580231929_xs

شاه توت یکی از بهترین میوه هایی است که افراد چاق باید مصرف کنند از ویژگی های مفید این میوه می توانیم به کاهش وزن و افزایش تولید چربی قهوه ای در بدن اشاره کنیم این میوه در درمان چاقی نقش بسزایی ایفا میکند و باعث سوزاندن انرژی و تولید حرارت در بدن می شود همچنین از ابتلای افراد چاق به بیماری های ناشی از اضافه وزن کمک پیشگیری میکند.

 این میوه شیرین سرشار از فواید فوق العاده برای سلامت است: کاهش کلسترول، افزایش سطح قند خون و پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان از جمله این آثار هستند که حالا در کنار فایده دیگری که برای درمان چاقی از طرف دانشمندان چینی پیشنهاده شده است شاه توت را به میوه ای مهم و محبوب تبدیل کرده است.

مطالعات جدید سازمان جانورشناسی چین به این نتیجه رسیده است که شاید شاه توت بتواند کلید درمان چاقی باشد. وجود ماده ای به نام راتین در این میوه منجر به فعال شدن چربی قهوه ای، افزایش سوخت و ساز و کمک به کاهش وزن می شود.

چاقی درحال حاضر به یک مسئله نگران کننده سلامت در جهان و به ویژه ایالات متحده تبدیل شده است؛ به طوری که از هر 3 فرد بالغ یک نفر و از هر 6 کودک و نوجوان یک نفر با مشکل چاقی و خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی و انواع سرطان روبرو است. با اینکه رژیم های غذایی مناسب و فعالیت جسمی راهکارهای اولیه برای درمان چاقی هستند اما برای بعضی از افراد نیاز به روش های درمانی دیگر هم احساس می شود.

در این مطالعه راتین (به اندازه 1 میلیگرم در میلی لیتر) به آب آشامیدنی دو گروه از موش ها اضافه شد. یک گروه به لحاظ ژنتیکی چاق بودند و گروه دیگر با رژیم غذایی آزمایشگاهی چاق شده بودند. افزودن روتین به غذای هر دو گروه نشان داد که چربی قهوه ای آنها فعال می شود، انرژی بیشتری از دست می دهند و وزنشان پایین می آید. به گفته محققان، شاه توت با داشتن این ماده مثل هوای سرد عمل می کند که منجر به سوزاندن انرژی و تولید حرارت می شود. همچنین راتین می تواند به تشکیل سلول های چربی قهوه ای مانند در زیر پوست کمک کند.

محققان این پژوهش بر این عقیده هستند که راتین می تواند یک رویکرد درمانی جدید به چاقی و دیگر بیماری های مرتبط با اضافه وزن ارائه کند.

شفقنا زندگی؛

 

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • شناخت علت ریزش مو
  • تاثیر موسیقی شاد بر روحیه
  • 3تمرین ساده یوگا که پشت میزتان هم می‌توانید انجام دهید!
  • اهمیت حفظ بهداشت وسایل مهدکودک
  • پروتئین وِی (Whey) بر بیماری های دیابت و قلبی چه اثراتی میگذارد
  • چند درصد از ایرانی ها با مشکل دهان و دندان مواجه اند
  • بدون مژه مصنوعی مژه های خود را بلند کنید
  • در کنار منابع آهن از این خوردنی ها مصرف کنید
  • اصول اساسی در مقابله با چربی ها
  • داروي فشار خون، امیدی تازه برای درمان ام اس
  • وابستگی دانش آموزان به فضای مجازی سبب افزایش بی سوادی می شود
  • جلوی افزایش یبوست را بگیرید
  • تکنیک های بالا بردن استعداد در سنین پایین
  • سندرم اشتهای زیاد در این پسر بچه
  • سلامت مغزی و بازی شطرنج
  • محبوبترین ها

  • با دستگاه حرکت جلو بازو را چگونه انجام دهیم
  • در ۴ هفته سینه‌های قوی‌تردرست کنید
  • قوانین و مقررات و آموزش ورزش سپک تاکرا
  • با 30 دقیقه ورزش سلامت مغز خود را تضمین کنید
  • ورزشهایی برای درمان انحراف ستون فقرات
  • هر آنچه باید درباره ورزش پلاتیس بدانیم
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 1
  • ورزشهای موثر برای ریلکس عضلات گردن و شانه
  • حرکات ورزشی 5 هفته ای برای تمام بدن
  • توصیه میشود ورزشهای سبک را فراموش نکنید
  • معرفی سه ورزش شادی آور
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • حرکات ورزشی بعد ازگرم کردن
  • تمرینات وزنه برای گرد و بزرگ کردن باسن خانمها
  • پاشنه کفش ورزشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است