از جمله مواد غذایی مفید برای آقایان می توان اسیدهای چرب امگا سه را نام برد که در ماهی های روغنی وجود دارند و خوردن آنها در وعده صبحانه می تواند باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول شود. این هورمون نقش اساسی در ایجاد استرس و نگرانی در آقایان دارد و در دراز مدت باعث ناباروری در آنها می شود.

قرار دادن مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا سه شامل انواع دانه های آجیل، سویا و نیز تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند سبب افزایش میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن آقایان شده و قدرت باروری را در آنها تقویت کند.
مواد غذایی حاوی ویتامین D هم یکی دیگر از ترکیبات ضروری برای وعده صبحانه برای آقایان است، از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین ارزشمند می توان آب پرتقال غنی شده، شیر، زرده تخم مرغ و جگر گوساله را نام برد.
براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه “گراتس” کشور اتریش، مصرف ویتامین D می تواند سطح هورمون تستوسترون بدن آقایان را افزایش دهد و علاوه بر بالا بردن توان فیزیکی و قدرت بدنی، سبب افزایش باروری در آنها شود.
برخی مواد شیمیایی درون پلاستیک و شامپوها دارای هورمون استروژن بوده و به شدت بر قدرت باروری آقایان تاثیر منفی می‌گذارند؛ به همین دلیل کارشناسان برای کاهش سطح استروژن موجود در خون توصیه می کنند آقایان مواد غذایی چون تخم مرغ و کلم بروکلی در وعده صبحانه مصرف کنند تا قدرت باروری آنها افزایش یابد.

ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • وقتی تاثیرات سیگار در بدن از بین رفت چه میشود
  • خوراکی های مفیدی که افراط در خوردن آنها، بسیار زیان دارد
  • علاقه مندان به همبرگر بخوانند
  • چکارکنیم که دچار کم آبی نشویم
  • چگونه اسپری خانگی صورت درست کنیم
  • اسموتی زردچوبه نوشیدنی سالم
  • دانسته های مهم پیرامون داروی جدید سرطان خون
  • امگا 3 از پيري زودرس جلوگيري مي كند
  • بیماری سیروز صفراوی اولیه چه نشانه هایی دارد و چگونه درمان میشود
  • بیماری Anorexia nervosa رابا هم مرور میکنیم
  • تغییر جای نامعمول دندانها از مشکلات دندانی دوران میانسالی
  • نحوه ی رفتار کردن با افراد و شخصیت های مختلف
  • کاهو و یک دنیا خاصیت درمانی
  • نسخه غذایی برای زیاد شدن شیر مادر
  • برای چربی سوزی موثر این 7 نکته را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • ناشناخته ترین ورزش های باستانی ایرانی
  • در سرما بلرزید تا وزنتان کاهش یابد
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 2
  • راهکار های اساسی برای از بین بردن درد پهلو
  • در بدنسازی منظور از تکنیک ناتوانی سرشانه ها چیست؟
  • چطوری اندامی مانند یک ژیمناستیک کار درست کنیم؟
  • برای اینکه رشد عضلانی مجدد داشته باشیم این شیوه ها مفیدند
  • تمیز کردن خانه را با ورزش شروع کنید
  • آموزش حرکات ورزشی مناسب برای اداری ها
  • رونی کلمن در برنامه تمرین سرشانه اسرارش را بیان میکند
  • بهبود عملکرد مغز با بالا رفتن از پله ها
  • موز و فواید آن برای ورزشکاران
  • نکات موثر برای برنامه ورزشی موثر و مفید
  • آیا نگاه کردن به ورزش در سلامتی انسان موثر است
  • آیا ورزش میتواند لاغرها را چاق کند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است