب گیاهی است که به اختصار ALA (آلفا-لینولنیک اسید) نامیده می‌شود. گردو بیش از سایر آجیل‌ها حاوی آلفا-لینولنیک اسید است، اما بادام بهترین منبع ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر التهاب کمک می‌کنند.
3. آناناس
آناناس حاوی یک ضد التهاب قوی به نام بروملین است. بروملین در کل میوه وجود دارد، اما مقدار آن در ساقه آناناس بیشتر است. سعی کنید هسته آناناس را به همراه گوشت شیرینش میل کنید تا از مزایای ضد التهابی آن بهره‌مند شوید.
4. روغن زیتون
روغن زیتون مانند ایبوپروفن با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور COX-1 و COX-2 از بروز التهاب جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. به همین دلیل، به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود.
5. زردچوبه
باید از کورکومین برای رنگ زرد روشن زردچوبه تشکر کنید. اما رنگ زردچوبه تنها نکته مثبت درباره این ادویه نیست. این ادویه خواص ضد التهابی قابل‌توجهی دارد و حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که باید حتما در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. کورکومین با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور عمل می‌کند. این ادویه به کاهش سایز دور کمرتان نیز کمک می‌کند. محققان در یکی از آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام دادند، دریافتند که مصرف زردچوبه به کاهش سطح چربی در بدن موش‌ها کمک می‌کند.
6. سیر
سیر علاوه بر عطر و طعم خاصی که به غذای شما می‌دهد، از شیوع التهاب در بدن نیز جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های سیر از خواص این ماده غذایی بهره‌مند شوید، اما مطالعات محققان نشان داده است که سیر تازه مزایای بسیار بیشتری دارد که یکی از آنها کاهش وزن است. خبر دیگر این است که مطالعات اخیر نشان داده سیر از سوخت و ساز قند خون بدن محافظت می کند و به کنترل سطح چربی در خون کمک می‌کند.
7. چای سبز
دلایل خوبی برای نوشیدن چای سبز وجود دارد. این نوشیدنی ملایم به عنوان معجزه سلامت قرن شناخته می‌شود، چون خواص ضد التهابی دارد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات و پلی فنل موجود در چای سبز این نوشیدنی را به یک اکسیر ضد التهاب قوی تبدیل کرده‌اند.
8. آووکادو
آووکادو سرشار از اولئیک اسید چرب است که به کاهش التهاب در سلول‌های عضلانی، رفع مقاومت به انسولین و حتی کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. محققان در یکی از مطالعات خود دریافتند که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های غیر اشباع از انباشت چربی در اطراف شکم جلوگیری کرده و باعث لاغری می‌شود.
9. ماهی‌های چرب
بسیاری از مواد غذایی با استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های نباتی خطرناک (مانند سویا، ذرت، آفتاب‌گردان، روغن نخل و غیره) تهیه می‌شوند که حاوی امگا6 قابل‌توجهی هستند، اما امگا3 اندکی دارند. از این رو، توصیه می‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید و به جای آن ماهی چرب بخورید. با این حال، آمریکایی‌ها در اکثر وعده‌های غذایی خود از محصولات حاوی امگا6 و روغن‌های نباتی استفاده می‌کنند.
10. تخم کتان
تخم کتان یکی از بهترین منابع آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوعی اسید چرب امگا3 به شمار می‌رود. در واقع، این ماده غذایی بیش از سایر منابع چربی حاوی مواد مغذی است. توجه داشته باشید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسیده می‌شود. بنابراین، قبل از مصرف باید آن را آسیاب کنید تا از فواید کامل تخم کتان بهره‌مند شوید.
منبع: خبرپو 

5 1000
ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x