want-to-get-pregnant-eat-these-8-foods

اگر تصمیم به فرزندآوری دارید بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید و با این کار موجب تقویت تخمک گذاری خود شوید برخی راهکارهای موثر دراین زمینه به شما کمک خواهند کرد و شانس بارورشدنتان را افزایش خواهند داد آجیل ،گوشت و مرغ،ماهی،پنیر محلی و حبوبات از مفیدترین خوردنی هایی هستند که برای آمادگی برای بچه دارشدن باید از آن ها استفاده کنید.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را در لیست خریدتان قرار دهید.

سلنیوم یک ماده معدنی است که مقدار کمی از آن می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت بگذارد. سلنیوم با باروری هم رابطه دارد و حالا پژوهشگران دریافته‌اند که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با سرطان ایفا کند. پس اگر مقداری از آن خوب است،‌ هر چه بیشتر باشد بهتر است. درست است؟

خیر، در مورد این ماده درست نیست. دکتر مارک موید می گوید این از آن مواقعی است که کمش هم زیاد است. سلنیوم بیش از حد (۲۰۰ میکروگرم در روز) با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان پروستات و بازگشت سرطان پوست همراه است و هیچ سودی برای سلامت قلب ندارد. سلنیوم یک ماده فوق‌العاده است و احتمالا از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند،‌اما مقدار خیلی کم و خیلی زیاد آن می‌تواند مضر باشد.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را که موسسه بین‌المللی سلامت پیشنهاد کرده، در لیست خریدتان قرار دهید.

آجیل برزیلی
آجیل برزیلی بهترین منبع سلنیوم است و مصرف 6 تا 8 عدد از آن کافی است.

ماهی
ماهی تن با ۹۵ میکروگرم سلنیوم در هر وعده در دومین مکان قرار دارد. از دیگر غذاهای دریایی حاوی سلنیوم، می‌توان هالیبوت (۴۷ میکروگرم)، ساردین (۴۵ میکروگرم)  و میگو (۴۰میکروگرم) را نام برد. اگرچه پیشنهاد ما این است که چون میگو مشکلات زیادی دارد، به جای میگو از موارد دیگر استفاده کنید.

گوشت و مرغ
مانند ماهی،‌ گوشت هم سرشار از سلنیوم است. هر وعده گوشت ران حاوی ۴۲ میکروگرم، گوشت گاو ۳۳ میکروگرم، بوقلمون ۳۱ میکروگرم و مرغ ۲۲ میکروگرم سلنیوم است. اما مانند ماهی، ‌گوشت هم می‌تواند حاوی موادی مانند آنتی‌بیوتیک باشد، پس همیشه از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

پنیر محلی
این پنیر خوشمزه نه‌تنها حاوی ۲۰ میکروگرم سلنیوم است،‌ بلکه ۱۰۳ میلی‌گرم کلسیم هم دارد.

حبوبات
برنج، جو و حتی دانه‌های ذرت حاوی سلنیوم‌اند. برنج و جو دوسر بهترین منابع حبوباتی این ماده‌اند.

منبع:الو دکتر

#
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع اقدامات پیش از بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • عکس تجهیزات ثابت کننده کمکهای اولیه
  • به دهان و دندان خود آسیب وارد نکنید
  • مشکل در عضلات کمر
  • آنچه که باید درباره تنبیه کردن کودک بدانید
  • کمردرد ناشی از حالات روحی هم وجود دارد؟
  • غذا دادن به حیوانات
  • داروي جديد براي سرطان پروستات
  • بعد از عمل لیپوساکشن چرا باید ورزش کنیم؟
  • تهدید بیماری آرتریت روماتوئید برای این افراد
  • چسب زخم جدید مخصوص عفونت ها
  • دانسته هایی درباره خاصیت درمانی بامبو
  • با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید
  • شروع بارداری و دستورات تغذیه ای مهم برای آن
  • 5 دقیقه ای تمدد اعصاب کنید
  • سه عامل خطرناک برای مرگ درجوانی
  • محبوبترین ها

  • اطلاعات کامل درمورد قرص های روانگردان
  • عوامل جذب کننده مصرف مواد مخدر در سنین پایین
  • مواجه شدن جنین با دخانیات
  • سرفه های مزمن افراد سیگاری
  • جوانان و گرایش به سمت مواد مخدر
  • تاثیر دود سیگار روی استرس و اضطراب
  • آیا اعتیاد به سیگار دلایل ارثی دارد ؟
  • مرفین و قلیان و اعتیادآوری یکسان
  • سیگار ناباروری می آورد
  • مصرف همزمان چند ماده اعتیاد آور با هم
  • اطلاعات مفید در مورد ناس و تنباکوهای بدون دود
  • تاثیر نیروی معنوی روی ترک مواد مخدر
  • کم شدن علاقه به زندگی با دخانیات
  • مصرف مکرر نوشیدنی های نشاط آور
  • متا آمفتامين (4-MTA) چه ماده ی مخدری است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است